Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Hallo allemaal,
Al een week of 2 merkte ik dat de vering links en rechts voor steeds minder aan het worden was. Afgelopen weekend toen ik bezig was in de tuin bij de buren zag ik ineens een lekkage onder de wagen. Ben toch maar eens gaan kijken en zag tot mijn verbazing aan de linkerkant (bijrijderskant) dat de retourslang van de veerpoot kapot was. Na een poosje goed te hebben gekeken heb ik het losse deel eraf gehaald en verder bestudeerd. Het lijkt me niet echt op normale breuk maar eerder op een snede of doorgeknipte stukkie leiding. Voor de zekerheid ook maar even de andere veerpoot (rechts) gecontroleerd en jawel, exact hetzelfde verhaal en op dezelfde plaats! Gisteren naar het politieburo geweest om de slangetjes te laten bekijken. Daar werd na onderzoek door diverse agenten bevonden dat de slangen waren doorgesneden of geknipt. Afspraak gemaakt voor aangifte voor vanmiddag. Eenmaal daar gekomen werden de slangen opnieuw bekeken door de dienstdoende agent en ten zeerste in twijfel getrokken. Uiteindelijk sloot hij toch vernieling niet uit, maar kon verder niets doen dan alleen een proces-verbaal opmaken en me daarmee weg sturen. Al met al, de LHM is weg gelopen, tegen de schutborden aan, over en tussen de remmen, en aan de binnenkant van de voorwielen zijn behoorlijk plakkerig nu! Zit maar 1 ding op, hem weer op de weg zien te krijgen, dus repareren. Dit word mijn eerste reparatie aan het veersysteem dus alle tips, in en outs en opmerkingen waar op te letten zijn ook van harte welkom. Probeer een paar foto’s bij te voegen, hoop dat het lukt (zo niet, zoeken naar een andere uploadserver).
Groetjes,
Rene
Citroen BX 1.4 Toulouse ‘91 km.stnd.: 212500 (ongeveer)
Kenteken: ZL-41-RV
.html
.html
.html
.html
.html
.html
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Vandalisme lijkt mij zeer sterk, die retourslangetjes scheuren gewoon op een gegeven moment. Bij mij werden laatst m’n chevrons eraf gehaald, om daar nou de politie voor in te schakelen?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Willem schreef:Vandalisme lijkt mij zeer sterk, die retourslangetjes scheuren gewoon op een gegeven moment. Bij mij werden laatst m’n chevrons eraf gehaald, om daar nou de politie voor in te schakelen?
Is ook niet het eerste waar ik aan denk, maar als een snede superglad is en niet brokkelig is op geen enkel punt, hmja, met daarbij een probleembuurtje…. dan ga je een beetje nadenken in mijn geval…..
Citroen C4
03-TN-GB
Zo breken ze altijd af; er is meestal geen puntje te zien. Ik vermoed dat je er 2 in 1 keer aantreft omdat je gaat zoeken naar aanleiding van de eerste die je vond. Ze zijn vaak ongemerkt al tijden kapot.
Probeer het eens met een mesje en je krijgt altijd sporen van de aanzet, en het snijvlak is ruwer.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ga niet per foto 1 minuut wachten, maar als het die kleine slangetjes achter de wielen betreft, dan vind ik het geen voor de hand liggende gedachte. Hoe moet je daar nu bij als de wielen er op zitten en de BiX ligt op zijn buik?
Ik heb zelf ook meegemaakt dat er eentje keurig geknapt was. Overigens zet je er in no-time een stel nieuwe op met de gereedschapkist nog in de schuur.
Als je kwaad wilt snij je de remleidingen door, of de hele bos, maar niet 1 lullig retourslangetje waar je notabene nog het slechtst bij kunt van allemaal.
Ich bin ein Breaker
gewoon gebroken.
setje nieuwe en klaar.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
probeer is met de resterende stukje slang eventjes met een zakmes een inkeping te maken dan kan je het lijkt me toch erg goed zien hoe en wat????
Dat ze gebroken zijn op precies dezelfde moment is logisch want die kabels bewegen alle 2 evenveel en uitdroging kan zo ervoor zorgen dat ze kapot gaan..
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik rij al jaren rond met kapotte veerpootslangen… de ene keer zegt een keurmeester dat ze vervangen moeten worden, de andere keer niet. Interesseert me niks, als de belangrijke onderdelen maar heel blijven.
btw, dat Rapidshare verwacht dat ik OF lid word OF 1 minuut wacht om een foto te kunnen downloaden… en dan moet ik ook nog een code invoeren. Niet echt rapid
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Die slangetjes gaan nu eenmaal op deze wijze kapot.
Over de APK: Ze mogen dan niet stuk zijn. Als ze niet lekken: Haal ze er dan gewoon af voor de keuring:)
Overigens heb ik een RDW steekproefmeester eens onder de tafel geluld. Er was bij de ARMY rechtsvoor 1 van de 2 kapot. Ik hem driftig uitleggen dat die voor lucht was. In feite is dat natuurlijk ook zo. 1 van de 2 dient ter ontluchting / beluchting van de lekzak.
Uiteindelijk kocht hij de smoes, en werd er goedgekeurd zonder strafpunten.
Dat was reden voor gebak in de monteurskantine.
Test
Alcyone schreef:btw, dat Rapidshare verwacht dat ik OF lid word OF 1 minuut wacht om een foto te kunnen downloaden… en dan moet ik ook nog een code invoeren. Niet echt rapid
Mwah, het sharen gaat wel rapid. Het raadplegen alleen niet…
Ich bin ein Breaker
Thijsvandebles schreef:Die slangetjes gaan nu eenmaal op deze wijze kapot.
Over de APK: Ze mogen dan niet stuk zijn. Als ze niet lekken: Haal ze er dan gewoon af voor de keuring:)
Overigens heb ik een RDW steekproefmeester eens onder de tafel geluld. Er was bij de ARMY rechtsvoor 1 van de 2 kapot. Ik hem driftig uitleggen dat die voor lucht was. In feite is dat natuurlijk ook zo. 1 van de 2 dient ter ontluchting / beluchting van de lekzak.
Uiteindelijk kocht hij de smoes, en werd er goedgekeurd zonder strafpunten.
Dat was reden voor gebak in de monteurskantine.
Die kun je de volgende keer dus ook wel vergeten
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Thijsvandebles schreef:Dat was reden voor gebak in de monteurskantine.
Ik vind het meer reden voor een goeie veeg uit de pan voor de monteur die hem zo afgemeld heeft! Als ie een afgebroken retourslang bij een BX al over het hoofd ziet…
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Thijsvandebles schreef:Dat was reden voor gebak in de monteurskantine.
Ik vind het meer reden voor een goeie veeg uit de pan voor de monteur die hem zo afgemeld heeft! Als ie een afgebroken retourslang bij een BX al over het hoofd ziet…
Gr Martijn
Uiteraard hebben we de desbetreffende APK monteur er een poosje mee achtervolgt.
Test
Ik denk dat wel wel klaar zijn met dit topic.
We weten voor 99.99% zeker dat dit géén vandalisme is
Re: Gebroken, gesneden, geknipt, vandalisme
Haha, wat een onzin… Ik heb al vaak vaak (als keurig doorgesneden) geknapte veerpootretouren aangetroffen.