Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb bij Gosliga in december 2007 mijn CX laten doen voor 750, het hangt dus een beetje van het type auto af. Prima werk, maar ze hadden wel even een plastic zak over de remschijven mogen doen.
Van Egmond is (veel) duurder en je hoort er wisselende verhalen over. Bovendien hebben ze slechts 1 werkplek en daardoor een wachtlijst van enkele maanden…
Gosliga doet (naar mijn weten) ook alle politie-auto’s van Nederland… Is toch wel het instituut voor Dinitrol in Nederland, volgens mij?
Neemt niet weg dat een ander niet (ook) goed kan zijn…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
citro-power schreef:wbogaerts schreef:citro-power schreef:Ik denk wel dat het erg van belang is wat je met de auto gaat doen.
Als je hem elke dag in weer en wind gaat gebruiken of alleen met erg mooi weer.
Dinitrol is wel mooi spul maar dan alleen inwendig en niet de gehele bodem en wielkasten mee laten nemen.
Ik heb ze gezien dat er echt alles mee vol gespoten was en dat is en niet mooi en het sleuteld ook niet plzeierig.Wat wil je dan , dat je bodem en wielkasten lekker wegrotten
Het allerbelangrijkste is waar en hoe het wordt aangebracht .
De bodem en wielkasten hebben toch niets te lijden ? Zitten toch van fabriek af in een beschermende laag ?
Je krijgt vaak roestvorming bij velsnaden , dat is het belangrijkst.
Maar het blijft belangrijk wie het doet en ook wat je met de auto van plan bent.
Ik rij dan ook bijna geheel niets met mijn Citroen’s , bij mij heeft het dus niet veel zin om de gehele auto in de prut te zetten. Doe wel de velsnaden en het andere inwendige.
Maar als je het gehele jaar door rijd heb je een andere behandeling nodig.
En dan zal ik het zeker laten doen door een erkend bedrijf.
En zoals altijd , ieder heeft zijn mening erover.
wielkasten onderaan hebben wel te lijden hoor. water dan er langs boven in komt kkan er langs onder niet meer uit… voor de rest achterste bakjes zijn ook meestal slecht van eel lekkende achterruit. voor de rest valt een sm in principe wel mee van roest… feit is dat ht plaatstaal van een veel betere kwaliteit is dan de ds of cx deze begint dus veel minder snel van binnen naar buiten te roesten.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat de achterste bakjes slecht zijn heb ik maar bij 3 wagens gezien, waaronder bij die van jou. Ben het wel met je eens dat het door een lekke achterruit kan komen, maar dat het een “echt” Sm probleem is dat die achterste bodemplaatjes doorrotten betwijfel ik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
waterman771 schreef:Dat de achterste bakjes slecht zijn heb ik maar bij 3 wagens gezien, waaronder bij die van jou. Ben het wel met je eens dat het door een lekke achterruit kan komen, maar dat het een “echt” Sm probleem is dat die achterste bodemplaatjes doorrotten betwijfel ik
blijkbaar is dit toch wel het geval waterman..; georges, walter, ik, jij, en bogaard hebben er allemaal last van… vermits die achterste ruit geplakt is en de rubber hard word laten de meeste achterruiten door denk ik dan of ze moeten al eens opnieuw gedaan zijn…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Wat word hier bedoeld met de achterste bakjes??
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
de afdekplaatjes achter je achterwielen… als hier water in gaat staan roesten deze naar onder weg zoals bij mij of naar opzij langs buiten zie je niets bij mij maar bij sommige sm’s staan er zo percies bloemkolen achteraan. op de carosserie
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:de afdekplaatjes achter je achterwielen… als hier water in gaat staan roesten deze naar onder weg zoals bij mij of naar opzij langs buiten zie je niets bij mij maar bij sommige sm’s staan er zo percies bloemkolen achteraan. op de carosserie
Ach zo.
Of gelijk bij Walter tussen de koffer en de achtervleugel. Ja ge kunt er ook zo moeilijk aan hee,als de vleugel der op zit. Er zijn nog achtervleugels te verkrijgen in NL heb ik hier onlangs gezien.Dus uitboren en opnieuw oplassen mits een goede voorbehandeling.
De dag dat die van mij er moet aan geloven dacht ik aan galvaniseren,mits droog chemisch te reinigen. Er is een berdijf in België,volgens het Belgisch clubblad, welke daar al ervaring mee heeft.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Blooper1963 schreef:bxsport schreef:de afdekplaatjes achter je achterwielen… als hier water in gaat staan roesten deze naar onder weg zoals bij mij of naar opzij langs buiten zie je niets bij mij maar bij sommige sm’s staan er zo percies bloemkolen achteraan. op de carosserie
Ach zo.
Of gelijk bij Walter tussen de koffer en de achtervleugel. Ja ge kunt er ook zo moeilijk aan hee,als de vleugel der op zit. Er zijn nog achtervleugels te verkrijgen in NL heb ik hier onlangs gezien.Dus uitboren en opnieuw oplassen mits een goede voorbehandeling.
De dag dat die van mij er moet aan geloven dacht ik aan galvaniseren,mits droog chemisch te reinigen. Er is een berdijf in België,volgens het Belgisch clubblad, welke daar al ervaring mee heeft.
walter heeft daar al lang een oplossing voor bedacht… de vleugel moet er echt niet af hoor… hoogstens aan gelast worden…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Een ander feit is dat de kofferbak ten allertijden het koudste gedeelte van de auto is. Daar heb je dus altijd de meeste condens vorming. De meeste Citroens die ik heb gehad hadden in de winter maanden haast altijd een beslagen achterruit. Vocht slaat het eerste neer op de koude metalen delen en de achterruit. Het zakt dan vanzelf naar beneden tussen de bekleding door naar de lager gelegen delen.
waterman771 schreef:Dat de achterste bakjes slecht zijn heb ik maar bij 3 wagens gezien, waaronder bij die van jou. Ben het wel met je eens dat het door een lekke achterruit kan komen, maar dat het een “echt” Sm probleem is dat die achterste bodemplaatjes doorrotten betwijfel ik
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Hier het zelfde verhaal. Ook gaatjes!
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/MijnSMAchtervleugel#5278255193102496322
wbogaerts schreef:Even wat rechtzetten : Kalifa bedoeld dat de zijkant van de vleugel dikwijls rot ; door waterlekken in de koffer .
Bij zijn wagen is het wel degelijk de onderkant die weg is :
Er zijn (bijna) geen SM’s die niet lekken langs de achterruit .
Walter
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
dus die nieuwe bakjes komen er bij mij onder!!!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
ik kreeg net een offerte binnen van Service station Peter van der Pols, Mike Sanders vet is dat; die, als je zélf demonteert, 500 euro rekent voor een beurt.
Overigens is Van Aalst is de nieuwe Dinitrol eigenaar van Van Egmont, die op pensioen (ziekteverlof) is.
Walther
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:de afdekplaatjes achter je achterwielen… als hier water in gaat staan roesten deze naar onder weg zoals bij mij of naar opzij langs buiten zie je niets bij mij maar bij sommige sm’s staan er zo percies bloemkolen achteraan. op de carosserie
walter heeft daar al lang een oplossing voor bedacht… de vleugel moet er echt niet af hoor… hoogstens aan gelast worden…
Ok,die bakjes in inox die Sam maakt zijn top,maar je blijft nog altijd het probleem overhouden met de onderste zijkanten van de vleugels.(kijk op de 2 eerste foto’s van Walter) Als die onderkant van die vleugels ook in inox konden gemaakt worden,dan was het probleem van de baan. Zoals ik reeds zei,zijn er nog NOS achtervleugels te krijgen.Mss eens één kopen voor de maten en die dan in inox laten maken,dan is de SM vereeuwigd
Alé,achteraan toch allesinds.