2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Stugge vering/ LHM verversen (vraag p3)
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 01 oktober 2008 09:51 PM
  [ # 16 ]
Ries schreef:
Michielio schreef:

Ik heb even gegymnastiekt en dat gaat prima, lichte kraak voorin dat wel, maar er blijft niks hangen.

Hoe kan ik concluderen dat het echt om een lekke veerbol gaat?

En waar moet ik ook alweer op letten bij vervangen?  Surprisedops:

Ik zou ze dan wel allemaal (laten) vervangen cq controleren. Bij verschillende drukken links en rechts gaat hij meer over zijn lengteas rollen.

Kan je dit toelichten? Ik heb logischerwijs niet heel veel zin in een rondje nieuwe bollen als het niet strikt noodzakelijk is.

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 01 oktober 2008 11:55 PM
  [ # 17 ]

Die ontlastschroef zit op dat apparaat waar de voorraadbol opgedraait zit, sleuteltje 12 geloof ik, maximaal 1 slag draaien, anders vliegen je de onderdelen naar de oren.

Tja, als de bollen links en rechts teveel verschillen qua druk dan ga je heen en weer als je over een drempel gaat, meer kan ik er niet over vertellen.

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 02 oktober 2008 12:47 AM
  [ # 18 ]
Ries schreef:

Tja, als de bollen links en rechts teveel verschillen qua druk dan ga je heen en weer als je over een drempel gaat, meer kan ik er niet over vertellen.

Aha, ja dat klinkt logisch. Ik ga gewoon is kijken wat het effect is van 1 nieuwe, zien we daarna wel weer verder!

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 02 oktober 2008 12:50 AM
  [ # 19 ]

Kan het overigens kwaad om met een lekke bol door te rijden?
Voel me er niet echt prettig bij namelijk Razz Ze gaat echt als een stuiterbal over de drempels, dat effect wordt nog is versterkt door die dunne bandjes die ik er onder heb Cool

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 oktober 2008 01:08 AM
  [ # 20 ]
Ries schreef:

Tja, als de bollen links en rechts teveel verschillen qua druk dan ga je heen en weer als je over een drempel gaat, meer kan ik er niet over vertellen.

Je veerweg wordt bepaald door de druk in de bol. Het veerkarakter door de soort & staat van de bol. Het is dan wel prettig als dat veerkarakter symmetrisch is.  Dat bereik je door gelijke type bollen in gelijke staat te monteren.

Dat is ook wel zo veilig bij bijvoorbeeld hard remmen. Je wilt dan niet dat de auto schuin wegduikt door een verschil in veerkarakteristiek. Been there, done that…

Overigens kosten bollen ook niet de hele wereld. Zeker niet als je BX clublid bent.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2008 01:23 AM
  [ # 21 ]
André schreef:

Dat hoeft toch niet voor voorbollen?

Nee, als ik er zo over denk, waarom zou je ook.
Die gedachte zit waarschijnlijk nog in mijn hoofd omdat ik alle bollen heb vernieuwd Confused

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 oktober 2008 01:24 AM
  [ # 22 ]

Niet zo’n gekke gedachte hoor.

Zelfs de koplampen vervang ik tegelijk…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2008 01:28 AM
  [ # 23 ]

...en nieuwe bougies er in…

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 oktober 2008 01:34 AM
  [ # 24 ]

Dat doe je inderdaad ook niet per stuk.

Als je 2 nieuwe bollen hebt en er blijkt er 1 kapot, allicht dat 1 voldoende is. Maar 1 oude en 1 nieuwe gaat niet altijd even fijn samen.

Eerst een andere bol erop om te proberen, werkt het dan zou ik de andere ook vervangen. Voor die paar tientjes rijd je ineens weer echt fijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2008 02:18 AM
  [ # 25 ]

Oh, hahaha, ik dacht dat je bedoelde dat je de koplampen tegelijk met je bollen verving… Very Happy

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 02 oktober 2008 09:01 PM
  [ # 26 ]

En waar haal ik tegen de beste prijs nieuwe bollen?
Ik betaalde hier een jaar geleden 50 voor 1 bol, ook geen hele slechte prijs geloof ik, maar volgens mij kan het goedkoper!

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 02 oktober 2008 10:58 PM
  [ # 27 ]

Probeer het eens bij een echte BX specialist bij jou in de buurt. Ik heb 2 jaar geleden mijn hele veersysteem door Hegru in Veldhoven opnieuw op druk laten brengen, kostte me 125 euro, dus andere bollen, nieuwe membranen, filters schoon, LHM ververst, enz. Kun je zelf niet voor gaan klojen.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 oktober 2008 11:08 PM
  [ # 28 ]

Nieuwe membranen?  Shocked
Waar?

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 02 oktober 2008 11:22 PM
  [ # 29 ]

Weet ik veel, ben een absolute leek, meen me te herinneren dat er zoiets op de rekening stond, maar kan me vergissen. De prijs klopt in elk geval en erna stond ik stomverbaasd dat mijn BX-je opeens zo prachtig strak stuurde.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 02 oktober 2008 11:32 PM
  [ # 30 ]
bearwil schreef:

Probeer het eens bij een echte BX specialist bij jou in de buurt. Ik heb 2 jaar geleden mijn hele veersysteem door Hegru in Veldhoven opnieuw op druk laten brengen, kostte me 125 euro, dus andere bollen, nieuwe membranen, filters schoon, LHM ververst, enz. Kun je zelf niet voor gaan klojen.

Dat zou een ritje naar eindhoven wel waard zijn ja! Overigens die 50 euro is bij de specialist…

Mensen die dit kunnen bevestigen?

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook