12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
   
Panhard 17 break van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 maart 2011 07:23 PM
  [ # 166 ]

Martijn, bedankt voor deze mooie fotoserie! Brunel rijdt altijd stevig door, volgens mij. En waarschijnlijk heeft ie niet de langzaamste motor erin liggen….

Die kleine ventilatieruitjes werkten perfect! Niet alle vernieuwingen zijn verbeteringen dus. Smile
Heb de vergrote versie van de foto bekeken: Het zijn echt gaatjes. Koeling van de voorremmen misschien?

Citroen!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 14 maart 2011 11:33 PM
  [ # 167 ]

Voor die koeling hebben we die fantastische mooie remtrommels voor met al zijn koelribben er op.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Gepost: 15 maart 2011 09:45 AM
  [ # 168 ]
DriverD schreef:

Martijn, bedankt voor deze mooie fotoserie! Brunel rijdt altijd stevig door, volgens mij. En waarschijnlijk heeft ie niet de langzaamste motor erin liggen….

Graag gedaan, ik reed er toch… Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 maart 2011 12:14 AM
  [ # 169 ]

De break had een bijgeluid tijdens hard remmen. Leek op metaal op metaal. Bij onderzoek bleek het centraal silent-blok van de achteras uitgeslagen. Vervangen was niet zo gemakkelijk: Bij een 17 break zijn de torsiestaven langer dan bij een 17 berline. Dit maakt het veel moeilijker om bij de centrale bout van het silent-blok te komen. Eerst de uitlaat er maar eens af.
Toen de genoemde bout eruit was, bleek de metalen buitenmantel van het silent-blok zeer vast in de as te zitten. Silent-blok doorboren, met een zaag de buitenmantel doorzagen en toen was het een eitje.

Foto’s:
(Foto’s zijn klikbaar voor vergroting)

Tenslotte nog het rubbertje tussen tank en aanzuigleiding vervangen:

Citroen!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 31 maart 2011 12:59 AM
  [ # 170 ]

Wat een pech.

Wat jij daar hebt gedaan en vernieuwd, dat komt en kwam zelden of nooit voor.

Maar gelukig weet jij alles op te lossen, juist met de zaag.

Daarintegen was dat rubbertje in de tank wel een regelmatig probleem, maar was in twee tellen verholpen.

Wat niet in twee tellen verholpen is, is de maleur aan de Z1, de krukas kan zo’n tik wel aan.

Weg halen daar die auto. Als je dat daar laat repareren wordt je zo arm als Job.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 31 maart 2011 01:10 AM
  [ # 171 ]

Kees, ik neem aan dat je de Z1 van mij bedoelt. Nee, reparatie aldaar laat ik zeker niet doen. Zoals de planning van de ANWB nu is, komt madam as. vrijdag thuis. Op een geschikt moment ga ik de zieke cylinder eraf halen waar de klepzitting uit gezakt is. Vervolgens ga ik op zoek naar een andere cylinder. Mocht de zuiger beschadigd zijn, moet dat ook wel te vinden zijn, lijkt me.
Ik hoop dat ‘t meevalt. Ik hang nogal erg aan die orginele motor in m’n Z1 na 16 jaren trouwe dienst.

Groeten,
Ruud.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 31 maart 2011 08:45 AM
  [ # 172 ]

Hoi Ruud,het komt zelden voor dat ‘tijdens het rijden’ de klepzitting er uit valt.

Meestal gebeurd dat na een lange rit als de motor heel erg warm is geworden en je

de auto parkeert en de motor afzet.

Als je na enige tijd weer start blijkt dan dat de zitting er uit ligt.

Dan maakt het een en ander zoveel geluid dat je de motor direct weer afzet, tenminste als hij heeft

willen aanslaan op de andere kant.

In dat geval heeft de zuiger niet zoveel schade, de losse zitting doet direct de cilinderkop

beschadigen om dat die cilinders liggen.

De cilinderwand blijft wel intakt, die kan je dan over zetten in een andere cilinder.

Jij hebt volgens mij nog een kop zonder hydraulische klepspeling opheffing dus met 1 olieleiding

zonder verdeling.

Komt die Z1 oorspronkelijk van iemand uit Heemskerk en daar bedoel ik niet PB mee.

Veel succes met de reparatie. Als hij eerst maar weer op de dam staat.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 maart 2011 10:40 AM
  [ # 173 ]
DriverD schreef:

De break had een bijgeluid tijdens hard remmen. Leek op metaal op metaal. Bij onderzoek bleek het centraal silent-blok van de achteras uitgeslagen. Vervangen was niet zo gemakkelijk: Bij een 17 break zijn de torsiestaven langer dan bij een 17 berline. Dit maakt het veel moeilijker om bij de centrale bout van het silent-blok te komen. Eerst de uitlaat er maar eens af.
Toen de genoemde bout eruit was, bleek de metalen buitenmantel van het silent-blok zeer vast in de as te zitten. Silent-blok doorboren, met een zaag de buitenmantel doorzagen en toen was het een eitje.

Goh - dat spul is gewoon nog te krijgen? Of zijn dit min of meer universeel toegepaste rubbers? Ik hoop je weer een keer voorbij te horen knetteren Smile

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 31 maart 2011 03:52 PM
  [ # 174 ]
Visa GTI 115 schreef:

Hoi Ruud,het komt zelden voor dat ‘tijdens het rijden’ de klepzitting er uit valt.

Meestal gebeurd dat na een lange rit als de motor heel erg warm is geworden en je

de auto parkeert en de motor afzet.

Als je na enige tijd weer start blijkt dan dat de zitting er uit ligt.

Dan maakt het een en ander zoveel geluid dat je de motor direct weer afzet, tenminste als hij heeft

willen aanslaan op de andere kant.

In dat geval heeft de zuiger niet zoveel schade, de losse zitting doet direct de cilinderkop

beschadigen om dat die cilinders liggen.

De cilinderwand blijft wel intakt, die kan je dan over zetten in een andere cilinder.

Jij hebt volgens mij nog een kop zonder hydraulische klepspeling opheffing dus met 1 olieleiding

zonder verdeling.

Komt die Z1 oorspronkelijk van iemand uit Heemskerk en daar bedoel ik niet PB mee.

Veel succes met de reparatie. Als hij eerst maar weer op de dam staat.

De omschrijving die je van de motor geeft klopt. Het eufel ontstond toen we net een stop hadden gemaakt en weer wegreden. Eenmaal aan de kant kon ik de 2-bladige koelpropellor gewoon draaien tot er een weerstand werd bereikt. Terugdraaien ging tot weer de weerstand werd bereikt. Motor zit dus niet vast op de zuiger of krukas lijkt me. Ik ga wel op een geschikt moment eens goed luisteren of ik kan horen welke cylinder het is.
De auto is is nu op transport naar huis.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 maart 2011 10:51 PM
  [ # 175 ]

@break23m: Het silent-blok was nog nieuw te koop bij de magazijnman van de Panhard-club NL. Het oude silent-blok was goed gaar, zoals ook te zien is op de foto’s. Achter remt de Panhard nog steeds vrij bruusk, binnenkort de remtrommels voor er maar eens af halen om die te controleren.
@rf: De Panhard-motortjes kunnen erg heet worden, zoals Kees al schreef. Dat heb ik ook gemerkt. Een sterkere oliepomp, zodat je ook een echt filter en een oliekoeler kan monteren, zou welkom zijn… Succes met de herstellingen.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 juni 2011 06:42 PM
  [ # 176 ]

De Panhard had een slechte (lees: Er af gerotte kriksteun linksvoor). Daar moest iets aan gedaan worden.
Zie de foto’s (klikbaar voor vergroting):

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 juli 2011 12:32 AM
  [ # 177 ]

De Panhard moest naar de APK. Wat kleine dingen: Deurgreep linksachter ging niet van buiten open (gangbaar gemaakt), band rechtsachter was slecht (andere band opgelegd), ruitensproeier deed het niet (werkend gemaakt, hoewel geen afkeurpunt voor deze auto) en de remmen achter hadden een te groot verschil in remkracht. Remcilinders waren al vervangen, dus de trommel rechtsachter (remde veel minder dan links) maar eens eraf gehaald. Na meting bleek deze trommel ovaal, dus op de draaibank.

Zie de foto’s (klikbaar voor vergroting):

Vóór:

Na:

Remverschil was nog steeds te groot na deze actie, dus remtrommels links- en rechtsachter verwisseld en even flink geremd in een proefritje. Toen was het goed.

We kunnen er weer 2 jaar tegen qua APK. Smile

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 juli 2011 12:51 AM
  [ # 178 ]

‘t Blijft geweldig om te lezen wat voor jou allemaal kleinigheidjes zijn Laughing Gefeliciteerd, twee jaar pruttelen maar weer.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 juli 2011 01:11 AM
  [ # 179 ]

Bedankt! Gelukkig paste de trommel juist in de draaibank, anders was het een iets groter kleinigheidje geworden.  Smile

Citroen!

Profiel  
 
 
12 van de 12
« Eerste  < Vorige 10 11 12
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook