Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Blijven rare gasten, van die blauwe enveloppen….
Gaaf hoor, die raamband en de windkap!
Life’s too short to drive without comfort!!!
BasisBIX schreef:Dat scheelt wel een klein beetje in het windgeruis.
Een klein beetje? Dat scheelt enorm veel!
Ik heb ooit eens in een BX gereden met zo’n prachtig open dak met windscherm, en ik kon heerlijk cruisend met het dak open over de snelweg rijden met hoge snelheid, zonder ook maar iets aan wind te voelen/horen. Niet iedereen vindt zo’n windscherm mooi, maar het is echt ideaal.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij een CX staan ze er bekend om dat het schuifdak nog harder gaat roesten, geen idee of er bij een BX ook nadelen aanzitten.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Ik heb mijn windkap er tijdelijk even afgehaald omdat zich een beetje roest had gevormd bij de bevestigingsklipjes, wel iets om in de gaten te houden dus
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Zo’n kap heb ik ook nog liggen, is dat origineel Citroën??
Zat bij mij op een aftermarket dakje.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gefeliciteerd! En wat issie toch gaaf geworden!!!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Arjan Verkade schreef:Bij een CX staan ze er bekend om dat het schuifdak nog harder gaat roesten, geen idee of er bij een BX ook nadelen aanzitten.
Kan best, de steuntjes zelf zijn van RVS. Dus dat is het probleem niet.
Maar op de plek waar het steuntje gemonteerd zit zal na verloop van tijd de lak wel eens gaan slijten.
Iets om in de gaten te houden dus.
CitroMarty schreef:Zo’n kap heb ik ook nog liggen, is dat origineel Citroën??
Zat bij mij op een aftermarket dakje.
Ja en nee, op de mijne staat niks van een logo, merkje o.i.d.
Maar in de Citroën accessoirelijsten kom je ze veel tegen. Al worden ze ook volop aftermarket verkocht.
En volgens mij heb ik ook wel eens schuifdak-kappen gezien waar wel een Citroën merkje in gegraveerd was.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BasisBIX schreef:Arjan Verkade schreef:Bij een CX staan ze er bekend om dat het schuifdak nog harder gaat roesten, geen idee of er bij een BX ook nadelen aanzitten.
Kan best, de steuntjes zelf zijn van RVS. Dus dat is het probleem niet.
Maar op de plek waar het steuntje gemonteerd zit zal na verloop van tijd de lak wel eens gaan slijten.
Iets om in de gaten te houden dus.
Het probleem in geval van een CX is ook dat hier altijd wind tussen de kap en het dak gaat wat zorgt voor extra slijtage. Daarbij blijft het door de kap ook altijd wat vochtiger.
Het is dus een combinatie van ongelukkige zaken die ervoor zorgen dat het gewoon een stuk roestgevoeliger is.
Misschien overwegen alleen de kap erop te laten bij goed weer wanneer je hem dus ook echt gebruikt zeg maar.
BasisBIX schreef:
Kan best, de steuntjes zelf zijn van RVS. Dus dat is het probleem niet.
of juist wel…
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Wel erg gave BX zeg
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
BasisBIX schreef:Vorige week kreeg ik in een welbekende blauwe envelop de medeling dat de GT per 25 juli 2013 in aanmerking komt voor vrijstelling van de motorruituigenbelasting.
Eerst had ik de brief maar vluchtig doorgekeken een ook niet goed naar het kenteken gekeken, dus dacht eerst dat het over de GTI ging.
Later nog een goed doorgelezen en toen stond ik toch wel raar te kijken. De GT die inmiddels dik 2,5 jaar belastingvrij is, zou dit jaar op 25 juli weer belastingvrij worden. Héél apart.Heb de oude brief van najaar 2010 er ook nog maar eens bijgezocht:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/BkZ-g0FQyyLR-vyHivTcPJKM911ZYO4FsImz8_uPN80?feat=directlinkMaar goed, zolang ik niks hoef te betalen vind ik het wel best en zal het allemaal wel.
De regels voor vrijstelling vd wegenbelasting zijn veranderd, dus misschien dat je daarom een nieuwe brief krijgt?
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De regeling is nog definitief…
Bovendien zou je dan kwarttarief moeten betalen, dus dat lijkt me niet geheel logisch dat deze brief daarom gestuurd is.
ik heb 2 gt’s gehad, (85 en 86’er geloof ik) onbgrenst, dubbele carborateur gloof ik, zeeeer snelle auto’s destijds. menige BMW ect eruitgetrokken bij het stoplicht, het was een echte wolf in schaapskleren. wat bx langzaam,... ik denk nog steeds met weemoed terug aan die gt’s een had een boordcomputer. waren heeerlijek auto’s.. wees er zuinig op,
whahahaha zie net dat ik in 2008 ook al gereageerd had…
bij mij zater er trouwens mistlampen ipv verstralers.
waar had je die raamsticker gehaald, is wel wat voor mijn eva
Ben je niet in de war met de BX Sport? Die hadden een dubbele carburateur. Mijn GT vind ik namelijk niet zo supersnel, langzaam is die natuurlijk ook niet
En die raambandsticker heb ik ooit eens van Marktplaats afgeplukt, maar zoiets kun je makkelijk laten maken bij een stickerboer.
Inmiddels zijn we exact 1 maand en 887 kilometer verder. Omdat de GTI wat onstekingsproblemen heeft heb ik de GT bijna dagelijks gebruikt. Hij gaat steeds lekkerder rijden.
Wel zijn er natuurlijk weer wat “puntjes” naar boven gekomen:
-Bij een volle tank meurt die behoorlijk na een scherpe bocht, waarschijnlijk is het beruchte hoekje van de ontluchtingsslang verdroogd/gescheurd.
-De achterste afwaterslangen van het schuifdaken lekken, en voor klotst het gewoon over de lekbak heen in een scherpe bocht, waarvan ik er ‘s ochtends als eerste al 2 van tegenkom.
-Er zit nog steeds een rammel in het onderstel, omdat zo’n beetje alles nieuw is daar blijven alleen de draagarmrubbers en de stabilisatorstangrubber over. Fijn!
-De kachelmotor doet het niet bij vochtig weer.
Qua verbruik leek het bij de eerste tank aardig goed te gaan. Daar zaten o.a. wat snelwegkilomters bij van 2x naar CitroMobile. Toch nog netjes op 1:10 uitgekomen.
Met de huidige tank die over een paar dagen leeg is, lijkt het meer richting 1:7 / 1:8 te gaan…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1 op 7 lijkt me aan de stevige kant voor een 1.9?