Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
citro-power schreef:Dinitrol is wel mooi spul maar dan alleen inwendig en niet de gehele bodem en wielkasten mee laten nemen.
Ik heb ze gezien dat er echt alles mee vol gespoten was en dat is en niet mooi en het sleuteld ook niet plzeierig.
Ik vind die goudkleurige glans eerlijk gezegd wel mooi staan, en ik wil JUIST dat de bodem en wielkasten beschermd zijn.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citro-power schreef:Dinitrol is wel mooi spul maar dan alleen inwendig en niet de gehele bodem en wielkasten mee laten nemen.
Ik heb ze gezien dat er echt alles mee vol gespoten was en dat is en niet mooi en het sleuteld ook niet plzeierig.
Bij een sm hoef je vrijwel niet aan de bodem te werken, en als je bij de hoogteregelaar of wielophanging moet zijn dan haal je dus gewoon de schermen d’r af en kun je overal bij zonder onder de dinitrol te komen te zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hier voor de liefhebbers nog wat informatie over Dinitrol producten.
http://www.janvanegmond.nl/dinitrol-anti-roest-behandeling.php
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ga jij het daar laten doen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoi,
Ik heb voor mijn citroen sm gekozen voor RX.
Ook de lokale DS garage heeft al vele DS-en vele jaren roestvrij rondrijden na een RX behandeling.
De SM staat nu in de olie (RX5).
https://www.dse.nl/~maahee/fotoalbums
Overigens heb ik mijn peugeot 504 cabriolet een dinitrol behandeling (laten) geven, is na een paar jaar nog steeds roestvrij (staat altijd buiten onder de carport).
Succes!
Groet,
Maart
Nee ik ga het zelf doen. Ik heb de benodigde apparatuur in huis en mijn SM is nu zo ver gedemonteerd dat ik overal goed bij kan en waar nodig de gaatjes van 6mm kan boren om de injecteerlans door naar binnen te steken. Echter ga ik wel eerst de carrosserie laten spuiten anders pleurt de verf eraf.
bogaard77 schreef:Ga jij het daar laten doen?
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Aan wat voor kosten moet je denken bij een Dinitrol behandeling bij een goed bedrijf?
Zit er tussen een DS/SM/CX nog veel prijs verschil of komt dat wel op hetzelfde neer?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
wbogaerts schreef:citro-power schreef:Ik denk wel dat het erg van belang is wat je met de auto gaat doen.
Als je hem elke dag in weer en wind gaat gebruiken of alleen met erg mooi weer.
Dinitrol is wel mooi spul maar dan alleen inwendig en niet de gehele bodem en wielkasten mee laten nemen.
Ik heb ze gezien dat er echt alles mee vol gespoten was en dat is en niet mooi en het sleuteld ook niet plzeierig.Wat wil je dan , dat je bodem en wielkasten lekker wegrotten
Het allerbelangrijkste is waar en hoe het wordt aangebracht .
De bodem en wielkasten hebben toch niets te lijden ? Zitten toch van fabriek af in een beschermende laag ?
Je krijgt vaak roestvorming bij velsnaden , dat is het belangrijkst.
Maar het blijft belangrijk wie het doet en ook wat je met de auto van plan bent.
Ik rij dan ook bijna geheel niets met mijn Citroen’s , bij mij heeft het dus niet veel zin om de gehele auto in de prut te zetten. Doe wel de velsnaden en het andere inwendige.
Maar als je het gehele jaar door rijd heb je een andere behandeling nodig.
En dan zal ik het zeker laten doen door een erkend bedrijf.
En zoals altijd , ieder heeft zijn mening erover.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Arjan Verkade schreef:Aan wat voor kosten moet je denken bij een Dinitrol behandeling bij een goed bedrijf?
Zit er tussen een DS/SM/CX nog veel prijs verschil of komt dat wel op hetzelfde neer?
Voor een SM met eerst volledig afstomen van de auto bij heb ik een aanbod gekregen voor 700 Euro .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
700 euro is wel een normaal geldende prijs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
U-Niek schreef:Nee ik ga het zelf doen. Ik heb de benodigde apparatuur in huis en mijn SM is nu zo ver gedemonteerd dat ik overal goed bij kan en waar nodig de gaatjes van 6mm kan boren om de injecteerlans door naar binnen te steken. Echter ga ik wel eerst de carrosserie laten spuiten anders pleurt de verf eraf.
Kun je eens aangeven wat jij onder de benodigde apparatuur verstaat, en waar je dat vandaan hebt gehaald? Waar heb je met name je injecteerlans gehaald en wat kostte dat?
Eventueel zou ik voor de forum-evenementen-commisie hier wel eens kunnen vragen voor een forum-dag? Al vind ik het zelf wat te ver weg (maar er zitten vrij veel Noorderlingen op het forum voor mijn gevoel?). Zijn broer is mijn buurman…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bogaard77 schreef:Ga jij het daar laten doen?
Is daar iets mis mee, of juist niet?
Verhaal op de website lijkt netjes zo op het eerste gezicht
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vroeger had Jan van Egmond een tamelijk ranzige naam. Maar tegenwoordig is de tent van iemand anders, en schijnt het veel beter te gaan. Ik ging altijd naar Gosliga. Gewoon goed, netjes en aardig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gosliga. Daar is mijn DS gedaan geweest in 2003(toen ik haar nog niet had)en dat koste toen al 850 €.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Blooper1963 schreef:Gosliga. Daar is mijn DS gedaan geweest in 2003(toen ik haar nog niet had)en dat koste toen al 850 €.
Dat zal nu wel de 1000 passeren.