1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Advies
::Carlos::
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 25 september 2008 03:07 PM

Lotgenoten..  Laughing

Ik merk dat ik enigszins besluiteloos aan het worden ben en door de bomen het bos niet meer zie..

Wel een BX, geen BX.. een DS dan misschien of toch weer niet..
DS lijkt me te veel werk en een mogelijke aanrijding is bij een DS nog vele malen zuurder dan bij een andere auto… pluspunten aan de andere kant zijn geen wegenbelasting en de LPG tank die in veel DS-en zit. -edit- en niet te vergeten op de eerste plaats het geweldige uiterlijk natuurlijk!! -edit-

De BX dan.. maar welke motor? Ik wil graag een zuinige betrouwbare motor, beetje luxe interieur als het even kan en niet te veel betalen.
Benzine motor of diesel motor? Ik rijd ongeveer 15.000 km per jaar.

Wat raden jullie mij aan?  Very Happy

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 september 2008 03:50 PM
  [ # 1 ]

Dan zou ik voor een 1.4 of een 1.6 gaan.

De 1.4 staat wat bekend om zijn lekkende koppakking, alhoewel je daar in veel gevallen nog lang mee door kunt rijden, naast het feit dat ze het lang niet allemaal hebben natuurlijk.

De 1.6 uitvoeringen zijn vaak luxer (stuurbekrachtiging, c.v., electrische ruiten, enz.) en de 1.6 is iets krachtiger alhoewel dat niet veel scheelt.

De 1.4 kan (met nadruk op kan) bij een rustige rijstijl zeker 1:15 halen de 1.6 zal wat meer richting de 1:13 gaan bij een rustige rijstijl.

Over het luxe interieur, dat is voor 3o~70 euro compleet te krijgen dus daar zou ik een goede bx niet voor laten staan.

Diesel lijkt me verder niet zo rendabel bij 15.000KM per jaar.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 september 2008 04:05 PM
  [ # 2 ]

Een DS of een BX… hmmmm….
Je noemt bij een DS voordelen als een gaspot en geen wegenbelasting. Persoonlijk vind ik dit vooral prachtige middelen om een vrouw over de streep te trekken. Maar meer is het niet.
De werkelijke kosten van aanschaf en onderhoud doen je snel vergeten dat je geen wegenbelasting voor de sloep hoeft te betalen. En wees eerlijk, wat kost een BX-je nu in de maand?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 25 september 2008 04:06 PM
  [ # 3 ]

Nou.. Een diesel kan wel rendabel zijn bij dat kilometrage. Zoals je zelf al zegt kan een 1.4 1:15 halen en kan een 1.6 1:13 halen, maar meestal zal het verbruik iets minder gunstig zijn. Een diesel haalt minimaal 1:16 en kan 1:19-20 rijden. Ik geloof dat als je 2 tanken benzine per maand oprijdt, het al loont om diesel te gaan rijden. De wegenbelasting van een diesel is ongeveer 3 tientjes per maand duurder dan van een benzine.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 25 september 2008 06:13 PM
  [ # 4 ]

Inderdaad! dat wel uit met 300 KM per week, zat zelf even fout te rekenen.
Daarbij is de 1.9D natuurlijk een legendarisch degelijk blok!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 497

Gepost: 25 september 2008 07:42 PM
  [ # 5 ]

ik heb zelf een bx 1.4 gekocht voor 500 euro. rijd heel fijn. mijn verbruik is 1:12 / 1: 11 maar das best stevige rijstijl..
verder is het fijne van een bx dat bijna alle opties zonder problemen ingebouwd kunnen worden. dus ff dagje naar de sloop. je trekt een luxe uitvoering leeg (elek ramen, intrieur, ik had zelfs geen achterruitewisser die heb ik er opgezet, trekhaak heb ik eronder gehangen) en je bouwt het er allemaal zo in bij je 1.4tje

ik heb er een 4bak inliggen maar je kunt met een 1.4 makkelijk zat meekomen hoor. bx is vrij licht en daarom trek je snel genoeg op en met een top van 160 kun je ook op de rijksweg flink doorpoten.

DS heb ik weinig ervaring mee. keer in meegerede. heel comfortabel en natuurlijk een prachtig ding om te zien. meer kan ik er niet over zeggen.

succes met je koop!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 25 september 2008 07:56 PM
  [ # 6 ]

Als de auto aan de straat moet staan in het Haagse zou ik zeker geen DS nemen. De teloorgang van het plaatwerk gaat je met een DS denk ik meer pijn doen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27901

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2008 10:20 PM
  [ # 7 ]

Re: Advies

::Carlos:: schreef:

DS lijkt me te veel werk en een mogelijke aanrijding is bij een DS nog vele malen zuurder dan bij een andere auto…

Ik vraag me af waar je beter uit komt na een ongeluk…
Denk eigenlijk dat het niet heel veel uitmaakt.

Of praat je om de kosten?
Voor een DS is wel erg veel te krijgen.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je je verzekerd.
Een BX is al snel totalloss, een DS is veel waard, dus daar kan menig uurtje ingestopt worden voordat die totalloss is Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 25 september 2008 10:30 PM
  [ # 8 ]

DS lijkt me te veel werk en een mogelijke aanrijding is bij een DS nog vele malen zuurder dan bij een andere auto

Waarom? Een DS zie je op iedere straathoek, tis nou niet echt iets bijzonders. BXen worden zeldzaam, en bij een aanrijding gaan ze meestal naar de sloop. Dat gebeurt met een DS niet, die blijft wel in een of andere vorm doorrijden.

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 25 september 2008 11:23 PM
  [ # 9 ]

een ds roest en bx bijna niet, dat is al een heel voordeel vind ik, heb zelf jaren fiat gereden dus ik weet wat roest is, de rest kun je vervangen.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27901

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2008 11:27 PM
  [ # 10 ]

Trek je BX maar uit elkaar, dan zal je schrikken van het roest Wink

Maar idd bij een BX blijf je niet bezig met het roest, maar blijf wel opletten Smile

Profiel  

b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 26 september 2008 12:03 PM
  [ # 11 ]

Heb ik gedaan zie topic 16 tzi 1991, maar in vergelijking met een fiat is het eigenlijk niets.
die van mij had zelfs veel roest in vergelijking met andere bx en, nl de chassis balken boven het achtersubframe.maar als je naar de drempels deuren enzo kijkt, helemaal niets, zo gaaf als van de fabriek geweldig gewoon. hulde aan citroen.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  

Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1288

- C1 serie II
Gepost: 26 september 2008 01:21 PM
  [ # 12 ]

Re: Advies

::Carlos:: schreef:

Lotgenoten..  Laughing

Ik merk dat ik enigszins besluiteloos aan het worden ben en door de bomen het bos niet meer zie..

Wel een BX, geen BX.. een DS dan misschien of toch weer niet..

Wat raden jullie mij aan?  Very Happy

Als je toch al besluiteloos bent: wel eens over een CX gedacht?

Profiel  

::Carlos::
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 26 september 2008 04:43 PM
  [ # 13 ]

Bedankt voor alle bruikbare antwoorden Exclamation  Exclamation

Op basis van deze antwoorden lijkt het mij het verstandigst om toch te gaan voor de BX met benzinemotor. Hoop eind van het jaar ook mijn motorrijbewijs te halen dus als het goed is zou diesel dan helemaal niet meer interessant voor mij zijn..  Smile
Nu nog even de motor bepalen inderdaad. Ik neig naar een 1.6je, maar ergens lonkt de 1.9 GTi ook wel een beetje…

Iemand die een poging wil wagen mij een 1.9 GTi uit mijn hoofd te praten met redenen anders dan het verbruik?  Very Happy

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 26 september 2008 05:33 PM
  [ # 14 ]

Duur in verzekering. Ligt eraan waar je hem verzekerd natuurlijk… Verder zou ik geen poging mogen wagen om je niet tot aankoop van een GTi over te gaan Wink  Ik ben zeer tevreden met mijn GTi en het verbruik valt mij alleszins mee. Ben er nog geen 1 keer mee onder de 1op10 mee gekomen Smile  Maar een goede GTi is denk minder makkelijk te vinden dan een goede 1600. GTi’s worden meer gereden door mensen die van snelheid houden en daar dan ook gebruik van maken (uitzonderingen daargelaten)..

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 26 september 2008 05:42 PM
  [ # 15 ]

De verzekeringspremie zal vooral met je leeftijd te maken hebben. En vanaf 15 jaar kan je vrijwel alles zeer goedkoop verzekeren met een beperkt kilometrage.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook