Vandaag had ik weer eens iets vreemds. Na het starten van de auto werken de bedieningsknoppen op het stuurkolom niet meer. Kon de radio niet bedienen, geen telefoon, geen cc en display. Claxon werkte wel en als ik de lichten inschakelde begonnen de displaylampjes op de stuurkolom te knipperen. Gestopt en opnieuw gestart en nog steeds het zelfde probleem. Vloeken en tierend op weg naar huis en alweer op ingesteld op een middagje dealer. Toen ik na 20 minuten startte was het probleem opgelost en is ook niet meer terug gekomen.
Iemand hier ook ervaring mee en/of is dit de wonderbaarlijke Franse electronica?
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: bediening stuurwielknoppen werken niet meer
markil schreef:Vandaag had ik weer eens iets vreemds. Na het starten van de auto werken de bedieningsknoppen op het stuurkolom niet meer. Kon de radio niet bedienen, geen telefoon, geen cc en display. Claxon werkte wel en als ik de lichten inschakelde begonnen de displaylampjes op de stuurkolom te knipperen. Gestopt en opnieuw gestart en nog steeds het zelfde probleem. Vloeken en tierend op weg naar huis en alweer op ingesteld op een middagje dealer. Toen ik na 20 minuten startte was het probleem opgelost en is ook niet meer terug gekomen.
Iemand hier ook ervaring mee en/of is dit de wonderbaarlijke Franse electronica?
Nee, nog geen problemen mee gehad.
Zal wrs ergens een storing zijn.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik tot hier toe nog geen echte problemen heb gehad met de electronica.
Hopelijk blijft het zo.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Re: bediening stuurwielknoppen werken niet meer
markil schreef:Vandaag had ik weer eens iets vreemds. Na het starten van de auto werken de bedieningsknoppen op het stuurkolom niet meer. Kon de radio niet bedienen, geen telefoon, geen cc en display. Claxon werkte wel en als ik de lichten inschakelde begonnen de displaylampjes op de stuurkolom te knipperen. Gestopt en opnieuw gestart en nog steeds het zelfde probleem. Vloeken en tierend op weg naar huis en alweer op ingesteld op een middagje dealer. Toen ik na 20 minuten startte was het probleem opgelost en is ook niet meer terug gekomen.
Ik heb ongeveer net hetzelfde voorgehad : ineens begonnen de verklikkerlampjes te flikkeren. Ik hoorde dan ook een getik van een relais op het ritme van het knipperen ... Onmiddellijk aan de kant gegaan, want ik dacht dat de lichten buiten ook knipperden, wat gelukkig niet het geval was. Richtingaanwijzers deden ook vreemd. En de cruise control kon ik ook niet meer gebruiken (andere knoppen heb ik niet getest).
Uitschakelen van de motor heeft het probleem verholpen, maar ik moest wachten met starten tot ook het lichtje van de handrem uit was (bij eerder starten net hetzelfde fenomeen).
Gelukkig nooit meer teruggekomen.
Dit, samen met de onderhoudsindicator die flipt en de cruise control die het af en toe laat afweten ...
Gevalletje com2000?
he rene we hebben niet allemaal op de citroen faculteit gezeten.
kan je com2000 uitleggen?
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
markil schreef:he rene we hebben niet allemaal op de citroen faculteit gezeten.
kan je com2000 uitleggen?
Google is your best friend.
Voor het geval je de Engelse faculteit ook niet gehad hebt: Google is je beste vriend.
Segerfan schreef:
Google is your best friend.
Voor het geval je de Engelse faculteit ook niet gehad hebt: Google is je beste vriend.
Wat is “Google”? Kun je dat ook nog even uitleggen a.u.b.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Of dit nou een typisch com 2000 gevalletje is weet ik niet.
Bij mijn huidige C5 (C4 picasso komt over een paar weken) heb ik het ook enekele keren meegemaakt dat alles op tilt sloeg. Remedie was dan, zo snel mogelijk veilig stoppen, contact af zetten, deuren dicht houden en enekel minuten wachten. de computer reset zich dan en je kunt meestal weer normaal starten en wegrijden.
Deze wijsheid onlangs ook gebruikt bij een toyota die gelijke problemen had, alleen toen de deuren niet gesloten en dus werkte het niet. gewaarschuwde monteur had het daarna zo verholpen. ZXal ik nooit meer vergeten.
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld