Neej ik kwam voordat hij werd gechipt 2,5 kw te kort. Van 117.6kw naar 123.5kw
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
De meeste vermogensopgaves van autofabrikanten zijn ietwat te positief. Die auto gaat als de brandweer.
Iets meer vermogen en een stuk meer koppel haal je nog uit een katvervanger. Maar dat had ik ook al eerder gezegd Verwacht niet teveel van een compleet andere uitlaat. Een simpele katvervanger daar zit eigenlijk het hele verschil in.
jah is ook nog allemaal de bedoeling. maar ik zit eigenlijk nog steeds met het idee om die motor uit elkaar te trekken en te gaan kijken. Beetje bezorgd nu.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Dat meen je toch niet man…dat blok loopt echt prima. Als je zuigerveren echt slecht zouden zijn, dan heb je een heel rookgordijn achter je en komt er echt niet meer zoveel vermogen uit.
Maar wat als het waar is wat die jongen zegt. Waarom zou je daar over liegen?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jammer dat je bij de 180 stopt trouwens. Ik heb bij de mijne (155pk) altijd het idee dat hij het bij de 180 even zwaar heeft.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ja dat vond ik ook jammer maar er dook wat voor me. Daarom ging ik ook zo in de ankers. En ik was op het punt om te schakelen. Maar volgens mij mankeert er niet veel aan. Motor loopt uitstekend. Start goed. ook als het koud is. En heefd na mijn idee genoeg trekkracht. Ik zou hem eigenlijk is naast een andere zx 16v moeten testen. Maar volgens mij schiet hij niets te kort. Ook als ik filmpje,s bekijk van een xsara vts. En als ik google naar vuile zuigers of cilinders vind ik niets. Dus heel dat probleem is in deze wereld niet bekend.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
ja maarja hoe komt zo’n kerel erbij dat het motorblok vuil is vanbinnen. Dat kan hij toch niet zien van buitenaf. Zo’n verhaal heb je gewoon niks aan. Dan moet hij zijn verhaal beter toelichten want dit is ook niks. IK kan me ook niet voorstellen dat zoiets vuil kan zijn. Waardeloos verhaal.
Kijk het zou misschien kunnen dat er ooit zand in het blok heeft gezeten o.i.d. maar dat is er dan nu inmiddels wel uit. En dat zou voor compressieveries hebben kunnen leiden, maar daar doe je dan nu niks meer aan en een blokrevisie o.i.d. is gewoon echt niet nodig.
Je hebt het ding op de testbank gehad en hij heeft gewoon zo’n 170pk dus je hoeft je nergens druk om te maken
Mooi dat zo’n gast zich meld, jammer dat hij met zo’n vaag verhaal komt
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Nou ik weet het niet. ik heb al zitten denken om een camera door me bougie gat te laten zakken. Maja dan moet ik eerst zo,n klein cameratje zien te regelen. Maar misschien is een compressie test laten doen. Dat heb ik een tijdje terug ook al in me hoofd gehad alleen dat idee is een beetje verwaterd
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
een camera door het bougiegat zal je niks opleveren hoor, zie je niks mee. Vuile cilinders kan ik me niks bij voorstellen. Vuile benzinetank / leidingen of injectoren ofzoiets nog wel, maar vuile cilinders kan ik me echt niks bij voorstellen, dat brand toch wel weg of niet dan.
Maarja zoals ik al eerder zei: hoe weet hij dat de cilinders vuil zijn, dat kan hij toch evenmin zien als dat wij dat kunnen?
Daarbij een compressietest zou je kunnen doen. Maar je weet vanuit je rollenbanktest al dat hij nu met die chip wel over zijn fabrieksvermogen heen gaat. Mocht je wat compressieverlies hebben dan kom je met nieuwe zuigerveren misschien nog iets hoger, maar dat lijkt mij de moeite echt niet waard.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Haha en anders zullen ze nu wel weer aardig schoon zijn. Ik ben heel duitsland met 200 en harder door gescheurd
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Maar geloof jij het. Ik heb vandaag op me werk een paar monteurs van scheepsmotors gesproken. En die hebben nog nooit gehoort van vuile zuigers. En als het al zo was dan goid i het er vanzelf uit.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jah als i kapot gaat ga ik hem maken ja. Hij heefd er nu bijna 170dkm op zitten. maar verbruikt heel wijnig olie. dus zo slecht is er niet met dat blok om gegaan.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
jaimieberkhout schreef:jah als i kapot gaat ga ik hem maken ja. Hij heefd er nu bijna 170dkm op zitten. maar verbruikt heel wijnig olie. dus zo slecht is er niet met dat blok om gegaan.
idd geen olieverbruik of lekkages enzo en je hebt j e fabrieks pk’s nog dusse niet zeuren en rijden
heb je autoweek nr 6 ook gelezen? Daar zetten ze gebruikte auto’s op de testbank om te kijken hoe fris de motoren nog zijn. Ze kijken hoeveel procent van de paarden verloren zijn gegaan in de loop der tijd. En dan kan ik je vertellen dat jou auto het heeel erg goed doet hoor.
Een mitsubishi met 2 ton op de klok mist zomaar 55 van zijn 205 paarden Een porsche mistte der ook 11 ongeveer geloof ik. Dus jouw motor is gewoon kerngezond!!!!
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop