door een vrachtwagen de vangrail in wordt gehoest
Het op kenteken krijgen van TurboD12 is natuurlijk gewoon te doen. Het is meer de vraag of je nu 55 EUR of 55+366 EUR of 44+366+290 EUR kwijt bent (en dan heb ik het nog niet over het tarief voor een weging en bijkomende kosten om dingetjes te fixen die naar boven komen).
Maar toch, het blijft spannend wat ze ervan vinden. Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.
Test
Thijsvandebles schreef:Maar toch, het blijft spannend wat ze ervan vinden. Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.
Ja, e.e.a is nogal dilemmineus.
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:Maar toch, het blijft spannend wat ze ervan vinden. Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.
Ja, e.e.a is nogal dilemmineus.
Mocht je er aan willen beginnen, dan weet ge mij te vinden.
Test
Thijsvandebles schreef:Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.
Dat zijn ze zeker , het MOET aan alle regeltjes voldoen anders kan je het wel schudden.
Aan de andere kant als je een afkeurpunt ter plekke (e.v.t. creatief) kunt verhelpen dan laten ze dat wel toe
Ik volg dit draadje met belangstelling , ben de spullen aan het verzamelen om een BX break met een xud11atc op te waarderen
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nog even over de versnellingsbakwissel automaat naar handmatig of andersom of wat dan ook. Ik heb laatst nog contact gehad met de RDW om te vragen hoe dat zat vanwege mijn 6-bak, maar dat maakte ze geen moer uit. De motor vinden ze interessant de aandrijving verder boeit ze niet. Althans, mij werd letterlijk verteld dat je het maar uit moet zoeken wat je er van bouwen wilt. Als het geheel bij de APK wordt goedgekeurd dan is het goed.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:door een vrachtwagen de vangrail in wordt gehoest
Het op kenteken krijgen van TurboD12 is natuurlijk gewoon te doen. Het is meer de vraag of je nu 55 EUR of 55+366 EUR of 44+366+290 EUR kwijt bent (en dan heb ik het nog niet over het tarief voor een weging en bijkomende kosten om dingetjes te fixen die naar boven komen).
weging zit er volens mij bij in, als ze uitgaan van TZD turbo naar D12 is het optie 1 (dus 55+366) als ze van orgineel uitgaan (waarschijnlijk) dan ben je dus veel meer kwijt.
nanko schreef:
Ik volg dit draadje met belangstelling , ben de spullen aan het verzamelen om een BX break met een xud11atc op te waarderen
En welk blok is dat?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Vorlgens mij is dat een TurboD12.
Eveneens ben ik tevens ook.
Mechuccio schreef:Nog even over de versnellingsbakwissel automaat naar handmatig of andersom of wat dan ook. Ik heb laatst nog contact gehad met de RDW om te vragen hoe dat zat vanwege mijn 6-bak, maar dat maakte ze geen moer uit. De motor vinden ze interessant de aandrijving verder boeit ze niet. Althans, mij werd letterlijk verteld dat je het maar uit moet zoeken wat je er van bouwen wilt. Als het geheel bij de APK wordt goedgekeurd dan is het goed.
Wat de RDW aan de telefoon vertelt klopt lang niet altijd !
Dan zou ik voor mijn diesel motorfiets even bij de lokale
RDW vestiging langs moeten gaan en het kenteken werd
gewijzigd.
In de praktijk heb ik de kostbare zelfbouwroute moeten volgen.
Het handigste lijkt mij met de omgebouwde auto naar de lokale
RDW en kijken wat er gebeurt
APK is geen probleem , een 205 met een XM CT motor kwam er
probleemloos door
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou ja, ik laat het maar gewoon zo, ik ben inmiddels 2 succesvolle APK’s verder, en op mijn kentekenbewijs staat niets over het aantal versnellingen.
Bij een ombouw naar automaat zou ik dat evt. wel nog doen dan denk ik.
Maar ik werd door de telefoonmevrouw die ik in eerste instantie de vraag stelde wel doorverbonden met iemand van de technische afdeling die mij deze informatie gaf. De 1e lijn wist het mij iig niet te vertellen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Mechuccio schreef:Ik heb laatst nog contact gehad met de RDW om te vragen hoe dat zat vanwege mijn 6-bak
Een 6-bak? Daar heb ik ook al eens over zitten fantaseren. Wat voor bak is dat?
Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Autofan schreef:Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb.
Goh, een 305? Nooit geweten dat ze in 1983 een 305 Gti met 6-bak maakten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Autofan schreef:Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb.
Goh, een 305? Nooit geweten dat ze in 1983 een 305 Gti met 6-bak maakten
309 sorry
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Autofan schreef:waterman771 schreef:Autofan schreef:Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb.
Goh, een 305? Nooit geweten dat ze in 1983 een 305 Gti met 6-bak maakten
309 sorry
Ook niet
Het is een versnellingsbak van een 306 GTI16-6
Ze zijn erg zeldzaam maar als je goed rondvraagt en kijkt kom je ze zo af en toe wel eens tegen. In Nuenen reed tot een maand of 2 geleden een ZX rond met 6bak, maar dis is inmiddels verkocht aan iemand die de onderdelen wel kon gebruiken
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX