2 van de 2
 < Vorige 1 2

Wie Mooi wil gaan moet Pijn doorstaan
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 september 2008 02:42 AM
  [ # 16 ]
Fem schreef:

Dank voor jullie reacties, zowel op ‘t forum als via pb!

Factuur van LM gekregen en, voor zover ik het begrijp, klopt het allemaal wel wat ie gedaan heeft, maar ja, het arbeidsloon van 42,50 euro per uur hakt er stevig in en hoe kan het in hemelsnaam dat je die uren niet kunt controleren?? Dat is toch te gek om los te lopen?! Bestaat daar geen wetgeving voor? Zoiets als: maximale tijd die een garage mag besteden aan het vervangen van een oliefilter is 1 uur (ik zeg maar wat). Als het onverhoopt tegen mocht zitten en het langer gaat duren, dan moet de klant eerst verwittigd worden. Dat lijkt mij eerlijker en redelijker dan zomaar een rekening gepresenteerd krijgen die je op materiaalkosten na totaal niet kunt verifiëren.

Toch maar die basiscursus DS-onderhoud gaan volgen dan. En de basiscursussen oldtimer carosserie, elektriciteit en mechaniek!  Eerst al m’n verhuisdozen eens uitpakken.

Ondertussen ga ik één dezer dagen zeker eens naar Eric’s wagenpark kijken. Is vast en zeker de moeite waard!

Groeten,
Fem

Zo’n uurloon is ook hier in Holland wel normaal. Ik sta wel eens te praten hierover met de gebroeders Sanders (Lieshout, Nederland). Bij een modernere auto kun je een goede schatting geven hoe lang iets duurt. Bij een oldtimer als een DS kan het langer duren. Bij het losdraaien van de plaat van het oliefilter kan zomaar een boutje afbreken, waardoor de bout dus afgeslepen moet worden, uitgeboord, nieuwe draad in dat gat getapt en een nieuw passend boutje gezocht dient te worden, hier verlies je gewoon behoorlijk wat tijd mee…....

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 736

Gepost: 29 september 2008 03:30 PM
  [ # 17 ]
waterman771 schreef:
kennydspecial schreef:
vikingo schreef:

Ken ik van horen, niet van hun werk.
En gelukkig werkt Tom Verheiden nimeer aan Dssen.. laten we daar de heer voor danken!  Twisted Evil

wat is er met tom mis????

Genoeg. Vooral het feit dat ie liever voor brandweerman speelt….

yups, hij heeft mij 1 keer gekl**t en dat zal hem blijven achtervolgen!!  Twisted Evil

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook