2 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn C4,piepen in een linkerbocht
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 03 oktober 2008 05:27 PM
  [ # 16 ]
Willibrord schreef:

Gewoon goed naar laten kijken. Als het een betrouwbare dealer is die er belang bij heeft dat je gewoon klant blijft, dan komt het vast goed. Niets is zo dodelijk als slechte reclame, toch? Ik begrijp sowieso niet waarom, ook hier, sommigen op dit forum Citroen meteen weer neerzetten als merk waar altijd maar problemen mee zijn. Ik heb nooit noemenswaardige problemen gehad en heb toch de afgelopen twaalf jaar zes Citroens gereden. En ik ben echt niet de enige, want ik ken er veeeeel meer die al jaren probleemloos een Citroen bezitten.

Helemaal mee eens, bij ons op de zaak rijdt iedereen Citroen (13 stuks) en er zijn bij niemand noemenswaardige problemen. En er zit van alles wat tussen. Momenteel:

1x C1
1x C2
1x C3
2 x C4 Berline
2x C4GP
1x C5 sedan
1x Berlingo
4x Xsara Picasso

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 03 oktober 2008 05:48 PM
  [ # 17 ]

het is al vaker aangeven dat hier een klein groepje mensen zijn met problemen,
als je die afweegt tov het aantal verkochte wagens is het te verwaarlozen..
maar neemt niet weg dat als jij net die auto uit de reeks hebt waar problemen mee zijn dat je niet vrolijk wordt.
als dan vervolgens de dealer je van kastje naar de muur stuurt dan is het al helemaal balen…

over mijn Citroen;s kan ik echt niet klagen, wat me wel is opgevallen en met name bij de C5 valt het op dat er een hoop prutsers binnen dealerland zijn en dat komt het merk absoluut niet tengoede….

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 oktober 2008 10:29 PM
  [ # 18 ]
ronama schreef:

wat me wel is opgevallen en met name bij de C5 valt het op dat er een hoop prutsers binnen dealerland zijn en dat komt het merk absoluut niet tengoede….

Idd, hier ben ik het mee eens.
Citroen heeft vele kleine dealers en reparateurs die niet meer meekunnen met de laatste trends op automobielniveau.
Er zijn dus vele prutsers die het merk meer slecht dan goed doen.
VW heeft dit destijds ook gedaan door bepaalde quota e.d. op te leggen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat klein=slecht, integendeel, vaak blijf je best weg van de grote garages zoals citroen belux bvb.
Maar de allerkleinste garages moeten er gewoon uit.
Een klein vb, hier bij mij in de buurt heeft er onlangs iemand de overstap gemaakt van lada naar citroen verdeler. In de showroom kunnen maximaal 2 kleine auto’s binnen of 1 grotere. De man werkt alleen als technieker, verkoper,...
Ik heb respect voor de inzit en het doorzettingsvermogen van die man, maar hoe kan zo iemand die 2 auto’s per jaar kan slijten, en evenveel van electronica e.d. weet als je gemiddelde russische lada dealer nu in godsnaam een bijdrage leveren?

Volgens mij ga je gewoon best bij een dealer in de middenmoot, iemand die genoeg mogelijkheden heeft om de vernieuwingen te volgen, en tegelijk iemand die nog een persoonlijke band heeft met de klant, zodat je meer bent dan gewoon klant nr. 1073.
Deze combinatie is volgens mij (en mijn prille ervaring) de beste.
Maar overal bestaan er natuurlijk uitzonderingen.

Over mijn citroen ervaringen:
het is men eerste, en ik ben vrij tevreden, ik heb 1 probleem een resonantie is deze is met een beetje geluk bijna opgelost.
Maar verder ben ik dus vrij tevreden, al is de kwaliteit in vergelijking met een audi A3 of mercedes A wel aanzienlijk minder.
Maar je hebt een auto die veel beter rijd en een betere uitrusting voor minder geld. (ik wil hiermee geen discussie uitlokken, maar ik geef gewoon mijn mening en “ervaring”) vandaar dat mijn keuze ook gevallen is op citroen.
Ook een nonkel van me rijd al heel zijn leven citroen, en ook hij is erg tevreden, nooit erge problemen gehad.

Trouwens, nu rijd mijn vader een mercedes E, ook zonder problemen wat gezien zijn zeer vlotte rijstijl vrij abnormaal is.
Hiervoor had hij een volvo S80 en een V70, die beiden krom stonden van de defecten en reparaties.
Mijn moeder heeft nu een toyota, en op 40.000 km tijd al 3 keer supplementair naar de garage moeten gaan voor:
- lekkage aan versnellingsbak
- defecte waterpomp
- electronica probleem

dus je ziet maar niets is perfect.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 oktober 2008 11:34 PM
  [ # 19 ]
picassoke schreef:

Citroen heeft vele kleine dealers en reparateurs die niet meer meekunnen met de laatste trends op automobielniveau.
Er zijn dus vele prutsers die het merk meer slecht dan goed doen.

Ik vrees dat met name de grote dealers meer kwaad doen dan de kleintjes…....


Denk bijvoorbeeld aan de geluiden die je over Motorhuis hoort….

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 03 oktober 2008 11:41 PM
  [ # 20 ]

Zoals overal zullen er in dealerland hele goede en hele slechte dealers zijn.
Ik denk niet dat dit afhankelijk is van de grote van het bedrijf.
Mijn ervaringen zijn juist tegenovergesteld aan ‘picassoke’.
Het gaat juist om de betrokkenheid die de dealer bij zijn klanten heeft.
Zo hebben wij een paar maanden geleden een C3 voor Marieke gekocht.
Uiteindelijk zijn we geslaagd bij een 1-mansbedrijf.
De grote dealer waar we geweest zijn liet ons zelfs een proefrit maken in een C3 met een aantal problemen die na het melden hiervan afgedaan werden met de opmerking: Tja, maar we geven al een korting op de prijs.
Groot staat voor mij vaak gelijk aan arrogant.
Ik hoop voor Peter dat de dealer zich hard maakt voor z’n auto en dat hij binnenkort heerlijk kan gaan genieten van z’n C4.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 04 oktober 2008 12:32 AM
  [ # 21 ]

idd ik heb 3 nieuwe citroens gekocht bij de “grote"garage
maar die hebben wel bijna elke maand andere monteurs in dienst..

nu ga ik bij een kleine garage, het zijn 2 broers die de zaak van hun pa hebben overgenomen en al 40 jaar aan citroenwerken
ben hier enorm tevreden van, vandaar dat ook de C1 en de bestelde
C5 bij hun vandaan komen….

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 oktober 2008 01:42 AM
  [ # 22 ]

Ik zei niet dat ik de grote garages de beste vond ik zei :

Hiermee wil ik niet zeggen dat klein=slecht, integendeel, vaak blijf je best weg van de grote garages zoals citroen belux bvb ..........
.........Volgens mij ga je gewoon best bij een dealer in de middenmoot, iemand die genoeg mogelijkheden heeft om de vernieuwingen te volgen, en tegelijk iemand die nog een persoonlijke band heeft met de klant, zodat je meer bent dan gewoon klant nr. 1073.
Deze combinatie is volgens mij (en mijn prille ervaring) de beste.
Maar overal bestaan er natuurlijk uitzonderingen

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 oktober 2008 01:46 PM
  [ # 23 ]

Ik ga weer even on topic Wink

Goed we hebben besloten de auto te houden. Nou weer wat anders te kopen gaat me te ver. Na het debakel dat CX, XM,Xantia en in mindere mate C3 heet kan dit er ook nog wel bij. Ik draag Citroen een erg warm hart toe en als ik gewoon door de stad rij of even buiten uit is het geen probleem en rijd de auto geweldig.

Gister is hij naar de dealer geweest. Om te beginnen heeft hij een software up-date gehad want deze was nog nooit uitgevoerd. Mijn vraag is zijn er voor de C4 ook terug roep acties geweest? Deze zullen dan ook wel niet uitgevoerd zijn. De kachel is herstelt en de wielen zijn gebalanseerd. Ok het is nog niet over maar het dweilerige gevoel is nu gelukkig wel weg. Ik zal volgende week even met de dealer bellen.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 oktober 2008 02:57 PM
  [ # 24 ]

vond dit op een duitse site. ben eigelijk wel benieuwd of het dan nagenoeg verdwenen is:

Die Lenkung der C4/Picasso scheint generell ziemlich empfindlich, was die Übertragung von Fahrbahneinflüssen etc. anbelangt.
Ich habe jetzt den Luftdruck in den Reifen um jeweils 0,3 bar gesenkt (auf 2,4 vorne und 2,2 hinten laut Vorschriftswert) und stelle dieses leichte Zittern nun kaum noch fest ... (wenn dann vermutlich abhängig vom Fahrbahnbelag)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 oktober 2008 09:53 PM
  [ # 25 ]
Peteryed schreef:

Ik ga weer even on topic Wink

Goed we hebben besloten de auto te houden. Nou weer wat anders te kopen gaat me te ver. Na het debakel dat CX, XM,Xantia en in mindere mate C3 heet kan dit er ook nog wel bij. Ik draag Citroen een erg warm hart toe en als ik gewoon door de stad rij of even buiten uit is het geen probleem en rijd de auto geweldig.

Gister is hij naar de dealer geweest. Om te beginnen heeft hij een software up-date gehad want deze was nog nooit uitgevoerd. Mijn vraag is zijn er voor de C4 ook terug roep acties geweest? Deze zullen dan ook wel niet uitgevoerd zijn. De kachel is herstelt en de wielen zijn gebalanseerd. Ok het is nog niet over maar het dweilerige gevoel is nu gelukkig wel weg. Ik zal volgende week even met de dealer bellen.

Hoe zit het eigenlijk met de rest van de onderhoudshistorie van de wagen?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 07 oktober 2008 03:27 AM
  [ # 26 ]

Slechte aflevering als de software niet geupdate is. De mijne gaat elke beurt ff aan de Proxia voor updates.

Trilprobleem is en blijft lastig. Bij mij gelukkig geen problemen mee. Maar ik rijd bbijna niet in de stad en de mijne staat op lichtmetaal..

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
WaJo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004

- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Gepost: 09 oktober 2008 12:10 AM
  [ # 27 ]
citroen23 schreef:

vond dit op een duitse site. ben eigelijk wel benieuwd of het dan nagenoeg verdwenen is:

Die Lenkung der C4/Picasso scheint generell ziemlich empfindlich, was die Übertragung von Fahrbahneinflüssen etc. anbelangt.
Ich habe jetzt den Luftdruck in den Reifen um jeweils 0,3 bar gesenkt (auf 2,4 vorne und 2,2 hinten laut Vorschriftswert) und stelle dieses leichte Zittern nun kaum noch fest ... (wenn dann vermutlich abhängig vom Fahrbahnbelag)

Mijn duits is niet meer wat het geweest is, maar begrijp ik nu dat het verlagen van de bandenspanning volgens deze duitser de oplossing zou zijn? Lijkt me niet heel erg goed voor de slijtage van de banden. Maar misschien zal het wel helpen.  Confused

(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}


Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 09 oktober 2008 12:03 PM
  [ # 28 ]
waterman771 schreef:
karel schreef:

Weg met dat ding; een auto met trillingen is een gebed zonder end.

Heerlijk genuanceerde en goed onderbouwde opmerking weer Confused

Tja, als je de optie hebt, gebruik ‘m dan. Daar valt weinig aan te onderbouwen. Een ander exemplaar van hetzelfde type zou probleemloos moeten kunnen functioneren.

Het is voor de klant beter en voor de autohandelaar ook, die kan ‘m de handel in doen en hoeft geen maanden of jarenlang onderzoek naar de oorzaak te betalen.

Heb je nooit een auto met chronische trillingen gehad ofzo?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 09 oktober 2008 08:09 PM
  [ # 29 ]

Ik zal binnenkort eerst de bandenspanning wel eens verlagen. Ik moet stellen dat deze ook wel erg hoog is.

Waar je er ook mee rijdt het moet altijd gewoon goed zijn. Wij rijden vaak in de stad maar het moet geen ergernis worden als ik die enkele keer wel op de snelweg zit. Ik kreeg nog een tipje van een mede forummer. Deze zal ik nog eens nagaan.

De auto inruilen is eigenlijk geen optie. Wat moet je dan. weer een C4 en dan net zo lang zoeken tot je een hebt die niet trilt. Nee bedankt. Een ander merk. Wat dan, een Astra, focus of een Golf puke De Megane is ook een vriend van de garage en een 307 is ook maar gewoon een vervoersmiddel zonder kraak of smaak. 147 heeft geen kofferruimte. Een Stillo, hoef ik niks meer over te vertellen. Er is er dan nog een die ik wel redelijk vind en dat is een Mazda 3.

Kortweg er is in de middenklasse naar mijn idee simpelweg geen alternatief. Dan de dealer maar bestoken of contact opnemen met de importeur.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2008 08:13 PM
  [ # 30 ]
karel schreef:
waterman771 schreef:
karel schreef:

Weg met dat ding; een auto met trillingen is een gebed zonder end.

Heerlijk genuanceerde en goed onderbouwde opmerking weer Confused

Tja, als je de optie hebt, gebruik ‘m dan. Daar valt weinig aan te onderbouwen. Een ander exemplaar van hetzelfde type zou probleemloos moeten kunnen functioneren.

Het is voor de klant beter en voor de autohandelaar ook, die kan ‘m de handel in doen en hoeft geen maanden of jarenlang onderzoek naar de oorzaak te betalen.

Heb je nooit een auto met chronische trillingen gehad ofzo?

Ja, een 307. Iedere 5000 km nieuwe schijven. Iedere 1500 km balanceren. 21 keer naar de dealer terug geweest, alles in eigen tijd terwijl het een leasehok was…. Tot ik zelf ging meten met een meetklok en er achter kwam dat de naaf krom was. Iedere auto kan trillingsvrij worden gemaakt. Het is maar net hoeveel tijd en moeite je er voor over hebt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 19
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook