Hallo, van mijn 16V moet de HD-pomp gereviseerd worden. Wie heeft hier ervaring mee? Enig idee over de kosten? Waar zou ik dit kunnen laten doen? Wel graag ergens onder de rook van Rotterdam ofzo hoor, rij graag in mijn Bixje, maar….
Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden
Ik zou er een sloop exemplaar in hangen. De sloopboer weet hoeveel dat kost, ik verwacht een paar tientjes.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Bixie schreef:Ik zou er een sloop exemplaar in hangen. De sloopboer weet hoeveel dat kost, ik verwacht een paar tientjes.
Ja. als je een goede kan vinden voor een 16v. Nu zegt de ene dat een dieselpomp niet past op een 16v en de andere van wel.. Maar dan nog: pompjes van diesels hebben meestal ook veel kms erop zitten en als je echt een tijd vooruit wilt kunnen is een revisiepomp beter. Vraag eens bij Bart Ebben. Kost uiteraard wel knaken.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
HIER is een leuk topic van het engelse BX16V forum welke mogelijkheden je hebt qua pomp.
Eigenlijk zou iedere BXpomp wel passen maar het wordt gewoon heel krap vanwege de grotere poulie. In dat topic heeft iemand een 16TRS pomp geplaatst met 2mm speling tussen de poulies, maar hij zit en hij doet het.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik herinnerde me indertijd dat BX Clublid Richard de R veel moeite had een pomp te vinden. Met het verhaal dat de 16v pomp uniek is. Later had ik een discussie met een Zweedse BX eigenaar die stellig beweerde dat een BX turbodiesel pomp hetzelfde is als een BX 16v pomp en dat ie ook toepassingsvoorbeelden daarvan kende. Kan zijn natuurlijk dat de bestelnrs niet exact hetzelfde zijn, maar dat de pomp fysiek verder wel past.
Helaas weet ik niet of de pompen gereviseerd kunnen worden. Bij Xantia pompen kan het in elk geval wel, meja, daar wordt je ook niet zoveel wijzer van.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het verschil tussen de dieselpomp en de 16V pomp is voor zover ik heb begrepen de plaatsing van de drukleiding.
Bij de dieselpomp zit de aansluiting aan de voorkant en bij de 16V aan de zijkant, maar met wat buigwerk moet dat natuurlijk wel te regelen zijn.
De drukleiding van de 16V is niet meer te krijgen dus zal nagemaakt moeten worden als die breekt, de drukleiding van een diesel is dan ook wel te gebruiken, maar die is een stuk korter en heeft het bochtwerk op de verkeerde plaats zitten. Ook die is aan te passen, zoeen heb ik zelf op mijn auto zitten.
Ook heb ik ooit bij iemands 16V een flexibele drukleiding gezien (bedrijven zoals flexxion kunnen een flexibel stuk tussen 2 wartels zetten)
Als mijn dieselleiding de brui er aan geeft ga ik er zoeen laten maken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het verschil tussen de dieselpomp en de 16V pomp is voor zover ik heb begrepen de plaatsing van de drukleiding.
Bij de dieselpomp zit de aansluiting aan de voorkant en bij de 16V aan de zijkant, maar met wat buigwerk moet dat natuurlijk wel te regelen zijn.
De drukleiding van de 16V is niet meer te krijgen dus zal nagemaakt moeten worden als die breekt, de drukleiding van een diesel is dan ook wel te gebruiken, maar die is een stuk korter en heeft het bochtwerk op de verkeerde plaats zitten. Ook die is aan te passen, zoeen heb ik zelf op mijn auto zitten.
Ook heb ik ooit bij iemands 16V een flexibele drukleiding gezien (bedrijven zoals flexxion kunnen een flexibel stuk tussen 2 wartels zetten)
Als mijn dieselleiding de brui er aan geeft ga ik er zoeen laten maken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hallo Dik
bevalt ie verder een beetje?
succes met die pomp…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
pomp
Daan88 schreef:Hallo Dik
bevalt ie verder een beetje?
succes met die pomp…
Allemaal bedankt voor de reactie’s Heb een pomp bij Hesselink gevonden voor weinig, reviseren kost zo’n € 250,-!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
kijk is aan, goed werk!
komen er nog foto’s?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004