"Zoemend" geluid
lucifer-rouge
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78

Gepost: 06 september 2008 06:49 PM

Beste mede Xsara rijders,

Sinds een jaar rijd ik een Xsara (2003) 1.6-16v berline. Fantastische auto en mijn inziens behoorlijk miskent. Een zeer goede compromis tussen comfort en rijgedrag. De 109 pk sterke 1.6-16v in het vooronder levert goede prestaties, zeker vergeleken met de lucifer rode saxo die ik hiervoor had (1.1i). Bovendien is het een mooi model, zeker de ph2. Bij aanschaf was de keuze erg moeilijk tussen de berline en coupe, maar heb toch gekozen voor het gebruiksgemak van een berline.

Maar tot hier het goede nieuws. Sinds enige tijd hoor ik een “gezoem” uit het motor compartiment komen (rechts voor) dat toeneemt naarmate ik meer toeren maak. Ik ben hiermee bij de dealer geweest. De eerste monteur hoorde niets, maar ik vertrouwde het niet en ben terug gegaan. Weer een monteur komen luisteren en hij hoorde het wel. Volgens hem is het de stuurbekrachtigingspomp (schijnt een zwak punt te zijn van de xsara…). Volgens hem kan doorrijden geen kwaad omdat als deze pomp kapot gaat ik het alleen zal merken aan de stuurbekrachtiging. Toch ben ik er niet gerust op en ben natuurlijk als de dood dat mijn motor in soep zal lopen cry .

Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wat jullie gedaan hebben!

alvast bedankt voor de reacties!

ps. het zinnetje hieronder dateert nog uit mijn saxo-tijd Laughing

1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook