7 van de 46
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Viola CV doet weer raar…........ zucht
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 maart 2009 10:00 PM
  [ # 91 ]
Citrophile schreef:
Blooper1963 schreef:

Yep! deze sensor heeft normaal een bruine ring,zo kan je niet missen,want er zitten daar meer dan één sensor op.
Sluit de 2 draden even kort dan moeten de fans op volle snelheid gaan,zo niet, dan moet je het bij het thermocontact op de radiator en/of relais gaan zoeken. Wink

Je bedoelt zeker het thermocontact (de sensor) met de bruine ring die dan vervangen moet worden, want er is geen thermocontact bij de radiator. Of anders bij de relais kijken idd, 1 relais voor de lage snelheid en 1 relais voor de hoge snelheid.

Als het over de V6 gaat is er een sensor die de bitronmodule aanstuurt,en deze zit op het thermostaathuis,en op de radiator zit een thermocontact! hangt af welke serie I of II type V6.
Zo is het bij mij toch in elk geval. Wink

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 16 maart 2009 01:07 AM
  [ # 92 ]
Blooper1963 schreef:

Als het over de V6 gaat is er een sensor die de bitronmodule aanstuurt,en deze zit op het thermostaathuis,en op de radiator zit een thermocontact! hangt af welke serie I of II type V6.
Zo is het bij mij toch in elk geval. Wink

Het is een type I, en wat doet die bitronmodule ?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 16 maart 2009 03:12 PM
  [ # 93 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Het draadbreukje…..

Draadbreukje? Nagellak Laughing  Laughing

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 16 maart 2009 05:18 PM
  [ # 94 ]
Willem schreef:

Draadbreukje? Nagellak Laughing  Laughing

Hoe, wie, wat waar….... wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 maart 2009 08:30 PM
  [ # 95 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Het is een type I, en wat doet die bitronmodule ?

Het aansturen van de koelfans,via die bruine sensor.navenand de motortemperatuur oploopt,of naargelang het drukcontact van de airco schakeld,stuurt deze module de fans traag of snel aan,en kan ze eventueel laten nadraaien. Wink
Maar dan moet klem 4 rechtstreesk op een +12V.
Je vind deze module bij een Xm,meestal onder het handschoenkastje.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 17 maart 2009 01:11 AM
  [ # 96 ]
Blooper1963 schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

Het is een type I, en wat doet die bitronmodule ?

Het aansturen van de koelfans,via die bruine sensor.navenand de motortemperatuur oploopt,of naargelang het drukcontact van de airco schakeld,stuurt deze module de fans traag of snel aan,en kan ze eventueel laten nadraaien. Wink
Maar dan moet klem 4 rechtstreesk op een +12V.
Je vind deze module bij een Xm,meestal onder het handschoenkastje.


Hmmmm nadraaien doen de fans ook al niet meer….... ik begin te voelen waar volgens mij de pijn zit….. het zal toch niet de Bitronmodule zijn die naar de eeuwige koelvelden is…....  Confused  Confused

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 maart 2009 02:20 PM
  [ # 97 ]

Zit ‘m eerder in de sensor of een brakke verbinding. Bitron kijkt alleen maar welke spanning hij ontvangt. Geeft het weerstandje in de sensor een verkeerde waarde af, denkt de bitron dat de kvs-temperatuur niet zo hoog is. Het metertje wordt door een aparte sensor gestuurd

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 30 maart 2009 04:13 AM
  [ # 98 ]

Afgelopen week even bij Citroville langs gereden, Tom trok het stekkertje van de sensor (als je voor de wagen staat rechts vlak naast het blok) eraf en de fans deden er meteen een schepje boven op.

Dus zal het dan toch de sensor zijn?......

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 30 maart 2009 04:17 AM
  [ # 99 ]

Zo vanavond de dame even van een nagenoeg nieuwe kofferbakspoiler voorzien.

Zaterdag j.l. een paar dozen met klein spul bij Matthijs in Deventer opgehaald en ik kreeg er de spoiler bij, precies de goede kleur en 90% minder beschadigingen dan mijn huidige Cool

a.s. zaterdag naar de velgen dokter om m’n blokjes velgen op te halen… Dan nog even wachten tot na pasen en dan gaan de nieuwe velgen met zomerbanden d’r weer onder.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 30 maart 2009 02:18 PM
  [ # 100 ]
Mark Nijenhuis schreef:

a.s. zaterdag naar de velgen dokter om m’n blokjes velgen op te halen… Dan nog even wachten tot na pasen en dan gaan de nieuwe velgen met zomerbanden d’r weer onder.

Weet je de kleurcode van de grijze lak voor de blokjesvelgen? Ik heb ze thuis liggen en wil ze ook laten opknappen. Heb je ze laten poedercoaten of de buitenrand laten afdraaien? Ik zat aan het eerste te denken.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 30 maart 2009 04:05 PM
  [ # 101 ]
Citrophile schreef:
Mark Nijenhuis schreef:

a.s. zaterdag naar de velgen dokter om m’n blokjes velgen op te halen… Dan nog even wachten tot na pasen en dan gaan de nieuwe velgen met zomerbanden d’r weer onder.

Weet je de kleurcode van de grijze lak voor de blokjesvelgen? Ik heb ze thuis liggen en wil ze ook laten opknappen. Heb je ze laten poedercoaten of de buitenrand laten afdraaien? Ik zat aan het eerste te denken.

Kleurcode Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  niet besproken met de velgen dokter, die kwam zo overtuigend over…. Ik heb eerst prijs opgvraagt inzake;

geheel reinigen,
Stralen,
In kleur spuiten,
Afdraaien,
blanke lak,

90 euri per velg.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 30 maart 2009 06:16 PM
  [ # 102 ]

Kan je eigenlijk ook niets van zeggen Shocked

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 03 april 2009 02:57 AM
  [ # 103 ]

Vanmiddag, het was na zessen kom terug van m’n werk, lekker een stukje omgereden, draai achterwaarts de garage in, kijk op de temperatuurmeter hmmmm 97 á 98 graden KVS temp schat ik, en net als ik de auto stil wil zetten slaan de fans aan op het hoge toerental…... Confused

Snap er nu werkelijk geen r…t meer van.

Morgen gaat d’r KVS aan de geijkte temperatuurmeter…

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 03 april 2009 10:55 AM
  [ # 104 ]

Ik weet het ook niet hoor, maar is dat misschien omdat de kvs niet langer ook gekoeld wordt door de rijwind? En dat in zo’n situatie de fans sneller gaan draaien om voor koeling te zorgen…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hwhovis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-06-2005

Gepost: 03 april 2009 11:16 AM
  [ # 105 ]

De hoge snelheid zouden de ventilatoren eigenlijk nooit mogen halen. De ventilatoren werken met twee snelheden. De temperatuurbewaking schakelt bij verhoging in een verlaagd toerental de ventilatoren in. Kijk op schema 64 aan de linkerkant want daar staat de aansturing. Als je geen schema hebt hoor ik het wel.

Profiel  
 
 
7 van de 46
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook