Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Jeroen, inderdaad dat is ‘m, de AML, dat klopt ze staan in heel Frankrijk nog in staat van paraatheid.
Iets ten noorden van Frejus in zuid Frankrijk is een legerplaats waar er velen buiten staan opgesteld,
compleet en ook half gesloopt voor onderdelen. Leuk om te bekijken tijdens je vakantie.
De onsteking ziet er inderdaad vreemd uit maar dat komt omdat alle delen zo gemaakt zijn dat ze waterdicht zijn gemaakt en daarom geen hindernis of storing zullen geven tijdens een ritje door het water.
Je ziet inmiddels waar een Panhard PL 17 Break allemaal toe kan leiden.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik sta versteld van je kennis over de Panhard. Respect daarvoor.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gisteren en vandaag de tijd gevonden om de 1656-motor (Dyna-Z) in de Break te lepelen. Van deze motor is het Celeron-tandwiel, dat onderweg gesneuveld was, verwijderd en vervangen door een aluminium exemplaar. Verder alles schoongemaakt in de motor en kleppen ingeslepen.
Eerste proefrit: Motortje loopt goed, zonder lagergeluid. Binnenkort ontsteking maar eens op tijd zetten (is er nu “gewoon” ingezet) en verder proefrijden.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Heren, heren, dat is smullen!
Ooit had ik een PL 17, in 1965, geruild tegen een Matchless G3LS, met de knip dicht.
In mijn herinnering liep die toch met gemak 130, maar dat kan studentikoze overdrijving zijn.
Ik meen me ter herinneren dat die dingen met hoge toerentallen liepen.
Ik kom juist terug van een toer door Frankrijk. In de buurt van Cahors struikelde ik over een PL 17 die op het eerste gezicht restaurabele staat lijkt te zijn. Eén deur met enkele roestgaten onderaan, voor de rest rondom hard, ook de dorpels. De onderkant heb ik helaas niet kunnen bekijken, maar enig voelwerk op de gebruikelijke plekken leverde geen gaten op.
In het dak zit een deuk ter grootte van een schuifdak.
Onder de motorkap zag het er netjes uit. De laatste beurt was in 1975 gedaan. Aan de oliepeilstok mooie schone olie, op niveau.
Helaas had ik geen gelegenheid er verder aan te inspecteren. Ik sprak de eigenaar, die vroeg € 1200. Kenteken is erbij.
Tsja. ‘s Avonds bij de borrel werd mij alom ontraden (weer) een dergelijk project aan te vatten.
Wegdromend zag ik mij het ding op gang brengen om er dan gewoon mee naar huis te rijden. Even nieuwe bandjes erom, accu erin, sapjes vervangen en gaan. (zo ziet het er wel uit).
Maar door die motorverhalen lezend zou het ook zomaar kunnen dat er een kaduuk nokkenastandwiel in zit. En vastgerotte remzuigers. Of zo.
Een ter plaatse wonende vriend zou het ding kunnen arresteren. Hij heeft ook een schuur waar hij in zou kunnen.
Ik ben er nog niet uit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Doen! Ga je spijt van krijgen… Als je het geld kan missen, doen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mijn 17 break loopt nu goed, alleen slaat ie soms af als ie echt warm is. Waarschijnlijk vapour-lock. Ga ik nog fiksen….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het afslaan van de motor als ie warm was, werd waarschijnlijk veroorzaakt door een slechte bobine.
Na het plaatsen van een nieuwe bobine loopt de break nu werkelijk uit de kunst!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het is even stil geweest rond de break. Druk met andere auto’s: De GS overspuiten en de distributieketting van de DS23 vervangen.
Gisteren stopte er een mooie Peugeot 404 coupé voor de deur. De eigenaar had onze Panhard Break wel eens op de oprit zien staan en vond hem erg mooi. Hij vertelde dat hij jaarlijks een rit voor doofblinden organiseert. Ze kunnen dan meerijden in onze klassiekers en hoewel ze natuurlijk niet kunnen horen of zien, schijnen ze toch mee te krijgen dat ze in een andere auto rijden dan normaal. Voelen kunnen ze schijnbaar heel goed.
Ik vond het meteen een goed idee, dus heb ik toegestemd.
Er was nog een probleempje: De Panhard stond al even stil, omdat ie motorolie lekte. Tenminste, dat dacht ik. Het bleek een los dekseltje op de benzinepomp, dus dat was snel opgelost! Meteen een proefrit gemaakt, ging weer als vanouds. Blijft een leuke auto.
Nog een fotootje (klikbaar ter vergroting):
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geef maar ‘n seintje als je ‘m niet meer leuk vindt
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zal er aan denken als ik hem ooit verkoop, maar dat zal nog even duren denk/hoop ik.
Citroen!
Bedacht mij nog dat ik deze had, was volgens mij de dag dat mijn BX incontinent was
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Dit is werkelijk uniek.
Prachtige foto’s nu bij daglicht en die derde er bij, staat in Drenthe.
Dus ik heb wat gemist zo te zien. De volgende keer…dan maar weer…!
Is deze van P.D. leuk jullie samen met dezelfde naam de een met een I de ander met een IJ en dezelfde
PL 17 Break.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja Kees, we vonden het jammer dat je er niet bij was.
De witte is inderdaad van PD.
Die 3e break ken ik alleen van foto’s, lijkt me heel mooi. Helaas nooit gezien bij de Panhard-clubmeetings.
Citroen!