car hifi
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 06 september 2008 08:11 PM

in afwachting van mijn nieuwe zx. zit ik met het idee te spelen om er 4 subwoofers in te zetten van 1200watt max 400watt RMS per stuk. met natuurlijk de nodige versterkers. nu wil ik eigelijk zelf een kist gaan maken waar de 4 subwoofers in kunnen. 2 gesloten en 2 open behuizingen. of 1 gesloten waar 2 sub’s in kunnen en 1 open waar er 2 in kunnen. en ik weet dat je niet veel hebt aan alleen lage tonen. dus moet er voor de midden en hooge tonen ook nog wat komen. nu heb ik voor de midden tonen 1 versterker van 800 watt en 1 van 240 watt en voor de hoge ook 1 van 240 watt. met natuurlijk de nodige luidsprekers. maar nu zit ik met de volgende twijfels.

-Kan de auto het trekken met oog op het stroom verbruik
-heb ik genoeg vermogen voor de midden en hooge tonen
-hoe gaat die baskist het beste presteren.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 06 september 2008 08:42 PM
  [ # 1 ]

Vermogen zegt heel erg weinig over het klankbeeld. Ik denk dat je je een heel stuk beter moet verdiepen in audio in het algemeen.
Je hebt het over gesloten en open kisten, ik ga er even van uit dat je met open gepoort bedoeld…
Het is vrij nutteloos om dat te combineren, het klankbeeld van beide type kist scheelt nogal en die tegelijk te laten spelen, zal eerder rommel opleveren dan strakke sound. Wil je voor SPL gaan, dan kan je beter investeren in een echt goede woofer ipv 4.

Zo gauw weet ik geen goede site waar een en ander helder wordt uitgelegd, google is your friend…

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 06 september 2008 08:52 PM
  [ # 2 ]

ik dacht altijd dat een open behuizing (met poorten) goed waren in hele lage bas. En de dichte behuizing goed in de wat hoogere bas. dus dat wou ik dan combineeren.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook