4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Nieuwe turbo
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 05 januari 2009 03:52 PM
  [ # 46 ]
johan20 schreef:
hbeck schreef:

Mijn C4 staat weer eens in de garage. Dit keer omdat er weer olie op de motor lag. Vrijdag heen gebracht en waarschijnlijk morgen weer klaar. Er schijnt een luchtslang boven de turbo te lopen die lek is. Blijkbaar komt er niet alleen lucht door maar ook olie want het hele oliecompartiment zit weer vol met olie. Motor liep net als altijd maar maakte een beetje sissend geluid hetgeen ook wel te verklaren is op basis van de bovengnoemde probleem omschrijving.

Hij blijft gehecht aan de garage die ik inmiddels wel helemaal gezien heb van binnen en het aantal (ernstige) storingen vind ik te hoog. Ik ben op dit moment niet blij met mijn C4

Weet je nog wat ik te horen kreeg in de garage?


bij mijn xsara picasso 16 Hdi 110pk,bjr 2005 heb ik juist hetzelfde probleem,hier kan men echter niet spreken van lekkege maar van zweten.Bij mijn volgende onderhoud (60.000)ga ik het eens voorleggen bij de dealer en horen wat zij zeggen


Gisteren auto binnen gedaan voor onderhoud,ze hebben gekeken naar het lek en hebben de buis losgemmakt aan de connectie en nieuwe dichtingspasta rond gedaan,dit zou normaal gezien opgelost moeten zijn.
Volgens de garage is het normaal dat de turbo een beetje olie doorlaat.

Vandaag nog eens gekeken en ja hoor,er is terug olie aan de buis,ik ben gisteren naar CARDOEN te Antwerpen geweest en ben eens gaan kijken naar peugeot 307-207-407 Volvo V50 en citroen C4 allen met dezelfde motor als die van mij(16 hdi)en tussen de 15000 en de 40000 km. en ja hoor bij iedere wagen olie op dezelfde plaats. Laughing

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 januari 2009 05:23 PM
  [ # 47 ]

Johan, ik ben het niet met je eens. Vriend van mij heeft een Focus 1.6, ik zelf heb een 407 1.6 gehad en die hadden die problemen beslist niet.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 januari 2009 06:49 PM
  [ # 48 ]
hbeck schreef:

Johan, ik ben het niet met je eens. Vriend van mij heeft een Focus 1.6, ik zelf heb een 407 1.6 gehad en die hadden die problemen beslist niet.

Of mss was het daar niet zichtbaar?

Ik denk ook dat het normaal niet zo mogen, lijkt me toch de bedoeling.
Maar als het enkel “zweten” is kan het geen kwaad.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 januari 2009 07:10 PM
  [ # 49 ]

Bij mij kwam er zoveel olie uit toen de turbo vervangen moest worden dat ik niet de indruk heb dat zelfs ik dat niet gezien heb. Nee, ze hadden dat probleem echt niet. Wat ik eerder meldde ik heb 180000 kilometer met de Peugeot gereden en mijn vriend zit inmiddels op de 140000 met zijn focus. Als dat probleem ook in die auto’s had gezeten zou dat beslist naar voren gekomen zijn

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Geo°
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 19-01-2008

Gepost: 06 januari 2009 01:25 AM
  [ # 50 ]
tilanus schreef:

Bij mij hebben ze dat ook gedaan.

Bij dit huis dus;

Daarna hebben ze nog een keer de EGR-klep vervangen. Ik heb nog niet gekeken of sindsdien alles droog gebleven is.. Surprisedops:
Zal ik straks eens doen.


Tilanus,

Bij mij hebben ze deze luchtverdeler op 20.000 km ook vervangen, en nu op 45.000 km zie ik geen olielek meer.

Voor de rest bolt deze Française gelijk het moet. Als je ziet hoeveel C4 picasso’s er rondrijden en hoe weinig personen hier op dit forum problemen hebben, lijkt me dit toch een betrouwbare wagen.

groeten
Geo

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 januari 2009 04:24 PM
  [ # 51 ]

Daar heb jij dan weer een overschot van gelijk in, Geo.. Smile

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 06 januari 2009 06:29 PM
  [ # 52 ]

Ik betwijfel de conclusie van Geo, dat is vaak ook een bekend probleem. De problemen met een auto (of koffiemachine, af stofzuiger) zijn vaak alleen bij de bezitter bekend en de fabrikant laat je altijd weten dat zij het probleem niet kennen.

Citroen Nederland beweerde bij hoog en bij laag dat het dubbele beelden probleem bij hen niet bekend is. Als consument kun je daar niets aan doen, de bewering dat als je er niets over hoort dat het dan goed is daar twijfel ik sterk aan.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 06 januari 2009 07:36 PM
  [ # 53 ]

Lijkt me een beetje ‘welles-nietes’ ...  Je zou ook kunnen zeggen dat mensen met problemen oplossingen gaan zoeken en op dit forum belanden ...
Bij mij zijn het de ‘gadgets’ waarmee ik wat probleempjes heb gehad (en nog steeds heb), maar de wagen heeft me nog niet in de steek gelaten. Even hout vasthouden en hopen dat het zo blijft !

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 06 januari 2009 10:19 PM
  [ # 54 ]

ik heb soms het idee, dat mensen eens ze van een probleem horen zelf
op zoek gaan of ze hetzelfde probleem hebben,,,,

pas op ik wil hier niemand aanvallen ofzo
maar als ik met mijn dealer praat, heeft hij eigenlijk niemand met dit fenomeen
als ik op AW de recensies van de c4p lees zijn er eigenlijk alleen tevreden rijders..

neem bijv de dubbelbeelden..
dat de dubbelbeelden bestaan ben ik wel van overtuigd hoor..


maar als citroen openbaar maakt dat ze bestaan moeten ze alle ruiten vervangen…
nu hebben ze misschien 20 of 30 klagers tja….

Confused

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 januari 2009 10:46 PM
  [ # 55 ]
ronama schreef:

neem bijv de dubbelbeelden..
dat de dubbelbeelden bestaan ben ik wel van overtuigd hoor..


maar als citroen openbaar maakt dat ze bestaan moeten ze alle ruiten vervangen…
nu hebben ze misschien 20 of 30 klagers tja….

Confused

De steekproef die je hier neemt op het forum is uiteraard niet geheel representatief.
Vele actoren worden namelijk actief omdat ze met de een of andere vraag zitten. En die problemen worden hier dan op tafel geworpen.
Ikzelf ben ook lid geworden door men resonantieprobleem, en nadien ben ik gewoon blijven plakken omdat ik het hier leuk vind en ik elke dag bijleer.

ivm die dubbelbeelden, ikzelf heb ze nog nooit gezien in een picasso.
Laatst reed ik met een peperdure mercedes CL600 (zie enkele posts terug) en die had er wel last van.
Het zal ook afhangen van nog andere factoren zoals je ogen, en ook de mate waarin je je hieraan stoort.

En die picasso is eigenlijk best wel een goede auto. Ik heb de tegenslag dat ik zo een lastig probleem heb dat me vaak parten speelt en sterk op mijn gemoed kan spelen. Maar als ik eerlijk ben, en ik kijk naar het geheel op zich, is het best wel een goede auto.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 06 januari 2009 10:51 PM
  [ # 56 ]

ik denk dat jou grootste probleem is dat je jouw monovolume met duurder auto;s vergelijkt..
vergeet niet hoe mooi en hoe fijn een picasso ook is het blijft platweg gezegd een busje.,,, Surprisedops:

en zeker niet vergelijkbaar met auto;s die vele malen duurder zijn

maar het gaat hier in dit draadje als ik mij niet vergis over de turbo,,

ik heb bij de 2500 km beurt van mijn c5 de olie en filter laten wisselen en heb van mijn dealer begrepen dat de olievulling verhoogd is van 3.7 liter naar 4.3 liter…
bij de 1.6 hdi… Wink

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 06 januari 2009 10:51 PM
  [ # 57 ]

Ronama, ik ben het helemaal met je eens. Als je roept dat het koud is dan heeft iedereen het direct koud maar als je roept dat het niet koud is en het is buiten min 20 dan belazer je de boel, met andere woorden. Als Citroen Nederland zegt dat er geen dubbelbeelden bestaan dan zeggen ze dat niet omdat ze niet bestaan.

En al die polls, iedereen wil graag iets goeds kopen en zal niet onbevooroordeeld aan een poll beginnen.

Ik ben ervan overtuigd dat er mankementen in mijn auto zitten die niet exemplarisch zijn en die meer voorkomen en zelfs een zwakte in de auto kan zijn hetgeen niet opgelost wordt.

Klein voorbeeldje, in mijn C5 had ik op een gegeven moment een climate control die helemaal in de war was en ook de buitentemperatuur meter gaf de vreemdste waarden aan. Ben naar de dealer gegaan die mij aangaf dat “ze dat bijna allemaal hadden"Hij haalde de rechter spiegel eraf, verving de bekabeling van de buitentemperatuur meter en alles werkte weer,. Werk van nog geen 5 minuten en deze oplossingen moet je dus voor aflevering al gedaan hebben. Scheelt de berijder weer een rit naar de garage.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 januari 2009 10:55 PM
  [ # 58 ]
ronama schreef:

ik denk dat jou grootste probleem is dat je jouw monovolume met duurder auto;s vergelijkt..
vergeet niet hoe mooi en hoe fijn een picasso ook is het blijft platweg gezegd een busje.,,, Surprisedops:

en zeker niet vergelijkbaar met auto;s die vele malen duurder zijn

maar het gaat hier in dit draadje als ik mij niet vergis over de turbo,,

ik heb bij de 2500 km beurt van mijn c5 de olie en filter laten wisselen en heb van mijn dealer begrepen dat de olievulling verhoogd is van 3.7 liter naar 4.3 liter…
bij de 1.6 hdi… Wink

Ik durf hem vergelijken met duurdere auto’s, dat is juist maar het is onbewust. En tuurlijk besef ik ook wel dat die vergelijking niet opgaat.
En het is en blijft een busje, dat klopt. En het heeft conceptueel ook zijn beperkingen.
(Maar als ik men picasso even vergelijk met een ML280 cdi van vrienden van mijn vader, dan merk ik dat het verschil in comfort niet erg groot is.)

Maar we zijn (zoals je al zei) weer erg off topic aan het gaan Confused

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 06 januari 2009 10:58 PM
  [ # 59 ]

wat ik persoonlijk zeer betreur is het feit dat er citroendealers zijn die eigenlijk een schande voor de garage bedrijven zijn..
heb het op c5 forum herhaaldelijk gezien dat mensen offertes kregen van
honderden zelfs duizend euro terwijl er eigenlijk niks aan de hand was..
en dat aangegeven werd door J Oldenhage…
ik kan me toch niet voorstellen dat in nederland alleen maar 1 serieuze dealer is in de vorm van JO
mijn dealer in belgie is ook zo, gewoon eerlijk… Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 januari 2009 11:10 PM
  [ # 60 ]

Mijn dealer kan op vlak van vriendelijkheid nog wat leren (niet iedereen maar toch enkele mensen die er werken, en zo gedragen ze zich tegen iedereen); maar zijn prijzen zijn correct zonder meer. 170 euro voor een onderhoud is niet zoveel. Natuurlijk kwamen de ongevraagde remblokjes er nog bij voor 140 euro.

Maar ik heb het gevoel dat ik weer onder mijn voeten zal krijgen van René, want het gaat hier over turbo’s Very Happy

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook