Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:citro-power schreef:Gaat het hier trouwens om die appeltjes groen break die laatst op marktplaats stond in het noorde van het land??
jep
Toch leuk om te weten waar al die leuke GS’jes blijven
alle onderdelen om een blok droog te maken, zijn deze via de club te kopen? zo ook voor het LHM systeem?
ik wil daar over een maandje ook aan beginnen, zo dat ik ermee naar frankrijk kan sturen in augustus.
groet,
Solide
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
In principe is alles te verkrijgen via het magazijn van de verreniging of postorder.
Magazijn is de 14e maart open
Wat zoek je precies voor het lhm systeem?
eigenlijk alles op het leidingsysteem na ben aan het zoeken waar het vandaan komt, maar kan het niet thuis brengen.
is het mogelijk dat als je teveel gevuld heeft deze er dan uit gegooit gaat worden.
er ligt onder de auto lhm op het karton maar hoef er al 2 maanden geen lhm bij te vullen.
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Waar lekt ie dan precies?
ter hoogte van de voorwielen,
als ik de auto op de hoogste stand zet, duurt het uren voor hij inzakt
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk dat je pomphoes lek is. kun je gelijk vervangen als je de motor eruit haalt.
dat ie lang in de hoogste stand blijft staan is prima , hoe langer hoe beter.
oke bedankt ga daar naar kijken.
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
hoi citro power,
het is niet de lhm, maar het lekt bij de aandrijving.
ik heb een paar foto’s gemaakt, wil jij deze bekijken of het klopt wat ik zeg? hij maakt bij een toerental vanaf 2000 toeren ook een raar hoog geluid.
http://www.mijnalbum.nl/Album=HYD8MTKM
groet.
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , op foto’s is altijd lastig te beoordelen waar ie lekt. Ik zie wel een kapotte aandrijfashoes , die kan ook een flinke zooi produceren.
Maar is de retour slang van je rempomp niet lek? Ik zie dat je daar vooral aan het fotograferen bent geweest.
Voor de rest , motor ruimte goed schoon maken dan kun je makkelijk zien waar ie lekt.
oke,
heb vanavond niks te doen dus kan dan mooi de motor schoonspuiten.
want ik wil natuurlijk de onderdelen as 14 maart wel kunnen kopen.
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Die aandrijfashoes moet je zoiezo gaan vervangen, liefst voor je daar in de buurt alles af gaat spuiten!, daar komt al dat vet uit wat je op de foto,s overal ziet zitten
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
mooi,
daar begin ik dan aan, kan dat kwaad als ik er nog 15 km mee ga rijden?
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
solide schreef:mooi,
daar begin ik dan aan, kan dat kwaad als ik er nog 15 km mee ga rijden?
Nee hoor , dat wil wel.
Aangezien je toch de motor wil droogmaken kun je gelijk de bak meenemen en beide aandrijfassen voor zien van nieuwe hoezen.
kun jij mij een advies geven, alle onderdelen heb ik opgehaald bij het magazijn, maar er zijn een paar dingen waar ik niet helemaal zeker van ben.
de motor is eruit, wat ik nu tegen kom is het volgende;
-priselager heb ik nieuw mee gekregen, maar voor de oude lager zit een busje? kan deze hergebruikt worden of niet. en hoe haal ik deze eruit.
-klepseals kunnen deze verwijderd worden zonder de cilinders uit te moeten bouwen.
-en hoe krijg ik de grote moer maat 42mm op de ventilator los moet deze links of rechtsom gedraaid worden zijn daar trukjes voor want wat wij ook probeer er zit geen beweging in.
moet zeggen viel reuze mee dit werk tot nu toe.
en de lekkage kwam van de hoezen af maar ook via de pakking vd kleppendeksel.
de drukgroep moet ook kompleet vervangen worden want de koppelingsplaten zijn bijna versleten, en de druklager heeft al behoorlijk ingelopen op het diafragma.
nu vergeet ik er wel bij te vertellen dat een goede monteur van ford en mijn zoon mij helpen gelukkig
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!