Geluiden tijdens veren na verlaging
nok
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 11 september 2008 04:33 PM

Naar aanleiding van een topic op het Citro forum, heb ik besloten om toch maar een topic te openen over het volgende:

Sinds ik mijn auto verlaagd heb, hoor ik zo nu en dan onder het rijden een bijgeluid. Dit is eigenlijk alleen als ik tijdens het rijden over bijvoorbeeld klinkerweggetjes en andere wegen met achtereenvolgend veel hobbeltjes rij.

Na veel zoeken hebben wij een sterk vermoeden dat dit komt doordat het bovenste deel van de veerpoten omhoog en naar beneden komt. Bij navragen blijkt dat dit normaal is en bij alle auto’s voorkomt. Dit heb ik ook zelf gezien bij een Opel Vectra. Ik heb er, buiten het geluid, ook geen hinder van. Als ik rustig rij op zo een weg (zeg 15 km/u) hoor ik niets, rij ik ietsje harder (20km/u) door bijvoorbeeld een woonerf dan hoor ik het wel. Ook is het zo, hoe meer ik de auto verlaag hoe eerder/vaker ik het geluid hoor.

Omdat mij dus verteld is dat het normaal is heb ik er verder ook geen actie op ondernomen. Nu blijkt echter dat leden van het forum, die ook een Xsara coupé hebben met dezelfde schroefset, dit dus niet hebben. Vandaar dat ik dan ook dit topic open.

Wie o wie kan mij meer info geven hierover.

Ga er voor de zekerheid ook vanuit dat het idee dat wij hebben mogelijk ook niet correct is, en dat er misschein wel iets anders aan de hand is.

Om te laten ziet wat er (denken wij) gebeurd, heb ik hier een foto gemaakt van de veerpoten toen ik met 1 wiel op een hobbel stond zodat de ene omhoog staat en de ander beneden.

Profiel  

Gepost: 11 september 2008 06:21 PM
  [ # 1 ]

Ik heb geen verstand van verlagingen, maar het kan toch niet correct zijn dat hetgeen je op die eerste foto laat zien niet netjes strak op elkaar gemonteerd zit. Weet je zeker dat een en ander correct is gemonteerd?

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 september 2008 08:14 PM
  [ # 2 ]

Ik moet zeggen dat ik ook iets hoor voor als ik over een drempel of over een oneffenheid rijdt.

De mijne is 40mm verlaagd. maar goed ik denk dat het geen kwaad kan? Zal binnenkort even naar kijken! Zit namelijk te denken aan de schokdempers voor die ietjes piepen?

Profiel  

Rob1979
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 16 januari 2009 01:24 PM
  [ # 3 ]

Vraag V-maxx schroefset

Goedendag,

Ik heb me vorige week een schroefset aangeschaft van het merk v-maxx
Gister heb ik de 2 voor poten geintstalleerd, en hem 40mm verlaagd.
Als ik nu een bocht neem naar links of naar rechts dan hoor ik de veren verdraaien en knakken maar alleen aan de bijrijderskant.
Heeft er iemand tips over wat ik wel/niet fout heb gedaan?

Grtz Rob

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook