Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
En wel heel old school trouwens, zonder wis installatie aan de voorzijde van de GTi
Life’s too short to drive without comfort!!!
Moooi!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig!
Hoe is de verstand houding met de buurt eigenlijk? Je neemt aardig wat parkeerplaatsen….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
1 of 2 plekkies maar, kan nog veel gekker toch?
En we zijn weer een stapje dichter bij de apk, want de hardi-schijf is vervangen.
Dat is een rubberen schijf die de stuurstang met het stuurhuis verbindt.
Als je achter de accu naar beneden kijkt kun je hem zien zitten {op de foto is die al gedemonteerd) een fijn plekje dus.
En pas heb ik meegeholpen met de sloop van een Xantia Activa en daar heb ik onder andere de kofferbakisolatie van meegenomen. Die ligt nu dus mooi past gemaakt in de BX met de originele mat er overheen.
Gaat hopelijk iets schelen in de rijgeluiden…
Fijne donorauto’s zijn dat toch, die Xantia’s.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik denk dat de zijwanden van de achterwielkasten isoleren ook wel zal helpen, dat lijken me echte klankkasten.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
inderdaad erg fijn om de Hardy-disc te vervangen heb het helaas ook al eens mogen ervaren..
Tempo zit er lekker in zo!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
We zijn d’r bijna…
Inmiddels zijn alle werken aan het onderstel voor wel klaar. Ik zit alleen nog een beetje met de sporing in m’n maag. De spoorstangen staan nu aan beide kanten maximaal ingedraaid en dan komt de sporing heel netjes uit als ik het meet op de vloer. En hij rijd er ook gewoon normaal mee.
Maar het stuur staat nog steeds scheef (is altijd al zo geweest). En een serie 1 stuur kun je niet zomaar een tandje anders monteren, want die kan er maar op 1 manier in.
Dus dat scheefstaande stuur moet dan toch in de sporing gezocht gaan worden, zou dus betekenen dat 1 van de spoorstangen een stukje ingekort moet worden, zodat er weer voldoende stelruimte vrijkomt. Best apart dus. Ik zal dat binnenkort ook eens voorleggen aan de bandenboer als de BX uitgelijnd gaat worden.
Verder zitten natuurlijk de nieuwe velgen eronder, een setje nieuwe spatlappen achter en kentekenplaten met opgelegde letters om het af te maken. En vandaag heb ik nog het schuifdak afgesteld zodat het wel gewoon automatisch in de normale positie sluit en niet ergens halverwege, en een setje opgeknapte dashboard schakelaars gemonteerd. Die schakelaars een paar keer in de pvc coating zetten haalt het zwart weer een heel eind op.
A.s dinsdag is er een APK afspraak gepland, dus ik ben benieuwd. De stalen benzineleidingen en de 4 lange HD leidingen zouden een puntje kunnen zijn. De rest is allemaal wel in orde volgens mij.
Verder blijft er natuurlijk nog genoeg te doen, want een echte auto is nooit klaar:
-Deur r.v. laten spuiten en monteren
-Tankvulhals vervangen en roestschade achterscherm laten lassen&spuiten;.
-Tank eronder vandaan en daar de 2 rubberen benzineslangen en de stalen benzineleidingen vervangen.
-Achterruit laten blinderen.
-C-stijl ruitje rechts schuren en polijsten.
-Het leren interieur een goede onderhoudsbeurt geven.
-Kriksteunpunt l.v. laten lassen.
-Uitlaatsierstukje inkorten.
-Rubberstrip tussen voorruit en dashboard weer zien te monteren.
-En natuurlijk veel, héél veel rijden, want godsamme wat rijdt dit ding toch lekker en strak nu.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Hij is gááf Coen!
Werd ook tijd eigenlijk.. !!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Wat moooi! Ik heb er gewoon geen woorden voor
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Super! Lekker bezig!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Superdik!
Het genieten kan bijna beginnen
Ik mis nog een puntje in je lijstje…
Iets van een armsteun monteren?
Nog ff spannend voor de APK en dan gaan met die banaan
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Jaaa, gaaf Coen! Citromobile gaat dus wel lukken met de BX?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
het blijft een gaaf en uniek ding
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Het is zover, na 6 jaar, 6 maanden en 12 dagen zit er eindelijk een verse apk op de GT.
Ik had een afspraak om 13:00 uur, en na een half uurtje koekeloeren kwam de garage nog met 3 afkeurpuntjes:
-Ashoezen aan de wielzijde zitten te los en lekken vet
-Claxon klinkt als een verkouden eend, en dat is te weinig
-De overige achterlichten doen een klein beetje mee met de knipperlichten.
Vooral dat gedoe met die ashoezen stond ik wel even van te kijken en ik had er eigenlijk al gelijk geen zin meer in.
Van de garage kreeg ik 2 bandjes mee die wel goed vast te zetten zijn en thuis gelijk de BX weer op bokkies gezet. De ashoezen zaten eigenlijk vrij vlot weer goed vast en daarna nog even de binnenkant van het fusee een beetje opgekuist. Punt 1 was alweer opgelost.
Vervolgens naar de achterlichten gekeken, beide massapunten schoongemaakt (zat eigenlijk helemaal geen aanslag op) en de lichten weer teruggeklikt. totaal geen verbetering!
Toen de lampen eens laten knipperen met allen de fittingplaat gemonteerd, blijkt dat de rest van de lampen dus gewoon netjes uitblijft. Kappen weer gemonteerd en nog eens kijken
Als de rest van de verlichting uit is, weerschijnt het knipperlicht een beetje in het rode en grijze gedeelte. Dus de garage heeft wel een punt, maar daar is niks aan te doen naar mijn idee. Het zijn gewoon originele Citroën achterlichten (Seima) die erin zitten, zijn in goede staat en is niks mee gerommeld. Toch nog maar even over disscusieren met de keurmeester.
Vervolgens verder gegaan met de toeter, even de wielkuipen loshalen en je kunt er een beetje bij. Van de 2 toeters deed er nog maar eentje een zielig geluidje maken. Waarschijnlijk 1 kapotte toeter en een ander die een massaprobleem heeft, want ze krijgen wel gewoon stroom. Maar goed, geen tijd om dit fatsoenlijk op te lossen, dus maar even een paar extra draadjes neergelegd om een losse XM toeter te voeden die ik aan de luchtslang had getyrapd. Was nog wel een heel gepuzzel omdat ik in eerste instantie de verkeerde plusdraad te pakken had. De toeters zitten namelijk doorgelust.
Na wat stress was ik toch nog om iets half 5 weer bij de garage, het hele gedoe met de achterlichten uitgelegd en het probleem was weg. Afgemeld om 16:41 uur en we zijn klaar want gelukkig geen steekproef. Gelijk doorgereden naar het postagentschap om de schorsing op te heffen en we mogen er een jaartje tegenaan.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive