waterman771 schreef:McDean schreef:trouwens, alle auto`s voor 31 december 1997 hoeven geen mistachterlicht te hebben.
Als ie er op zit, mot ie het doen…. en, het controle lampje op het dashboard ook.
DUS..
Als hij het knopje op de dash eraf zou slopen…
en de mistlichten doorverbind met de remlichten is het mistlicht probleem opgelost…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mischien is het lmapje vervangen makkelijker maar ieder zijn eigen ideeen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Als TS al moeite heeft met lampjes schroeven…. dan zou ik het al helemaal niet aanraden draden door te verbinden.
Echt een nondiscussie IMHO
hebben de heren nog niet gegeten ofzo ? Ze happen zo lekker
gompy58 schreef:hebben de heren nog niet gegeten ofzo ? Ze happen zo lekker
Haha, wie kaatst kan de bal verwachten (ik had al gegeten)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gompy58 schreef:hebben de heren nog niet gegeten ofzo ? Ze happen zo lekker
ben net bezig
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
mpostma schreef:waterman771 schreef:
Als ie er op zit, mot ie het doen…. en, het controle lampje op het dashboard ook.
Die heb ik vaker gehoord en toch klopt dit principe lang niet altijd. Maar goed, heb deze discussie al te vaak gevoerd… lekker boeiend.
Maar helaas klopt het wel, ‘k heb dit van meerdere APK keurmeesters gehoord, onafhankelijk van elkaar in diverse delen van Nederland. Alleen als je het volledig kan demonteren heeft het zin. een geintegreerde mistlamp achter demonteer je echter niet zo snel
Enne, zat de schakelaar niet gewoon verwerkt in de lichtschakelaarhendel/-unit aan de stuurkolom (lang niet in gereden, kan me vergissen)
Veel succes met slopen dan!
@McDean
Das natuurlijk het beste, eet smakelijk trouwens.
Gebruiksaanwijzing voor ‘aardappels’
Aldi setje á 1,99 (=veel lampies), alle lichten aanzetten incl alarmlichten
2 RVSschroefjes van de rechter achterlichtunit (bovenzijde) losdraaien. Unit naar je toe kantelen.
Je kijkt nu direct naar alle lampen, laat even iemand remmen en je ziet vanzelf welk lampje niet brandt. Vervang dit lampje dat moet je mistlicht zijn. Indien je twee keuzes hebt (ik doe dit uit mijn hoofd) kies dan het lampje dat NIET achter het ‘witte’ glaasje van je lampunit zit. Dat is nl je achteruitrijlicht. Maar volgens mij zit dat links.
PS om te weten welk lampje, even op het oog vergelijken, bij meerdere keuzes zie opschriften (12V/..W)
Nu je mistlamp aan, die zou moeten werken, doe ie het niet?! Vraag handige buurman/-vrouw, neefje/zwager/sportvriend etc. Zoniet snel dichtschroeven (omgekeerde volgorde) en naar een garage.
Succes ermee
size=5]Er komt veel moois uit Frankrijk[/size]
CitroFrance schreef:mpostma schreef:waterman771 schreef:
Als ie er op zit, mot ie het doen…. en, het controle lampje op het dashboard ook.
Die heb ik vaker gehoord en toch klopt dit principe lang niet altijd. Maar goed, heb deze discussie al te vaak gevoerd… lekker boeiend.
Maar helaas klopt het wel, ‘k heb dit van meerdere APK keurmeesters gehoord, onafhankelijk van elkaar in diverse delen van Nederland. Alleen als je het volledig kan demonteren heeft het zin. een geintegreerde mistlamp achter demonteer je echter niet zo snel
Toch nog in discussie blijven gaan… Leesvoer: zie hoofdstuk 5.2 . Uit ervaring kan ik je overigens melden dat het niet werken van mijn mistachterlichten bij meerdere onafhankelijke APK stations door de vinger werd gezien. Met de uitleg: auto is voor 1997. Als ze het wel doen met het controlelampje WEL werken.
Idem voor achteruitrijlichten. ALS ze het doen mogen ze het alleen doen als de R is ingeschakeld. Meja, als puntje bij paaltje komt, vraag men niet zo snel een steekproef aan. Dus dan komt de APK meester er mee weg.
PS. Nog een opmerking: uit ervaring kan ik ook melden dat het NOOIT handig is om met met een garage in discussie te gaan over onbenullige APK puntjes als je graag een fijne deal wilt maken. Gun hem maar gewoon zijn gelijk en probeer je winst ergens anders te pakken. Lukt dat niet: op de hoek van de straat zit vermoedelijk een concurrent.
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=3521
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=3542
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
paso schreef:
Ik lees niets over LPG, bouwjaar en kilometerstand, en het kenteken is gewist van de foto’s. Ik denk dat dit deze auto gewoon een auto is die je voor €300,- kunt verwachten.
Ik weet de verdere staat van de TS zijn auto niet, en daar geeft hij ook weinig inzicht in. Maar vaak kan het gewoon uit om je eigen wagen te onderhouden. Want elke auto heeft onderhoud nodig, en vaak meer dan €600,- per jaar….
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
patje74 schreef:paso schreef:
Ik lees niets over LPG, bouwjaar en kilometerstand, en het kenteken is gewist van de foto’s. Ik denk dat dit deze auto gewoon een auto is die je voor €300,- kunt verwachten.
Ik weet de verdere staat van de TS zijn auto niet, en daar geeft hij ook weinig inzicht in. Maar vaak kan het gewoon uit om je eigen wagen te onderhouden. Want elke auto heeft onderhoud nodig, en vaak meer dan €600,- per jaar….
Andere eigenaar zelfde foto’s dus zelfde auto, met kenteken deze keer.
de link van paso heeft die een scheur in het raam en de oudere ad nog niet. Dus mankeert denk ik wel wat meer aan als die nu alweer te koop staat
euuuh leuke discussie zo maarrreee waar is TS gebleven?
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
katuut schreef:euuuh leuke discussie zo maarrreee waar is TS gebleven?
Die is gisteren toevallig niet aanwezig geweest. Niets aan het handje toch.
En oh ja, de RDW praat ook niet over LPG, het is dus een ex-gasbak.
Als ik dit allemaal zo lees denk ik dat hij zelf moet beoordelen of de auto het waard is om hem te laten maken. En er zelf maar afblijven en m dan gewoon naar de garage brengen. Of een andere auto zoeken en dan hopen dat daar niets aan mankeert.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
IK heb inderdaad besloten hem naar een garage te brengen om hem te laten repareren. Op aanraden van een van de forummers hier, geinformeerd bij Hegru in Veldhoven, en ik kom uit tussen 400 en 550 euro. Zodra ik het geld heb, gaat ‘ie erheen.
Dit is de eerste auto waaraan ik ook zelf een beetje gesleuteld heb (Bougies vervangen, Vacuumslangetje), en dat geeft zo’n bakkie toch ook een beetje emotionele waarde mee (voor mij wel althans).
Dus binnenkort is deze ZX weer als nieuw!