Hallo iedereen
Voor diegene die het interesant vind heb ik hier een link naar een paar
foto’s die ik genomen heb tijdens een reperatie aan een C4 picasso.
Het is een C4 picasso met een EB6V versnellings bak
Storing Hydrolisch druklager in koppelingshuis lekt olie waardoor ook het
Hydrolische regelorgaan is droog gelopen en dus herrie maakt tijdens gebruik.
Dit is de link naar de foto’s, best wel interesant om eens een keer te zien.
Klik op de foto’s voor vergroting zodat de tekst wat duidelijker word
http://www.mijnalbum.nl/Album=RTCHHQCE
Mochten er vragen zijn hoor ik het graag
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mooie fotoserie!!
Poepoe, die wagen heeft volgens mij amper kilometers gedraaid
c4
Om precies te zijn heeft ie 14000km gelopen
bijzonder citroen zeggen we maar
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Ach, en zo een grote operatie is het niet
Nou ja, weer opgelost gelukkig.
Mag aannemen dat het garantie was met zoweinig kilometers.
Heb je die klus zelf kunnen doen? Is een mooie klus zo in de garage.
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lekker schoon sleutelen zo !!
Interessante fotoserie. Ik hoop dat het probleem gefixed is. En dat ze het systeem degelijk krijgen.
Waanzinnig interessante foto-serie inderdaad!
En wat weten ze dat tegenwoordig toch schitterend compact te bouwen?!
Zo’n Picasso weegt zeker niet zoveel, aangezien het lijkt alsof er zelfs in de motor totaal geen metaal wordt toegepast?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
picasso
Ja er zit behoorlijk wat plastic aan zo´n auto vast
tegenwoordig
Maar het is een van de beter verkopende citroens van nu als dat de nieuwe c5 ook goed loopt.
En dit was uiteraard garantie, zo´n 12 uur werk in totaal kosten rond de 3000 euro , met onderdelen en arbeid.
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Re: picasso
Het ziet er ook niet uit dat je die nieuwerwetse rommel zo weer ff vervangt door zelfbedieningsmechaniek.
Mooie fotoshoot! Geen onderdelen overgebleven?
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Mooie serie, maar waarom heb je zo enorm uitgebreid gedemonteerd? De bak is toch gewoon op de auto te demonteren, en áls de motor er al uit moet, hoeft het front er toch niet af?
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Mooie serie, maar waarom heb je zo enorm uitgebreid gedemonteerd? De bak is toch gewoon op de auto te demonteren, en áls de motor er al uit moet, hoeft het front er toch niet af?
Gr Martijn
De bak kan er op de motor niet af omdat je geen ruimte heb ivm de caroserie balken dan kan je onmoelijk de bak van de motor afschijven denk er aan je heb hier een zijdelinkse ruimte voor nodig van ong 15 cm ivm pris-as die in het drukgroep steekt.
En het front eraf is niet veel meerwerk en werkt ff wat fijner met uithijsen van de motor want je heb aan distributie kant ong 3 cm ruimte en het moet allemaal wel heel blijven.
Maar ik zie jou graag het een keer doen zonder front eraf te halen en geen motor te demonteren,
En als je zie is dit in een citroen garage gedaan door een technisch specialist van citroen die de beschrijving van citroen gevolgt heeft mbt vervangen van hydrolische druklager.
En tot slot DIT IS EEN GARANTIE KLUS de onderdelen worden wel bijna 100% vergoed maar de arbeid niet 100% en diagnose al helemaal niet.
Dus doe je echt het noodzakelijke om een beetje aan de flatrate tijd te komen en niet teveel te verliezen citroen vergoed in totaal ong 75% en dealer 25%.
Ik vond het persoonlijk een leuke klus om een keer te doen
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
hkonin02 schreef:Mooie fotoshoot! Geen onderdelen overgebleven?
Ik heb in het garantie hok nu een Hydrolisch regelorgaan liggen van 2300euro.
PS de olie waar dit regelorgaan op loopt KOST 48 euro per liter
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive