2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Voorruit dubbelbeelden
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 oktober 2008 02:12 PM
  [ # 16 ]

Re: Producteigenschap

rapperik schreef:

Citroen maakt zich bij mij van af met de opmerking dat het producteigenschap onzin. Onzin omdat niet iedereen dit heeft. Ik noem het pure oplichting en het niet nemen van verantwoordelijkheid. Ik heb al heel wat keren achter een vrachtwagen gereden met rommel erop in de hoop dat er iets af valt, helaas na 40.000km nog geen krasje op het raam

Als je het zo wilt spelen een tip: rijd eens wat vaker achter invoegende vrachtwagens. Op knooppunten als Terbregseplein (waar veel zware vrachtwagens van baan wisselen) kan ik me bijna niet vertonen zonder een steen op de ruit te krijgen. Dat heeft me al de nodige glasdelen gekost door de jaren heen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 oktober 2008 02:45 PM
  [ # 17 ]

Hmm, da’s best een aardig plan! De premies stijgen toch als eerste in de risicogroepen zoals jongeren van onder de 23 jaar.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 386

Gepost: 17 oktober 2008 03:03 PM
  [ # 18 ]

Re: Producteigenschap

karel schreef:

Als je het zo wilt spelen een tip: rijd eens wat vaker achter invoegende vrachtwagens. Op knooppunten als Terbregseplein (waar veel zware vrachtwagens van baan wisselen) kan ik me bijna niet vertonen zonder een steen op de ruit te krijgen. Dat heeft me al de nodige glasdelen gekost door de jaren heen.

Als je zeker weet, dat het vervangen van de ruit het probleem oplost is het een kleine moeite een beschadiging van de ruit te veroorzaken. Loop je niet het risico dat een afvallende steen net op je motorkap terecht komt i.p.v. op de voorruit Sad .

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 oktober 2008 03:23 PM
  [ # 19 ]

Frustrerend allemaal hoor. Maar heb je een vaste dealer, en al gevraagd wat kan voor je kan betekenen?
Bij lease-autoos zijn de marges soms zo uitgeknepen dat er van service geen sprake meer kan zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 17 oktober 2008 07:23 PM
  [ # 20 ]
patje74 schreef:
Caysee schreef:

Ik heb het ook geconstateerd in de achterruit van een C1, een geheel ander type dus.

Dat past precies in je eerder getrokken conclusie dat het probleem zit in het feit dat je een bovengemiddeld visus hebt. En dus dat je een uitzondering bent.
En hierbij maakt het weldegelijk uit hoeveel mensen hier last van hebben. Als deze groep redelijk groot is en het is een typisch Citroën probleem, dan kun je best wel eens serieus genomen worden. Maar ik krijg niet de indruk dat deze groep noemenswaardig is.

Een C1 heeft overigens ook een behoorlijk gebogen achterruit, waarmee mijn eerdere stelling nog steeds overeind staat.

Visus : denk dat dit er weinig mee te maken heeft. Er werd vroeger (in het C4-forum) een mooie foto gepost over de dubbelbeelden. Een fototoestel registreert duidelijk de dubbelbeelden.
Mij lijkt het dus eerder te liggen aan de variabiliteit van ruit tot ruit.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 08:45 PM
  [ # 21 ]
C4sohier schreef:
patje74 schreef:
Caysee schreef:

Ik heb het ook geconstateerd in de achterruit van een C1, een geheel ander type dus.

Dat past precies in je eerder getrokken conclusie dat het probleem zit in het feit dat je een bovengemiddeld visus hebt. En dus dat je een uitzondering bent.
En hierbij maakt het weldegelijk uit hoeveel mensen hier last van hebben. Als deze groep redelijk groot is en het is een typisch Citroën probleem, dan kun je best wel eens serieus genomen worden. Maar ik krijg niet de indruk dat deze groep noemenswaardig is.

Een C1 heeft overigens ook een behoorlijk gebogen achterruit, waarmee mijn eerdere stelling nog steeds overeind staat.

Visus : denk dat dit er weinig mee te maken heeft. Er werd vroeger (in het C4-forum) een mooie foto gepost over de dubbelbeelden. Een fototoestel registreert duidelijk de dubbelbeelden.
Mij lijkt het dus eerder te liggen aan de variabiliteit van ruit tot ruit.

Idd, hetgeen ik ook al zei, dat het zeer waarschijnlijk voor een groot deel afhangt van ruit tot ruit.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik, en niemand anders die al heeft meegereden (20-tal mensen) er ook maar iets van last van had in geen enkele omstandingheid(zon,regen,donker,....)

Ik weet niet zeker wanneer mijn auto gemaakt ik, want hij kwam uit de showroom, maar ik rij hem sinds november.
Mss heeft citroen er aan gewerkt, tegen die tijd, of beter de glasfabrikant.

Want ook ik heb op planete-citroen foto’s gezien waar je duidelijk de dubbelbeelden kon zien. En die heb ik dus NIET, ook de andere picasso’s die ik heb gereden (allemaal recenter dan de mijne) hebben hier ook geen last van.
Ik heb er al 3 gereden van de dealer (verschillende) en ook mijn neef heeft er nu 1.
Zowel exclusive als SX versie. Nergens heb ik het probleem gezien.
Dus ik blijf erbij dat het mss nu opgelost is, maar dat citroen dit niet wil toegeven om zo een lading garantie-claims te vermijden.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 18 oktober 2008 12:17 AM
  [ # 22 ]

Ik ben inmiddels aan mijn 3e voorruit bezig en mijn ervaring is dat de dubbelbeelden in alle ruiten zichtbaar waren. Ik erger me er niet aan en mijn vrouw viel het pas op op het moment dat ik haar er attent op maakte.

Ik weet dat er zeker twee ruitfabrikanten zijn die de voorruit voor de C4P maken, Saint Gobain (mijn merk) en Pilkington. Het kan zijn dat de tweede het probleem getackelt heeft.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 18 oktober 2008 12:37 AM
  [ # 23 ]

Ik heb pilkington, en ik heb echt 0.0% last van dit probleem.
Ik heb het nu vandaag nog aan iemand gevraagd, en ook hij zag niets.
Ook niet bij de Audi’s die langsreden met led achterlichten.
Dus ik kan het alleen nog maar eens zeggen bij mijn pilkington ruit heb ik er totaal geen last van.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 oktober 2008 02:26 AM
  [ # 24 ]

Ik heb in ieder geval Saint Gobain. Zowel ruit 1 als ruit 2 en beide hebben de dubbelbeelden.

Profiel  

Caysee
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 18 oktober 2008 02:38 AM
  [ # 25 ]

Dubbelbeelden

Voor diegenen die niet helemaal weten wat de rijders met de dubbelbeelden door hun voorruit zien, nogmaals de foto:

Krijg je ook een beetje idee wat je ziet als het donkerder wordt….. Sad, dan wordt het nog veel erger.

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 18 oktober 2008 04:11 AM
  [ # 26 ]

Dat is niet om aan te zien inderdaad. Onbegrijpelijk dat ze daar niks aan willen doen. Hebben ze dan echt geen greintje eergevoel meer voor de producten die ze afleveren?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten

Gepost: 18 oktober 2008 11:52 AM
  [ # 27 ]

Mss best een poll toevoegen caysee:

Ik heb last van dubbelbeelden en ik heb een XXXXX ruit
”  ”    ”  ”        ”        ”  ”  ”    ” YYYYYY ruit

Ik heb GEEN last van dubbelbeelden en ik heb een XXXXXX ruit
”  ”    ”      ”    ”          ”        ”  ”  ”    ”  YYYYYYY ruit

Ik ken het beeld, op bvb planete-citroen.com stonden er ooit veel duidelijkere foto’s van in het donker.

Maar dus zoals ik al zei heb ik totaal geen last met mijn pilkington ruit.
Ik denk dat we het mss eerder in die hoek moeten zoeken dan.

- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 18 oktober 2008 05:29 PM
  [ # 28 ]

Tja, das inderdaad herkenbaar, Ik dacht dat het aan mijn bril lag maar nu weet ik dat het aan de ruit ligt, volgende week maar eens naar de dealer.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 20 oktober 2008 02:15 AM
  [ # 29 ]

Poll toegevoegd… andere draad gesloten Wink

Profiel  

leaser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 20 oktober 2008 04:08 AM
  [ # 30 ]

Hoe kan ik nakijken wie de fabrikant van de ruit is?

[9-2008] GC4P Ambiance 2.0 EB6V LPG
Packs Coffre, Detection, Luminosité
Achteraf: leder, Xenon, 17" velgen RC11 chrome op 215/50 profiel
Pioneer AVIC-X3 GPS, bluetooth, 2 hoofdsteunschermen, camera
...pfff en chromen strip 5e deur

Profiel  

2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook