Ik heb nu sinds een tijdje een Xantia 1.8 met LPG.
Toen ik de auto net had wilde tijdens het rijden op gas wel eens het gas helemaal ineens wegvallen. Dan reed ik op de snelweg en was ik ineens de motor kwijt. Een seconde later of zo was de LPG weer terug en dan ging het zomaar een paar dagen, soms wel een week goed.
Nu sinds een week wil de auto niet meer op benzine. Hij start lastig en als ik overschakel krijgt hij geen benzine. Op gas rijdt hij nou perfect. Geen wegvallende motor meer, hij wil alleen niet meer op benzine.
De vorige eigenaar gaf aan dat hij eerder zoiets gehad heeft en dat de ANWB toen aan de schakelaar geklooid heeft en dat hij het toen weer deed. Afgelopen weekend heb ik de schakelaar eruit gehad en met contactspray geprobeerd in te spuiten en de schakelaar een heleboel keren overgehaald in een poging om het probleem te verhelpen. Dat heeft niet geholpen.
Wie heeft er een suggestie?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zet in op haperende afsluiters (al of niet door gecorrodeerde connectors). Succes met je nieuwe Xant!
En waar vind ik die afsluiters ongeveer zodat ik daar eens naar kan kijken?
Jos van der Voort
Inmiddels via de Xantiaclub ingezet op een relais van de gascomputer. Dat relaitje is inmiddels vervangen maar heeft het euvel niet opgelost.
Heeft er iemand nog suggesties? En waar zitten die afsluiters?
Jos van der Voort
wat zegt de gasboer?
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Was jij dat met die AG installatie, Jos?
Yep Ik ben degeen met de AG gasinstallatie.
De gasboer zegt niks. DIe zijn te druk met nieuw inbouwen. Bij de een kon ik pas in november terecht. De ander heb ik voor volgende week staan.
Met het gas is overigens niks mis. Hij loopt briljant op gas. Hij start en loopt niet op benzine. Volgende week ga ik voor een week naar Engeland en ik wil niet gokken op enkel LPG daar.
Hier in NL is het geen probleem.
Jos van der Voort
- C3 1.4 VTi Exclusive
Is het een G3?
Naar welke gasboer ga je? Ik hoop niet naar die aan de Kanaalstraat.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is je benzinepomp (te vinden onder de achterbank, in de tank) nog goed? Die gaan ook vaak kapot.
Citroen!
Die botte lul in de Kanaalstraat is inderdaad degene die mij pas in november wilde helpen. Hij wilde niet eens onder de motorkap kijken en behandelde me als een kleuter.
Deze man heeft totaal geen benul van hoe hij zijn eigen business verkloot.
Het kan ook anders. De twee heren van AGS autogas in Zeist ken ik al jaren. Als iemand enigzins de kans heeft moet je de business daar maar heen brengen. Helaas zijn ze tot maandag op vakantie anders had ik daar een ritje naar toegepland.
En euh.. morgen even naar de benzinepomp luisteren….
Jos van der Voort
- C3 1.4 VTi Exclusive
Die gast zat vroeger ergens op het Deppenbroek, heeft mij toen flink een poot uit getrokken door een fikse prijs te vragen voor een gasinjector.
Toen ik later verhaal kwam halen kreeg ik nog wel een paar centen terug. Het verschil delen, zeg maar.
Ik ga nu altijd, tenminste, als het nodig is, soms dus, naar van der Helm in Hengelo. Ben er een keertje of 4, 5 geweest denk ik.
Maakten ter plekke tijd om een kijkje te nemen en even aan de computer te hangen.
Na de vraag wat de schade was, kreeg ik steevast het antwoord dat het wel goed was zo…
Ze moeten altijd wel smakelijk lachen als je met een AG installatie komt, hahaha, volgens hun toch wel de meest beroerde.
Maar, heb je nu wel of geen G3? (DGI)
Hmmm, ik hoorde anders nog best aardige verhalen over die aan de kanaalstraat…
Huh! Die van der Helm heb ik volgende week donderdag de afspraak. Das toeval!
Het is op kenteken een G2 (DGC) maar deze installatie schijnt G3 gecertificeerd te zijn. Ik heb gebeld met de RDW maar de omkeuring moet door een gasboer gedaan worden. Dus ik ga volgende week maar eens vragen bij die van der Helm als ik daar nog terecht kom. (als het de brandstofpomp is heeft dat weinig zin). Anders probeer ik naar AGS in Zeist te gaan.
Jos van der Voort
- C3 1.4 VTi Exclusive
Wat zoek je het ver weg.
Totaal aantal Berichten: 220
- ID/DS Dspecial
Ik heb helemaal geen problemen met die man aan de kanaalstraat hoor ik wordt altijd geholpen. ook ff tussendoor snap er niets van dat ze je daar zo bot hebben behandelt want zo is hun werkwijze helemaal niet
Greetz Martijn
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:Ik heb helemaal geen problemen met die man aan de kanaalstraat hoor ik wordt altijd geholpen. ook ff tussendoor snap er niets van dat ze je daar zo bot hebben behandelt want zo is hun werkwijze helemaal niet
Misschein heb jij je installatie daar gekocht? In elk geval is hij druk met verdienen aan inbouwen. Een klant die komt zeiken dat zijn auto niet op benzine wil kon hij absoluut niet gebruiken. Hij vertelde me ook dat hij geen zin had om dat drie keer te vertellen.
Ik kom daar nooit weer!..
Jos van der Voort