Hallo mensen,
Het lijkt mij wel eens leuk om er achter te komen wat de eerste en laatste saxo is die op nederlands kenteken is afgeleverd.
Ik heb hier in zaandam wel eens een saxo gezien met een NV-XX-00 gezien maar daar weet ik niet het volledige kenteken van.
Mijn voorzetje is (van marktplaats) NVT
Update 6-2-2009:
Eerste: NT-ND-53 / 23-03-1996
Laatste: 23-NH-JJ / 24-09-2003
Afleverdatum heb ik opgezocht op de rdw website:
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
SUCCES
C3 Pluriel 2003
Even een betere link naar het rdw:
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
C3 Pluriel 2003
eerste:
NV-NJ-02
eerste toelating: 11-04-1996
Rijd: JA
Laatste:
23-NH-JJ
Eerste toelating: 24-09-2003
Bij deze, Ik denk dat ik er niet zover naast zal zitten, maar kan altijd Hulpbron was autoscout, dus kan er hier en daar wat naast zitten.
NV-NJ-02
eerste toelating: 11-04-1996
Laatste:
23-NH-JJ
Eerste toelating: 24-09-2003
Dat is al een behoorlijke veruiming, zal er ook nog mischen een saxo in 2004 op kenteken gezet zijn?
C3 Pluriel 2003
volgens Autoweek is de laatste geleverd in 2003 dus verwacht het niet…
Het komt nog wel eens voor dat een auto wat langer op een terrein blijft staan maar dan zal er nooit meer dan 1 1/2 maand tussen zitten.
C3 Pluriel 2003
zou best kunnen dat je een showmodel bedoeld -> Deze worden vaak op kenteken gezet zodra einde model is aangekaart
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
De NV-NJ-07 rijdt nu net voor mijnhuis langs….
de nv-nj-xx serie is waarschijnlijk de eerste lading saxo’s geweest, heb nml ontdekt dat de hele reeks (02 tot 92 iig) allemaal saxos zijn die op 1 datum zijn geleverd
Waarschijnlijk allemaal door de importeur op kenteken gezet.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Mijn zus heeft de NV-NH-89 gehad, deze rijd nog rond en was waarschijnlijk de eerste lichting.
Blauwe 1,1 sx
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Tataa, vanmiddag reed ik door zaandam heen en in een flits zag ik een saxo met een NT kenteken ,...ik terug naar die straat, EN JA er bestaan oudere saxo’s dan de befaamde NV-NH-XX serie!!!
Het is dus de NT-ND-60
Maar ik keek net op de rdw site en er zitten weer allemaal citroens in die kombinatie, waaronder ook saxo’s, de oudste is nu de NT-ND-53 met de afleverdatum 23-3-1996
C3 Pluriel 2003
Ik rij in een rode saxo vts met kenteken 24-TP-xx.
Deze komt uit 2001 uit spanje en in 2006 geimporteerd. Ook deze staat af en toe geparkeerd in Zaandam
tja, dan is de eerste toelating nederland anders, niet de eerste wegen toelating..
Is er trouwens iets speciaal aan die spaanse sax? zou anders niet het nut inzien een te importeren…
Ja het gaat uiteindelijk om de eerste nieuwe toelating, en daarbij is zolang het geen inport is erg handig dat je het langs de weg aan het kenteken kan zien.
C3 Pluriel 2003
MalibuManiac schreef:Is er trouwens iets speciaal aan die spaanse sax? zou anders niet het nut inzien een te importeren…
Nop, het was een buitenkansje van mijn schoonvader. In spanje was hij nog maar een paar honderd euro waard bij het inruilen. Voor dat bedrag en een beetje bpm heb ik een mooie saxo.