10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Peteryed zijn C4,piepen in een linkerbocht
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 februari 2009 12:48 PM
  [ # 136 ]

Het schrapen van C4 remmen is “normaal” Die van ins doet het en die van mijn ouders ook. Het komt omdat de achteras hol is en daardoor klinkt het heel erg door. Maar ik kan me wel voorstellen dat je de auto zat bent.

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 258

Gepost: 15 februari 2009 03:54 PM
  [ # 137 ]
Peteryed schreef:

Het schrapen van C4 remmen is “normaal” Die van ins doet het en die van mijn ouders ook. Het komt omdat de achteras hol is en daardoor klinkt het heel erg door. Maar ik kan me wel voorstellen dat je de auto zat bent.

Daar is een oplossing voor je krijgt dan andere remblokken bij mij heeft het geholpen Smile

@Flower thunder
Valt nog wel mee wat je hebt.
Ik heb ook alles laten fixxen in doetinchem. alleen het trillen met de resolven velgen bleef, totdat ik 18” velgen heb gekocht en heb laten balanceren met dit: ook trilt me auto niet met de winterbanden dus ben bang dat het aan de resolven velgen zelf ligt.

Profiel  

Flower thunder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 15 februari 2009 06:50 PM
  [ # 138 ]

@ XerroR,

De wagen staat nu op stalen velg met 16"Michelin Winterbanden ( nieuw ! ), dus…....
De zomerbanden zitten op de resolven 17” velgen.

Beide veroorzaken een voor mij heel hinderlijk roffelend geluid/trilling in de kont van de wagen.
Dit gevoel is ook merkbaar als je de voet op de pedalen houdt, dan krijg je een heel raar trilgevoel onder je voet.
Het is een soort resonantie.

Verder is de auto echt perfect hoor!!
Ik heb niets te klagen over de rijeigenschappen, schakelen, starten of wat dan ook.
Zitcomfort is perfect, stuurt als een waanzinnige zo strak.
Dus, jammer van de oneffenheden.

Groet FT

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 februari 2009 04:06 PM
  [ # 139 ]

Je kan het bijna wel C4gate noemen zo langzamer hand.

Voor vrijdag had ik een afspraak voor APK bij de dealer hier in Leeuwarden. En ik had al afgezworen dit nooit meer te doen, maar het kwam me met mijn werk en tijd wat beter uit.

Ging vanmorgen de telefoon, en je raad het nooit. Ze zijn in een keer geen Eurocassion dealer meer en willen de APK wel doen maar de rest niet. Shocked  Shocked  Shocked  Ja, ja daar heb ik wat aan, dus als er iets kapot is dat onder garantie valt voor APK moet ik het zelf betalen. En ik moet apart ergens anders nog naartoe voor de dingen die gemaakt moeten worden, waaronder de olielekkage. Dat gaat mooi niet door. Maar ja ooit twee dagen van te voren bij een dealer een APK afspraak willen maken? Dat is zo goed als onmogelijk. Gelukkig waren ze in drachten wel heel erg meewerkend en denkend, bij het geweldige af. Nu wordt het maandag. Op het werk weer een en ander moeten regelen en scheven gezichten van collega’s weg lullen.

Ik heb ook maar even gebeld met Zuid Oost, waar ik de auto heb gekocht. Ondertussen is de waslijst met problemen wel erg lang geworden.

Vanaf het begin:
Trillen van het stuur
Op hol slaan van de motor
airco unit kapot
Olie lekkage
kapotte motorsteun
Cruise controle geeft storing
Auto is is erg vochtig aan de binnenkant
Deurrechtsvoor sluit niet altijd.
Afstandsbediening van de deuren werkt niet altijd.
Vocht in de achterlichten.
Display van de toerenteller mist letters( er staat nu roën)

Dit vanaf september, maar ze willen niet praten over terug name van de auto. Ze hebben wel gebeld met Douma in Leeuwarden maar dat heeft niks gebracht. Ik sta werkelijk op het punt nooit meer een Citroen te kopen voor dagelijks vervoer. Dit heb ik ook aangegeven bij Zuid Oost maar niks. Ze blijven maar hameren op een garantie die ik in Leeuwarden niet kan uitzitten terwijl dit bij aanschaf natuurlijk geen enkel probleem was.

Ik heb ook weer terug gebeld met Douma en kreeg een mevrouw aan de lijn. Toen ik vroeg naar dhr. Douma hoorde ik op de achtergrond. “ik heb hier een meneer Yedema aan de lijn, is dit dezelfde man van vanmorgen? Hij vraagt naar Douma. En dan maar vertellen dat het niet om mij persoonlijk is. Wat een k%t garage zeg.

Zo dat ben ik maar even kwijt. Nu dus maar naar Drachten maandag.

Profiel  

C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 18 februari 2009 10:03 PM
  [ # 140 ]

Zo dan, en ik denken dat ik een maandagochtend auto had. . . . .  Razz
Ook een hoop kleine dingen, maar niets vergeleken bij jou. Succes met oplossen en hoop dat je nu een betere garage hebt.

vwb jouw opmerking over nooit meer een citroen kopen voor dagelijks vervoer, dit wil ik wel breder trekken: Ik koop nooit meer een PSA auto voor dagelijks vervoer. Hiervoor een Peug206 gereden (nieuw gekocht en na een lange reeks onopgeloste problemen verkocht) met mijn C4 begint het circus weer een beetje opnieuw.
Een van mijn dagelijkse werkzaamheden is wagenparkbeheerder van een goeie 200 leasewagens. Dan krijg je een aardig beeld van de betrouwbaarheid van bepaalde merken. . . .

Groeten,
Erik

Profiel  

daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370

Gepost: 19 februari 2009 03:26 AM
  [ # 141 ]

Wat ik al zei, niet doen destijds.
Helaas zit je eigen geld erin, en is het geen lease auto, ook al doen ze daar ook moeilijk als ze 2 keer moeten kijken naar hetzelfde probleem.
Succes, zou beroepen op garantie, en an afhalen meteen proefrit maken met chef monteur…
anders niet meenemen, en afwachten dat alles is opgelost.

Profiel  

Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 19 februari 2009 10:39 AM
  [ # 142 ]

Wat een K*T-streek.
Lijkt met duidelijk welke 2 dealers/garage’s in Nederland binnenkort minder klanten gaan krijgen.
Succes met de afhandeling van je problemen.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  

DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 425

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 19 februari 2009 10:47 AM
  [ # 143 ]

Die cruise control dat is een software update, ik heb die storing ook gehad, maar dat was al 120.000km geleden, sinds die update geen last meer gehad. Verder het trillen in het stuur had ik ook, maar het is nu ook alweer tijden opgelost.

De enige problemen die ik in bijna 170.000km C4 heb gehad zijn:
-1x storing emissie sensor, opgelost door reset
-1x storing cruise control
-trilling stuur, uiteindelijk opgelost door uitlijnen en ander banden

Jammer dat kennelijk niet alle C4’s zo betrouwbaar zijn…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7318

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 februari 2009 11:06 AM
  [ # 144 ]
Peteryed schreef:

Ondertussen is de waslijst met problemen wel erg lang geworden.

Vanaf het begin:
Trillen van het stuur
Op hol slaan van de motor
airco unit kapot
Olie lekkage
kapotte motorsteun
Cruise controle geeft storing
Auto is is erg vochtig aan de binnenkant
Deurrechtsvoor sluit niet altijd.
Afstandsbediening van de deuren werkt niet altijd.
Vocht in de achterlichten.
Display van de toerenteller mist letters( er staat nu roën)

Zo,dat ben ik maar even kwijt. Nu dus maar naar Drachten maandag.

Suc6 aanstaande maandag. heb wat dijkstra drachten betreft alleen maar positieve “verhalen” gehoord hopenlijk gaat dat ook voor jou op.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 839

Gepost: 19 februari 2009 12:45 PM
  [ # 145 ]

De reacties in deze draad trekken conclusies n.a.v. de beschreven situaties die naar mijn idee te kort door de bocht gaan. De situaties zijn zonder meer vervelend, laat dat voorop staan!

Maar om niet iedereen af te schrikken v.w.b. de C4 en Douma: Ik herken helemaal niets in je verhalen.

- Mijn C4 op LPG doet het werkelijk probleemloos. Bevalt me veel beter dan de C5. Een heerlijke auto zonder problemen. Alleen de brandstofmeter gaf in het begin wat klachten. Is met veel geduld van dealer opgelost.
- Met Douma ben ik heel tevreden. Service en afhandeling van problemen en garantie (bij de C5) is prima. Door forse groei in korte tijd is het er soms wel druk, verder geen klacht.

Hoe vervelend de ervaringen ook zijn, zowel wat betreft de auto als de dealer zijn er volgens mij geen algemene conclusies aan te verbinden!

Hopelijk levert je bezoek aan Drachten een oplossing voor de problemen en kun je gaan genieten van de C4.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 februari 2009 01:24 PM
  [ # 146 ]
Melchior schreef:

De reacties in deze draad trekken conclusies n.a.v. de beschreven situaties die naar mijn idee te kort door de bocht gaan.
....
Hoe vervelend de ervaringen ook zijn, zowel wat betreft de auto als de dealer zijn er volgens mij geen algemene conclusies aan te verbinden!

Kort door de bocht? Nee hoor, dit is gewoon een oprecht verslag over een garage die zijn klant niet nog een keer aan de telefoon wil hebben. Die klant is hij dus kwijt. En dat is logisch. Klanten die je niet verdient, raak je kwijt, dat is nimmer anders geweest.
....
Er is nergens een algemene conclusie getrokken. Dit negatief verhaaltje sluit niet uit dat ze het ook goed kunnen doen. Net zo goed als jouw positieve ervaring niet uitsluit dat ze er een onprofessioneel communicatief zootje van kunnen maken.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7816

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 februari 2009 01:35 PM
  [ # 147 ]

Ik wil te zijner tijd nog steeds mijn Xsara HDi Exclusive inruilen op een C4 HDi Exclusive of VTS. Ik vind het een hele mooie auto, rijdt strak en lekker eigentijds.

Hoe dan ook, ik weet in ieder geval waar ik tegen die tijd op zal moeten letten..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Melchior
> 800 berichten

Gepost: 19 februari 2009 02:05 PM
  [ # 148 ]

Ik lees toch duidelijk uitspraken als: “Ik koop nooit meer een PSA product” en “het is duidelijk welke dealers minder klanten zullen krijgen”

Dat zijn algemene conclusies. Kan ik niets anders van maken en daarop reageer ik.

Ik doe niets af aan Peters vervelende ervaringen. Zo hoort het natuurlijk niet te gaan.

Fiat Panda Twinair 2014

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 februari 2009 02:11 PM
  [ # 149 ]
Melchior schreef:

Ik lees toch duidelijk uitspraken als: “Ik koop nooit meer een PSA product” en “het is duidelijk welke dealers minder klanten zullen krijgen”

Dat zijn algemene conclusies. Kan ik niets anders van maken en daarop reageer ik.

“Ik koop nooit meer….” is geen algemene conclusie n.a.v. de beschreven situatie, maar een persoonlijk besluit n.a.v. diverse persoonlijke ervaringen.

“Het is duidelijk welke dealers….” is een conclusie die klopt. Dealers die geen Eurocassion dealer meer zijn zullen klanten zoals Peter kwijtraken. Douma is daar een voorbeeld van.

Profiel  

Melchior
> 800 berichten

Gepost: 19 februari 2009 02:40 PM
  [ # 150 ]

Nou, sorry hoor, dan moet je de bijdragen echt nog eens goed doorlezen. C4-ever zegt zelfs letterlijk dat hij het breder wil trekken.

Maar goed, het ging mij er alleen maar om om ook een ander geluid te laten horen. Iemand die van plan is een C4 te kopen (bij Douma bijvoorbeeld) zou na het lezen van deze draad ernstig gaan twijfelen of dat wel een goed idee is.
Tegenover negatieve ervaringen staan ook een heleboel positieve en dat geluid wilde ik ter relativering ook eens even laten horen.

Is het forum alleen bij mij zo traag vandaag?

Fiat Panda Twinair 2014

Profiel  

10 van de 19
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook