benzinetoevoer probleem
Snarf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

Gepost: 10 september 2008 01:36 AM

Hi,

Eerst een verzoek, omdat ik bang ben dat het onderstaande verhaal wat langdradig is…

Zou iemand voor mij de spanning over weerstand F9 (normale zekeringskastje, rechter kant, 10A, kijk voor de locatie even op de binnenzijde van het dekseltje van het kastje) willen meten, zowel met contact als tijdens starten? Je zou me er erg mee helpen!

Dat gezegd te hebben, leg ik jullie het volgende probleem voor. Ik heb een probleem met mijn Saxo; de benzinepomp draait niet; niet met contact aan en zelfs niet bij het “starten” van de motor (dat uiteraard niet lukt).

Als ik de uitgebouwde brandstofpomp aansluit op een willekeurige, 10A weerstand waar spanning over staat bij het contact maken, dan begint de brandstofpompmotor te zoemen. Doe ik dat bij weerstand F9 (brandstofpomp) dan gebeurt er niks. Er staat tijdens het contact maken en/of starten ook geen spanning over deze weerstand, dat me zeer vreemd lijkt.

Heeft iemand met ervaring met dit probleem een suggestie hoe het probleem op te lossen? Ik ga nog kijken naar de brandstof…huppeldepup.0..relais (onder de ECU heb ik begrepen).
Zou iemand voor mij de spanning over weerstand F9 willen meten, zowel met contact aan als tijdens starten/met draaiende motor?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook