Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ik wil wellicht een gas installatie in mijn C6 laten bouwen.
Mijn wagen heeft slechts 19.000km gereden op dit moment, nog bijna nieuw dus.
Een G3 installatie kost 2700 euro. Zouden jullie dit doen in deze wagen? Ik ga hem zowieso niet inruilen voor een C6 V6 HDI want dat kost me te veel.
Op dit moment rijd ik ongeveer 1 op 9 met deze bolide, zonder super rustig aan te doen. Als ik wil trap ik gewoon lekker het gas in, maar onnodig benzine verstampen hoeft ook weer niet.
Is 1 op 8 een reele schatting voor deze wagen op gas? Ik heb een offerte liggen voor een Landi installatie bij Autogas Duiven.
De keuze is voor een Ringtank of een tank in de kofferbak, dat maakt niet uit. Ik ga waarschijnlijk voor de ringtank. Het reserve wiel gooi ik wel in de kofferbak, zoveel spul neem ik meestal toch niet mee.
Zijn er anderen hier die een V6 op gas hebben? (Mag ook een C5 zijn, maar dan wel een van na 2004. Daar zit dezelfe motor in met dezelfde tuning meen ik, de versie van voor 2004 is iets minder krachtig (alhoewel in de basis ook dezelfde motor natuurlijk))
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Lekker een Prins VSI of Vialle LPI ingooien. In de C5 wereld rijden er meerdere mee rond. Gaat prima.
Interessante case, is denk ik een heerlijke combi de C6 op LPG. Benaderd het ideaal van Andre Citroen heel dicht. Maximaal comfort en maximale economie…
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Deze V6’en doen het prima op LPG. Reken op 1:7,5-8. Laat je niet gek maken door zieligerds die hier dadelijk gaan roepen: “Gas is om op te koken.” Die durven namelijk zelf niet af te wijken van de goegemeente die dure benzine verstookt en zijn jaloers op anderen die veel brandstofkosten uitsparen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
ik kan je die prince g3 van harte aanbevelen. Wel zou ik de tank nog eens heroverwegen. De grotere limo’s van citroen zijn bedoeld om kilomters te maken. Met een ringtank sta je dan waarschijnelijk om de 300km bij de pomp.
Met tanken ben je dan ws ook daardoor vaker aangewezen op de gaspomp langs de snelweg. Daar betaal je toch al snel een 20 cent meer per liter.
Kijk eventueel ook even naar het extra gewicht dat je erbij krijgt. Het zou zonde zijn als je een tank neemt en daardoor NET in een nieuwe gewichtsklasse van de wb komt.
met mijn 100 liter tank haal ik een 700 km, kan ik altijd bij dezelfde goedkope pomp tanken a 55 cent en zit ik NET 4 kilo ONDER een nieuwe gewichtsklasse.
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Een beetje het stigma: Citroën, groot en veel kilometers? Zal nu wel kaduuk zijn??? ops:
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Technisch moet het allemaal geen probleem zijn. Er rijden idd diverse PSA producten met dezelfde motor op LPG.
Flinke tank nemen idd, want beetje jammer als je om de 300 km bij de pomp staat. Een meerverbruik van 20% is redelijk reeel, dus 1 op 8 lijkt me optimistisch.
Denk eerder 1 op 7. Vermogensverlies ga je niet merken met een goeie installatie.
Geen idee wat het met je restwaarde doet. Maar gezien wat ik hier heb gevolgd is de restwaarde van de C6 sowieso al niet iets waar je erg blij van wordt.
Ik ben het wel met Gompy eens: let op wat je effectieve tankinhoud is.
Ik moet het op mijn C5 doen met 32 liter (4 cilinder, dus kan ik je verder geen ervaringen vertellen) en op lange ritten is dat storend: Ik kan niet eventjes naar de andere kant van het land en weer terug zonder onderweg te tanken (en meestal twee keer omdat je de auto ook niet met een lege tank voor de deur wilt zetten).
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Menno. schreef:.... m.i. maak je de auto er ook nog eens onverkoopbaar mee, maar goed
Volgens mij staat de auto zowiezo al een eeuwigheid te koop, dus…
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
graddus schreef:Menno. schreef:.... m.i. maak je de auto er ook nog eens onverkoopbaar mee, maar goed
Volgens mij staat de auto zowiezo al een eeuwigheid te koop, dus…
Ja, veel te lang… dus houd ik deze maar zelf denk ik zo. Wellicht komt er gas in, maar is nog niet zeker.
Een zo groot mogelijke tank is wel aan te bevelen, ik herinner mij van vroeger dat ze 80L tanks in de CX bouwden.
Met een meerverbruik van 10% (20% lijkt me wat pessimistisch) en een effectieve vulgraad van 80% moet je dus ipv 75L benzine al 105L LPG meenemen en dan kan je dus nog steeds maar 600km rijden.
Er is trouwens vóór het achterste subframe vrij veel ruimte in een C6, wellicht dat een LPG inbouwer daar iets mee kan?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
lijkt me ook best een verstandige keuze en 600 km rijden zonder tanken… tja dat valt toch mee aan 0.58cent dan stop ik liever 2 keer dan 1000 km rijden aan 1.45cent ......
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Menno. schreef:Zonde hoor, .... m.i. maak je de auto er ook nog eens onverkoopbaar mee, maar goed ops:
Aangezien het 2de hands C6en op LPG heel schaars is, denk ik dat de auto juist zo weg is
Weet trouwens niet of er een Harm tank past in een C6. Daar kun je wel even mee voort.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voor de mensen die niet weten wat daarin ligt
160 liter tank, effectief 120 liter
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik denk dat de verkoopbaarheid meer van doen heeft met de uitvoering (het is een basis C6 zonder leer en navi) dan met wel of geen LPG.
Ik zou erg veel voor over hebben om jou C6 te rijden ipv mijn C4, maar dat zit er helaas ff niet in… Maar ik denk dat de mensen die het geld er wel voor hebben, dan gelijk 2000 meer betalen voor een exclusive.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Er bestaan nu al ringtanks met bruto 95 liter,om op de plaats van het reserve wiel te plaatsen. Ik heb onlangs mijn reserve wiel er eens uitgehaald,en vond dit een enorme ruimte. En inderdaad,als je een goed afgestelde installatie hebt,is het vermogensverschil NIET voelbaar en is het meerverbruik ongeveer een 10 %.En dan heb ik het over een gasinjectie installatie.Mocht ik herbeginnen,was mijn volgende C6 ook een benzineversie,omgebouwd op LPG