Hallo,
Heb een veringsprobleem op mijn zx 1.4 (allure, uit 1995).
Na waarschijnlijk ietwat overbeladen te hebben (nadat een vd drie auto’s op een trip naar zuid europa uit viel…) hoor ik een niet al te fris geluid, lijkt metaal langs metaal te schrapen, wanneer ik redelijk wat lading bij heb en op snelweg over een hobbel ga.
Hoe kan ik er snel achterkomen of de schokbreker of de tersieveer kapot is? (Of zijn er andere mogelijkheden?)
voordat jij een torsie staaf breekt ben je een heel eind verder.
Auto even op d ebrug, dempertjes eronder uit schroeven en gewoon een nieuw setje erin. Wel gezamelijk he op 1 as. Kosten niet zoveel die dingen hoor, de standaard dan.
Is moeilijk om zo van achter de pc te achterhalen wat het precies is. Je moet gaan luisteren waar het vandaan komt. Dus kofferbak goed vol en dan iemand die de drempel van de kofferbak beweegt terwijl jij kijkt waar het vandaan komt.
Het kan goed dat de draagarmlagers zijn die het begeven hebben. Vaak zie je dat ook aan dat 1 achterwiel er schever onder staat dan het andere.
Het geluid wat je hoort kan ook een wiel zijn wat aanloopt in de wielkast, dat is echt een schrapend geluid. Dat kun je dan weer terugzien aan de schaafplek in de wielkast.
aha, als ik dit zo lees wordt mijn plan dus
1. wielkast bekijken
2. naar draagarm staren
3. schokbreker er uit rossen en evt vervangen
Oh, de Vraagbaak noemt een hoogte bij plaatsen van schokbreker, kleine 20 cm. Dat is meer een hulpmiddel om hem er in een keer tussen te kunnen zetten lijkt me, valt toch niets aan af te stellen?
(Wordt gewoon er onder kruipen vrees ik, die brug mis ik nog effuh… )
Dank,
Jacco.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
adal
ook een zx heeft draagarmlagers achter.
het komt nog wel eens voor dat er een draagarm vastzit.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN