Rogier Verhoef schreef:[...] Alleen heb ik geloof ik iets minder pk en Nm uit te delen op die fiets
Dat heb je helemaal zelf in de hand.
En ontopic: als ik niet in mijn Visa rij, rij ik in de Xsara van mijn ouders. Of op de fiets (of ik rij met een collega mee in een Frot Krokus van de zaak, maar daar stap ik altijd brak uit als ik achterin heb gezeten).
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een Panhard PL17 break van 1964 en een BMW R100RT van 1981.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rogier Verhoef schreef:die overigens na 30 jaar Citroën de V50 met echte 2.4 Volvo-motor verkoos boven een C5-II…
Ik ben helemaal niet onder de indruk van een V50
Die 2.4 mag dan wel pittig zijn als je hem goed doortrapt, maar verder is het maar een kleine auto, zeker voor een station…
Volgens mij zit in een Xsara break nog meer ruimte, als je die dan met 2.0 motor heb, dan ga je nog net zo hard ook
C5 break is zeker veel ruimer en comfortabler
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Mijn moeder rijdt een Subaru Justy
En ik rijd op een donkergroene Gazelle
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Arjan Verkade schreef:Rogier Verhoef schreef:die overigens na 30 jaar Citroën de V50 met echte 2.4 Volvo-motor verkoos boven een C5-II…
Ik ben helemaal niet onder de indruk van een V50
Die 2.4 mag dan wel pittig zijn als je hem goed doortrapt, maar verder is het maar een kleine auto, zeker voor een station…
Volgens mij zit in een Xsara break nog meer ruimte, als je die dan met 2.0 motor heb, dan ga je nog net zo hard ook
C5 break is zeker veel ruimer en comfortabler
Ha Arjan, gok wel ff hoeveel thuiswonende pubers mijn ouders nog hebben: zéro. De zeilspullen, tuinafval e.d. kunnen perfect achterin, verder af en toe de kleinkids. En die 5-cilinder is er voor het koppel (automaaaat) en het geluid - niet voor het racen, dan moet je een T5 nemen.
Heb voor m’n werk trouwens zowel in Focus als V50 >1500km gestuurd: die V50 voelt toch anders aan, puur door ‘t design, de materialen (Ford gebruikt tegenwoordig glimmend zilver Gameboyplastiek buhhhhh), de stoelen etc.
Maar ik pest m’n pa geregeld met “hoe is het met je Fuckus uhhh Volvo”
Terug naar de interessante mobielen, even associërend op een BMW-2-wieler: mijn vrouw en zwager hebben nog een aantal jaren een URAL gehad…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het zal ook geen slechte auto zijn, alleen ik denk dat je meer waar voor je geld kan krijgen
Als je ouders er blij mee zijn, dan is het natuurlijk prima
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Rogier Verhoef schreef:Arjan Verkade schreef:Rogier Verhoef schreef:die overigens na 30 jaar Citroën de V50 met echte 2.4 Volvo-motor verkoos boven een C5-II…
Ik ben helemaal niet onder de indruk van een V50
Die 2.4 mag dan wel pittig zijn als je hem goed doortrapt, maar verder is het maar een kleine auto, zeker voor een station…
Volgens mij zit in een Xsara break nog meer ruimte, als je die dan met 2.0 motor heb, dan ga je nog net zo hard ook
C5 break is zeker veel ruimer en comfortablerHa Arjan, gok wel ff hoeveel thuiswonende pubers mijn ouders nog hebben: zéro. De zeilspullen, tuinafval e.d. kunnen perfect achterin, verder af en toe de kleinkids. En die 5-cilinder is er voor het koppel (automaaaat) en het geluid - niet voor het racen, dan moet je een T5 nemen.
Heb voor m’n werk trouwens zowel in Focus als V50 >1500km gestuurd: die V50 voelt toch anders aan, puur door ‘t design, de materialen (Ford gebruikt tegenwoordig glimmend zilver Gameboyplastiek buhhhhh), de stoelen etc.
Maar ik pest m’n pa geregeld met “hoe is het met je Fuckus uhhh Volvo”
Terug naar de interessante mobielen, even associërend op een BMW-2-wieler: mijn vrouw en zwager hebben nog een aantal jaren een URAL gehad…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tjerk schreef:Talbot Tagora! Oww man die zijn zo heerlijk…
Geniaal dat geluid!
Ff koptelefoon opgezet….. slik….. oeh….aaaaah…... pfffff…..ff sigaretje hoor, moet bijkomen….. Wat blijft dat toch een heerlijk geluid, zo’n V6.
Goed, mijn vervoer naast de BX TZD Turbo: een Gazelle Primeur damesfiets die ik ooit bij het vullis vandaan heb gehaald, prima boodschappenfiets. Verder een oude Peugeot racefiets, met Reynolds 531 frame en Stronglight/ Simplex afmontage, heeft een beetje aandacht nodig. Daarnaast nog een Kawasaki GPz 900 r uit 1984, die helaas waarschijnlijk ter ziele is: een gebroken ketting sloeg een gat achterin de behuizing van de versnellingsbak. Reparatie is waarschijnlijk duurder dan de motor waard is. Wel jammer, maar inmiddels staat er een BMW K100RS klaar, ook uit 1984. Nu die Kawa nog ditchen… heb er eigenlijk best moeite mee.
Oh ja, sinds skates ook als vervoermiddel gelden: een set Rollerblade Crossfire 6.0. En wellicht noemenswaardig, hoewel niet meer in mijn bezit: een Flevobike Bike (er bestaat ook een Trike) met zgn. kantelknikbesturing. Het kost wat tijd om daarop te leren rijden, maar als je kunstje eenmaal door hebt is het erg leuk.
Momenteel heb ik eigenlijk alleen maar citroens
En ben ik nu nog eigenaar van deze auto, maar daar rijd een vriendin in die hem ook van me overneemt (was bij aankoop al de bedoeling!) Heb er in de afgelopen zomer zelf mee gereden.
Verder zou ik ooit wel eens een renault 5 alpine willen
of een niet versjonniede r5 gt turbo fase1
Onderaan zie je wat ik de afgelopen 12 jaar al gereden heb..
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Tsja, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Menno. schreef:Thuis enkel modern spul voor de deur , ....
C5 voor mij, en een Peugje 207 voor m’n vrouw
Die C5 van jouw is ook alweer een oud beestje
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een strakke DAF Art! Heerlijk!!!
En Menno, tsja… op de een of andere manier moet ik altijd aan Bassie denken als ik zo’n peug recht in zijn smoel kijk.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
patje74 schreef:Een strakke DAF Art! Heerlijk!!!
En Menno, tsja… op de een of andere manier moet ik altijd aan Bassie denken als ik zo’n peug recht in zijn smoel kijk.
Maar goed dat het dan geen rode 207 is met witte striping.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een Reno-no voor de gezinsactiviteiten. Of de fiets, een Gazelle Hybrid met veel versnellingen.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb naast m’n Cit’s alleen nog een roedeltje driecylinder Yamma’s in de garage staan…..èn een fiets of twee…
Er staat dus alleen Citroën veur de deur
‘Spirit of avant-garde’