Ik ben afgelopen zomer op vakantie geweest met mn chic, 3000 km heeft de chic gelopen voordat op die verdomde ochtend de motor niet wilde aanslaan. Startmotor was in orde, accu was goed, bougies leken in orde, benzine genoeg etc. We kwamen er zo snel niet aan uit.
En omdat de auto op een zaterdag kwam stil te staan en op zaterdag er geen garage open was in de buurt van Tours, is de BX opgelaaien en is ie 2 weken laten door de ANWB teruggebracht naar Nederland. Aangekomen in Nederland kon de garagist van Ton van Soest niets vinden, terwijl we toch echt 2 uur hebbe geprobeert toen te starten.
De garagist zegt dat het mogelijk aan de vliegwielsensor kan liggen. En dat de reden dat de BX weer startte eenmaal in Nederland kan liggen aan het feit dat tijdens de terugrit naar Nederland de plus en minpool van de accu zijn gehaald. En in Nederland deze er weer zijn terug opgezet, waardoor de boordcomputer in principe wordt reset. Wat denken jullie?
Tja, dat zou best kunnen, als ie nu gewoon weer doet gewoon blijven rijden en even aankijken of er nog problemen komen. Verder zou ik er nog ff niks aan doen dan.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)