Kortgeleden heb ik de koppeling van mijn C5, 1.8benzine laten vervangen. Sinds die tijd piept steeds het druklager, het is wel minder geworden maar niet weg, na 1000km. Bovendien , als ik passagiers meeheb likt het wel of de koppeling lichtjes klappert, een wat brommend geluid. Nu zegt de garage dat misschien het vliegwiel wat slingert en willen ze dat af laten draaien.
Wat is wijsheid? Zo laten zitten en hopen dat het druklager wat verder inslijt en het lichte klapperen voor lief nemen of Wat??
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006
- C5 2.0HDI 140pk millenium
piep
zou je niet eens een second opinion doen
bij een andere garage misschien geeft dit duidelijkheid
en hoeft er niks afgedraaid te worden maar is er een montage/fabr fout
bij de onderdelen een oorzaak
sucses verder
Re: piep
is alleen de koppelingsplaat vervangen of is men zo wijs geweest de hele set (plaat,drukgroep,druklager) te vervangen? En wat is piepen? bij het aangrijpen of bedienen van de koppeling of continu als de koppeling is ingetrapt?
Er is een complete LUk set geplaatst. Toen dit klaar was bleek het druklager aan te lopen. Het geluid is nu weg, maar ik voel me er niet echt zeker bij.
Bovendien klappert de zaak enigszins als er meer belading is, kan dit komen door een slingerend vliegwiel en moet ik dit aan laten passen. De garagist had het over afdraaien, maar volgens mij komt dan de balancering van het vliegwiel in de war?
Ik heb dat geklapper ook (valeo) ook na een wissel.
Dinsdag laat ik even weten wat dat nou was.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Wie heeft ‘m vervangen? Evt PB?
Gr Martijn
Ik gok op dit.
Het vliegwiel.
Mijn ervaring van vandaag
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=733821#733821
Daar zal TS blij van worden
Sja, je wil weten wat het is of niet.
Ik kan wel zeggen dat er een rubbertje in het achterlicht moet, maar dat zou liegen zijn