Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
nou mijn 2 de motor is ook al bijna op!
zuipt olie en ratelt.
ook de bak is slecht.
nu heb ik via via ook gehoord dat een motor en bak van een citroen zx ook past?
is dat zo?
past dat zo in een bx 1.6?
gaat namelijk om een bx 1.6 tzi.
ik hoor graag jullie advies
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Na hoeveel km is dat?
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
250.000 kilometer
mijn bx is net nog wat te mooi om te slopen.
ik zag dat een zx motor de zelfde kw’s heeft en cc
maar is de bak ook het zelfde?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Of de verhoudingen van de bak exact gelijk zijn weet ik niet, maar die zx bak past er wel gewoon in. Een aangezien dat ook een 1600 is, en de zx vergelijkbare wielen heeft als de bx, zou ik het er gewoon inbouwen.
Met een beetje mazzel is zelfs het motormanagement van eenzelfde fabrikant, wat inhoud dat je de stekkers die aan de motor zitten gewoon zo over kunt steken.
Als je pech hebt zit er een ander management in, en moet je dat om gaan bouwen. Dus óf complete kabelboom van de zx mee de bx in, óf alle sensoren gasklephuis enz enz van de oude bx motor ombouwen op de nieuwe bx motor. [laatstgenoemde optie is het minste werk].
Test
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
moewa zou het inlaatspruitstuk en de andere zooi om kunnen bouwen natuurlijk!
ik heb een 1.6 motor u9 uit 1993 meschien zegt dat wat?
ik zit al een tijdje te zoeken naar een 1600 bx.
is nog al wat moeilijk.
heb het liefst een kompleete sloop bx want heb nog wat meer onderdelen nodig.
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
siemenazu schreef:moewa zou het inlaatspruitstuk en de andere zooi om kunnen bouwen natuurlijk!
Het onderblok en de kop zijn in principe redelijk identiek en als de ZX ook een Magnetti Marellie heeft wordt het nog makkelijker.
Wel kan het zijn dat je de steunen voor Hd pomp en dynamo moet omschroeven van de BX op het ZX blok.
De ZX heeft andere schakelhevels op de bak, maar ook die kun je gewoon omzetten.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hmm oke
maar valt dus wel allemaal om te bouwen zonder te hoeven lassen en te slijpen.
die schakelhevels bedoel je die die stangen die ook naar de pook gaan?
sorry voor de veele vragen! ik wil nu niet weer een miskoop doen namelijk.
en om mijn bx te slopen vind ik te zonde!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Alles is om te bouwen zonder lassen / slijpen. het is allemaal schroefwerk.
Je moet inderdaad die steun voor de HD pomp ook meenemen. Onderblok en kop zijn identiek. Spruitstukken zouden kunnen verschillen, maar alles past op elkaar.
Het is gewoon een hele dag schroeven, maar het is wel te doen.
Test
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
dat ben ik wel gewend.
bedankt mannen voor jullie info!
ik zal eens op zoek naar een zx 1.6
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Ach heb je mooi de hele winter de tijd voor, als je BX in de stalling staat en je pekelbakken uit je rijtje met auto’s de weg op gaan!
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ja daarom!
maar ja tijd!
heb nog genoeg werk staan onderweg! maar goed eerst maar eens op zoek naar een loop sloop zx of bx
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ligt hier nog wel bak + blok van een 205 1600 GTi… Geschikt om een bestaande 1600 blok te vervangen. Complete ontsteking mist + kabelboom defect.
Als jij inlaat idd omzet is die ook bruikbaar volgens mij. E 100 en dan is die van jou
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
zou een opel astra sport een auto ambulance met een bx er boven kunnen trekken???
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
alles kan
Maar de auto is er echt niet voor gemaakt.
Er staat een maximaal trekbaar gewicht op je papieren.
Het mag niet, is ook niet veilig, en vast niet goed voor de auto.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
astra mag 1200 kilo trekken
dus is kantje boord
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
siemenazu schreef:zou een opel astra sport een auto ambulance met een bx er boven kunnen trekken???
Kunnen of mogen?
Ik denk dat ie dat best trekt (een XM op een ambulance met een BX progress ervoor gaat ook best) maar dan kun je beter geen wouten tegenkomen.