Een olijfgroene Gazelle uit 1974 en een nieuwere Sparta. Met remstangetjes natuurlijk.
Naast mijn Visa rijd ik nog een (alles als het niet te koud is) een Kreidler LF uit 1981.
Foto’s gemaakt door http://www.stefanverkerk.nl
Voor het woon-werkgebeuren…
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Overgenomen van een mede-forumlid die sinds vorige week BX rijdt zeker!
Ik blijf het gave wagens vinden de 480…. Een van de laatste uitvoeringen is een full options turbodiesel geweest, mocht ik die ooit nog een keer tegenkomen in een mooie staat tegen een nette prijs
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 654
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
was het maar zo’n feest… nee deze is lang niet zo luux en zonder turbo. Die van CBXtype1 kan beter naar een liefhebber, niet naar een beun die een winterbarrelkarakterbak zoekt.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
25trd schreef:Overgenomen van een mede-forumlid die sinds vorige week BX rijdt zeker!
Ik blijf het gave wagens vinden de 480…. Een van de laatste uitvoeringen is een full options turbodiesel geweest, mocht ik die ooit nog een keer tegenkomen in een mooie staat tegen een nette prijs
de 480 is nooit als diesel gebouwd
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, op de één of andere manier heb ik dat in mijn hoofd zitten….. Jammer!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Had ik hier de ‘nieuwe’ daily driver van ‘tha missus’ al neergepoot? Een zweedse achterbank in de plaats van het bertje…
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn Volvo is al weer weg beroerde wegligging, te hoog verbruik en vooral.. te traag.
Ik rijd inmiddels weer lekker BMW als dagelijkse auto…
voorzien van dit:
Een 2400 cc 6 in lijn turbo diesel. Origineel zonder intercooler met 115 pk, maar deze is door mij van o.a. een intercooler en wat andere “leuke” trucs voorzien en heeft dus ongeveer 150 pk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat voor trucs heb je toegepast?
(Ik ben stiekum aan het kijken naar een 524td of 525 op lpg om de CX/BX/XM te vervangen…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ga dan voor een diesel. BMW’s op gas is niet zo denderend, is mijn ervaring. Hoewel, misschien ligt dat bij een 525 anders.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GoofBlikscha schreef:Wat voor trucs heb je toegepast?
(Ik ben stiekum aan het kijken naar een 524td of 525 op lpg om de CX/BX/XM te vervangen…)
een intercooler, een turbodrukregelaar, de turbodruk op 0,9 bar, de brandstofpomp anders afgesteld, een andere radiateur, een andere viscokoppeling. Compleet ben je ongeveer 500 a 1000 euro kwijt voor alle spullen.
Een bmw 525 (m30 motor) op gas is geen aanrader. Ten eerste werkt het alleen met LPG injectie ( kassaaaaaa a 2000 euro) en ten tweede weet je dat je na 60.000 km een kop moet vervangen.
Een mooie, harde en betrouwbare onverbeunde 524td kost je 5000 euro in de basis, uitschieters naar 8000 zijn mogelijk. Alles onder de 3500 euro wat nu op marktplaats en zo te koop staat is troep
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste