Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik was dus weer te scherp?
Was niet mijn bedoeling, hoor….zie de emoticons.
Ik bedoel het positief…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
nieuwsgierig,
Er komen andere deuren in, dus met opliggende klink? en welke neus maak je ervan?
is het nwe chassi ID of DS?
succes!
.komma
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Offtopic berichten verwijderd. Discussie via PB.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Geloof me Hilbert , niet luisteren naar die goedbedoelde adviezen om je B en C stijlen te vervangen (dan had ik dat chassis zelf ook wel kunnen verslijpen) en al helemaal niet nadenken om je draadboom te vervangen , neem van mij maar gewoon aan dat een 68er draadboom in deze staat al sinds 1969 niet meer voorkomt en dat je aan een kogelhard chassis niet zomaar even de B en C stijl gaat verzagen en verlassen
Dan had ik het ding ook wel naar Erwin Spieker kunnen brengen en er een cabrio van laten maken , maar zelfs ik vind het zonde om zo’n chassis te verzieken , dus gewoon een 68er met nieuwere techniek van maken , dan ben je goed bezig
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik sluit me aan bij de mening van Benjamin inzake het verbouwen van de stijlen. Ik heb dat ook wel eens moeten doen, en ‘t is een beun-methode waar je niet blij van gaat worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je hebt ook eigenlijk wel gelijk. Dashbord heeft geen eerste prioriteit en zoals Erict zegt eerst een poosje mee rondrijden en dan misschien er aan wennen
Over de deuren waren we het al aardig eens Benjamin
Komen nieuwe deuren in met opliggende klink en ik maak er een derde neus van(lekker makkelijk )
Als ik ooit nog een keer geld teveel heb maak ik er vast wel een 2e neus van
Nu eerst maar mijn eigen schermen over zetten die nog netjes in de lak zitten.
Hoe zit het eigenlijk met die deuren die je had Benjamin? Al verkocht?
Proud owner of a 71’ Citroen DS
DS-lover schreef:Is goed Benjamin
Je hebt ook eigenlijk wel gelijk. Dashbord heeft geen eerste prioriteit en zoals Erict zegt eerst een poosje mee rondrijden en dan misschien er aan wennen
Over de deuren waren we het al eens Benjamin
Komen nieuwe deuren in met opliggende klink en ik maak er een derde neus van(lekker makkelijk )
Als ik ooit nog een keer geld teveel heb maak ik er vast wel een 2e neus van
Nu eerst maar mijn eigen schermen over zetten die nog netjes in de lak zitten.Hoe zit het eigenlijk met die deuren die je had Benjamin? Al verkocht?
Om er een tweede neus van te maken komt wel wat meer kijken als alleen een paar schermen hoor , zowiezo zijn de balken van de snip van een tweede neus smaller , dan nog schermen , motorkap , bumper , steunen , keienbak . bak voor reservewiel , lampen , koplamp potten en een beetje verplaatsen van de bevestiging , dat doe je echt niet zomaar even hoor
En als jij een keer geld teveel heb (teveel heb je nooit) dan koop je gewoon een tweede neus die klaar is
Die deuren heb ik nog liggen hoor , net als de voorbumper , deurklinken , raam mechanieken , sloten , rubbers en weet ik veel wat niet meer , als je dat chassis komt halen neem je gewoon de rest van die troep ook mee en dan heb je zeker geen geld teveel meer
Geen paniek , komt allemaal goed
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ja, je bent gek.
Het is natuurlijk afh van je eigen smaak, maar je haalt je een berg werk op je hals en het resultaat zal een rare bastaardauto zijn, met onvoorziene problemen en zonder enige “historische waarde”, waarvoor tevens een redelijk schaars goed chassis vern**kt is geraakt . Als ikzelf zó duidelijk een nieuw type dash zou willen, zou ik dit chassis laten staan, doorsparen en een later type zoeken.
Persoonlijk vind ik mijn ‘68 DS21bvh met oud (overgangs)dash, 3e neus en opliggende klink het mooiste model.
Jammer dat mijn eigen chassis en kabelboom niet superfraai meer zijn.
Blok en bak zijn daarentegen fantastisch.
Bovenstaande is natuurlijk slecht mijn mening, en daar maalt verder niemand om
Benjamin, als dat chassis echt verzaagd en gemolesteerd dreigt te worden, moet ík het misschien maar van je kopen… kan ik mijn ‘68 transplanteren.
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Lees ik hier nu tussen al het gekrakeel door dat je straks een blok met vierbak op overschot hebt?
graddus schreef:Lees ik hier nu tussen al het gekrakeel door dat je straks een blok met vierbak op overschot hebt?
Ja dat lees je heel goed
De nieuwe eigenaar gaat zijn blok (DX2 ) en de 5 bak over plaatsen in het andere chassis
Er blijft dan dus een blok (volgens mij DV) en een 4 bakje over , aspirant kopers van dit geheel kunnen zich melden bij de topic starter , als hij het een beetje leuk kan verkopen kost het chassis straks ook niet zoveel meer
Het blok mist vooralsnog de ontsteking (achter de carburateur) en de carburateur met spruitstuk
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Misschien kun je me het opzoekwerk besparen en even expliceren wat een DV blok precies is, 2.0, 2.1, nu ja je weet wel. Ik ben nl. geen DS-specialist
graddus schreef:Misschien kun je me het opzoekwerk besparen en even expliceren wat een DV blok precies is, 2.0, 2.1, nu ja je weet wel. Ik ben nl. geen DS-specialist
11 D 1911 cc (‘57>‘60) 62 pk
DM 1911 cc (‘57>‘64) 66 pk
DS 1911 cc (‘62>‘65) 83 pk
DE 1911 cc (‘65>‘66) 81 pk
DA 1911 cc (‘61>‘65) 83 pk
DV 1985 cc (‘66>‘68 ) 84 pk
DV 2 1985 cc (‘68>‘71) 91 pk
DV 3 1985 cc (‘71>‘72) 98 pk
DY 1985 cc (‘65>‘68 ) 90 pk
DY2 1985 cc (‘68>‘71) 103 pk
DY 3 1985 cc (‘71>‘75) 108 pk
DX 2175 cc (‘65>‘68 ) 109 pk
DX2 2175 cc (‘68>‘72) 115 pk {carburateur}
DX 3 2175 cc (‘69>‘72) 124 pk {injectie}
DX 4 2347 cc (‘72>‘75) 124 pk {carburateur}
DX 5 2347 cc (‘72>‘75) 141pk {injectie}
Lijkt me duidelijk zo
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
DV=1985 cm3 en DV2 ook.
DV2 met Solex 34PBIC3 iets van 91 pk….
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Erict schreef:Je vergeet de specifieke motoren voor de vroegere ID’s. Laat de vraag daar nu net over gaan.
Voor o.a. informatie over alle motortypen.
Dat zag ik ook opeens , maar heb het al toegevoegd
Enne , daar gaat de vraag niet echt over hoor
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!