hoi ik heb een paar boordcomputers voor citroen bx een schakelaar van de toeter met het knopje en een dingetje voor tussen de km tellerkbel wat moet ik nog meer hebben zoals benzinedoorstroommeter en etc en wie heeft er electrische schemas van en welke dingen zijn universeel uitwisselbaar met andere types en wat kan je nog nieuw halen want ik wil graag een boordcomputer in mijn bxje bouwen groeten rik
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.
Ik kan eens kijken hoe het bij mij zit aangesloten maar als je dat dingetje hebt van de kilometertellerkabel dan ben je al zeer ver, de rest is alleen stroom, klokje en natuurlijk die flowmeter.
Bij mij zit de flowmeter er ook niet op en de enige functionaliteit die ik mis is dat hij dus niet kan bijhouden hoeveel brandstof er is verbruikt, daarnaast moest je toch steeds na een tankbeurt zelf ingeven hoeveel je hebt getankt dus zo heel onmisbaar is die functie niet.
Mocht je het trouwens op termijn toch niet zien zitten om de computer in te bouwen dan ben ik wel heel erg geinteresseerd in die hendel met schakelaar en ben ook best bereid daar wat geld voor neer te leggen!
Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
of dat is natuurlijk een type1 schakelaar die zijn weer wat minder zeldzaam en daar heb ik voor een type 3 dan weer geen ruk aan.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Schema:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_6_1987_5.html
positie 660 is de boordcomputer voor typen 2/3.
Voor typen 1 is dit Digit-schema misschien bruikbaar:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_9_digit_1.html
(ook daar is 660 de boord computer, locatie 37 t/m 43)
of deze, van de GT:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_5_19GT_1.html
waar het positie 76 is, op locatie 82 tm 85.
Ich bin ein Breaker
Mechuccio schreef:Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.
Ik kan eens kijken hoe het bij mij zit aangesloten maar als je dat dingetje hebt van de kilometertellerkabel dan ben je al zeer ver, de rest is alleen stroom, klokje en natuurlijk die flowmeter.
Bij mij zit de flowmeter er ook niet op en de enige functionaliteit die ik mis is dat hij dus niet kan bijhouden hoeveel brandstof er is verbruikt, daarnaast moest je toch steeds na een tankbeurt zelf ingeven hoeveel je hebt getankt dus zo heel onmisbaar is die functie niet.
Mocht je het trouwens op termijn toch niet zien zitten om de computer in te bouwen dan ben ik wel heel erg geinteresseerd in die hendel met schakelaar en ben ook best bereid daar wat geld voor neer te leggen!
Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!
even benadrukken dat de orginele flowmeter ronduit slecht is.
Deze gaat per defenitie lekken. door de benz. lucht kwam ik bij dat ding uit.
Mechuccio schreef:Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.
In jouw geval al helemaal niet trouwens.
De druk van een injectie systeem is veel te hoog (of zijn er ook flowmeters geleverd icm multipoint injecties waarbij dit probleem getackled is?). Een carburateur flow meter gaat dat zeker niet leuk vinden.
Om nog maar te zwijgen van de problematiek met ene LPG auto
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
mpostma schreef:
In jouw geval al helemaal niet trouwens.
De druk van een injectie systeem is veel te hoog (of zijn er ook flowmeters geleverd icm multipoint injecties waarbij dit probleem getackled is?). Een carburateur flow meter gaat dat zeker niet leuk vinden.
Om nog maar te zwijgen van de problematiek met ene LPG auto
Ook weer een punt!
Maar bij mij zit ie er eigenlijk alleen in om de tijd aan te geven, en het is leuk om extra knopjes te hebben, alleen iedere keer dat geklooi om het ding in te stellen als de accu los is geweest
Maar het ziet er wel sweet uit!!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
mechuccio heb jij misschien nog een kabelboompje van een boordcomputer over
groeten rik
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Mechuccio schreef:Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!
Waar denk je nu
tis type1 trouwens
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
mpostma schreef:...De druk van een injectie systeem is veel te hoog (of zijn er ook flowmeters geleverd icm multipoint injecties waarbij dit probleem getackled is?). Een carburateur flow meter gaat dat zeker niet leuk vinden.
Ik weet wel dat het leverbaar is geweest op de D6A, de 180Z en de DFZ, oftewel de GTi en 16/19 TRi. Of er ook daadwerkelijk een ander type flowmeter is toegepast kan ik niet meer achterhalen.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
bij de injecties word het berekend op de inspuitduur van de injectoren
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
rondje nederland schreef:Mechuccio schreef:Ik zou die flowmeter niet plaatsen tenzij je een betere kunt vinden dan het orgineel, voor zover ik begrepen heb zijn die dingen niet heel erg betrouwbaar in de zin van lekkages en dergelijke.
Ik kan eens kijken hoe het bij mij zit aangesloten maar als je dat dingetje hebt van de kilometertellerkabel dan ben je al zeer ver, de rest is alleen stroom, klokje en natuurlijk die flowmeter.
Bij mij zit de flowmeter er ook niet op en de enige functionaliteit die ik mis is dat hij dus niet kan bijhouden hoeveel brandstof er is verbruikt, daarnaast moest je toch steeds na een tankbeurt zelf ingeven hoeveel je hebt getankt dus zo heel onmisbaar is die functie niet.
Mocht je het trouwens op termijn toch niet zien zitten om de computer in te bouwen dan ben ik wel heel erg geinteresseerd in die hendel met schakelaar en ben ook best bereid daar wat geld voor neer te leggen!
Waar heb je zoiets gescoord eigenlijk? dat ding is echt reteRETEzeldzaam!
even benadrukken dat de orginele flowmeter ronduit slecht is.
Deze gaat per defenitie lekken. door de benz. lucht kwam ik bij dat ding uit.
in mijn beide auto’s lekken ze niet…. ze werken overigens ook niet:lol: