eXpelliarMus schreef:Sable Doré schreef:Tot mijn verwondering kwam het stekkercontact heel makkelijk los. Ik heb deze weer deugdelijk in elkaar geschoven. Sindsdien zijn alle problemen weggebleven!
Snappen doe ik het echter niet helemaal. Wie wel?Over welk stekkercontact heb je hier?
Ik zat vanmorgen onder de motorkap gebukt om alle contacten maar weer een in te spuiten. Toen voel me dit verhaal weer in.
Het gaat om het stekkercontact op de dynamo. Dus niet de kabel richting accu.
Ik heb eens in de in de elektrische schema’s zitten neuzen. (zover ik daar wat van snap) Als ik het goed zie krijgt de stationair sproeier via de kabel zijn voeding of aansturing of wat dan ook.
Kan dat de oorzaak van het (ex)pendelend toerental zijn geweest?
Ik had laatst ook last van zo’n pendelend toerental, vooral als de motor stationair (lees: voor stoplicht) loopt. Het toerental ging toen op en neer tussen de 750 en 1500 rpm. Het bleek dat ik een scheur in het slangetje van het gasklephuis / injectiehuis naar de mapsensor had zitten. Slangetje vervangen -> probleem weg…