4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

16V uitgevallen en start niet meer :O
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 205

Gepost: 01 oktober 2008 01:31 PM
  [ # 46 ]
jaimieberkhout schreef:

Naja omdat hij rare geluiden hoort denk ik Meschien is ze startkrans wel kapot. Omdat een raar geluid niet van geen benzine of geen vonk komt. Hoop ik dat dat het is. Als hij dat wel doet zou ik me toch zorgen gaan maken. Het kan natuurlijk ook komen door een dinamo die vast zit. Als dat zo is kan je m aan slepen met een andere auto. Maar voordat je dat doet zou ik even starten. En dan ff iemand laten kijken of de nokkenas draait. die kan je zien door het olie vuldopje. En meteen kijken of de v snaar niet niet slipt over de dinamo. Want als hij slipt dan hoef je m niet aan te slepen ook want dan is het probleem wel duidelijk. En aanslepen doe je door m achter een andere auto te binden en m dan in ze 1 zetten en de startblokering uit te schakelen en de koppeling in houden tot je ongeveer 20kmh gaat en m dan een beetje snel op laten komen.

jaimie, niet vervelend bedoeld, maar ik ben niet achterlijk!

ja mijn motor draait als ik start…

een slippende v-snaar zou niet uit moeten maken bij het starten… er zit een NIEUWE VOLLE accu in de auto nadat ik hem naar had gesleept

en dit is niet de eerste keer dat ik dat zeg…

of de nokkenas draaid twijfel ik niet over vanwege het bijna perfecte compressiegedrag gisteren bij het draaien van mijn wiel in de versnelling… waar komt die regelmatige compressie vandaan als mijn kleppen niet overeenkomen met de bewegingen van mijn cilinders? :O

ik ga er vanuit dat het probleem elektrisch is: ontsteking of een sensor oid

ik zoek verder

it never gets any easier!

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 01 oktober 2008 01:57 PM
  [ # 47 ]

Je snapt niet wat ik bedoel. Dat van kijken naar de nokkenas. Zeg ik alleen maar om voor veilig te gaan. Want ik wil zeker niet dat je door mijn ideeën je motor in de soep draait. En dat van je dinamo. Het kan zijn dat je dinamo vast zit of heel moeilijk draait. Dat heb ik zelf ook is moeten ervaren. Dus dan word je startmotor door je dinamo tegen gehouden. Dat heeft niets te maken met een volle of lege accu. En aangezien je een raar geluid hoort kan het niet aan je ontsteking liggen of het wel of niet werken van je brandstofpomp. En als je de motor draaiend hebt dan kan je uitsluiten dat het door de brandstof of ontsteking komt

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 01 oktober 2008 07:15 PM
  [ # 48 ]

ik heb hetzelfde gehad met een BX 16V, hield er mee op en was niet meer aan te krijgen. Hoorde ook een raar geluidje. Bleek de BDP-sensor compleet vernield te zijn. Nieuwe erin, en weer lopen!

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 oktober 2008 10:32 PM
  [ # 49 ]
beek3762 schreef:

ik heb hetzelfde gehad met een BX 16V, hield er mee op en was niet meer aan te krijgen. Hoorde ook een raar geluidje. Bleek de BDP-sensor compleet vernield te zijn. Nieuwe erin, en weer lopen!

waar vind ik deze sensor op mijn blok?
hoe kan ik testen of deze stuk is?
waar kan ik een nieuwe krijgen?
enig idee wat zo’n dingetje kost?

bedankt voor je tip

groeten

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 oktober 2008 10:45 PM
  [ # 50 ]
jaimieberkhout schreef:

Je snapt niet wat ik bedoel. Dat van kijken naar de nokkenas. Zeg ik alleen maar om voor veilig te gaan. Want ik wil zeker niet dat je door mijn ideeën je motor in de soep draait. En dat van je dinamo. Het kan zijn dat je dinamo vast zit of heel moeilijk draait. Dat heb ik zelf ook is moeten ervaren. Dus dan word je startmotor door je dinamo tegen gehouden. Dat heeft niets te maken met een volle of lege accu. En aangezien je een raar geluid hoort kan het niet aan je ontsteking liggen of het wel of niet werken van je brandstofpomp. En als je de motor draaiend hebt dan kan je uitsluiten dat het door de brandstof of ontsteking komt

maar waarom zou de auto dat wel starten als je hem aansleept?

en hoe kan hij dan uberhaupt zijn uitgevalen?

het is niet dat ik je niet vertrouw, maar ik denk dat ik je verhaal niet snap

de nokken-as zal ik controleren straks

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 01 oktober 2008 11:21 PM
  [ # 51 ]

Je gaat tever zoeken zonder dat je gericht naar de oplossing zoekt.
Begin bij punt 1.
Startmotor draait moeizaam. Een 16V draait goed rond, dus begin met het meten van spanning(stroom zou ideaal zijn, maar zo’n meter is flink duur) over je startmotor tijdens het starten en controleer de massapunten(weerstandsmeting).
Een 16V gaat goed en alles behalve moeizaam rond, dus probeer dat eerst te verhelpen, wil de motor niet aanslaan kijk dan verder naar o.a.:
vonk en benzine.
Pas dan verder zoeken, heeft geen nut als je niet bij het begin van je problemen begint.

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 oktober 2008 11:26 PM
  [ # 52 ]
_Razkin_ schreef:

Je gaat tever zoeken zonder dat je gericht naar de oplossing zoekt.
Begin bij punt 1.
Startmotor draait moeizaam. Een 16V draait goed rond, dus begin met het meten van spanning(stroom zou ideaal zijn, maar zo’n meter is flink duur) over je startmotor tijdens het starten en controleer de massapunten(weerstandsmeting).
Een 16V gaat goed en alles behalve moeizaam rond, dus probeer dat eerst te verhelpen, wil de motor niet aanslaan kijk dan verder naar o.a.:
vonk en benzine.
Pas dan verder zoeken, heeft geen nut als je niet bij het begin van je problemen begint.

hoeveel spanning zou ik moeten hebben over startmotor?
en hoeveel volt, mijn vader heeft een dure multimeter, die kan dat wel gok ik

en waar kan ik het beste mijn massapunten meten en ik neem aan dat ik daar geen weerstand over zou mogen meten? (althans heeeel weinig)

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 oktober 2008 01:07 AM
  [ # 53 ]

Op contact gewoon een een goede 12v en tijdens het starten zou het niet onder de 10 moeten zakken. Spanning meet je in volt. Stroom in ampere en de meeste multimeters kunnen slechts 10A aan, een startmotor kan een piekwaarde van 500A hebben.
Weerstand tussen massapunten moet ruwweg <0,5Ohm.

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 oktober 2008 01:12 AM
  [ # 54 ]

drama…

zojuist bij het starten met een omgeleide massa is mijn motor ontploft

oorverdovende knal en mijn luchtinlaat aan stukken veroorzaakt door benzinedamp in mijn blok :’(

een flinke stap achteruit vanavond dus Sad  iemand enig idee waar ik aan een nieuwe luchtinlaat kan komen?

ik ga nu eerst de timing van mijn nokkenas controleren, het verhaal van mijn buurman over kapotte distributie wordt nu aannemelijk

(goed nieuws volgens cruiser: hij heeft benzine en hij vonkt…)

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 oktober 2008 07:42 PM
  [ # 55 ]

nou, daar komt ie dan…

mijn distributie is verschoven! Sad

dit zat op de poelie van de krukas

komt volgens mij uit de spanrol? daar leek het wel op als ik de sporen bekeek op de kappen en het blok…

dit is er trouwens over van mijn luchtinlaat:

dus, wie kent er iemand die mijn timing weer goed kan zetten?

en… heeft er iemand nog zo’n luchtinlaat liggen of weet waar ik die kan krijgen? de dealer kan hem bestellen maar die had het over ongeveer 500 euro Shocked

dus hoe verder denken jullie?

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 oktober 2008 09:24 PM
  [ # 56 ]

Dit kost je sowieso een complete distributieset. Je hebt zelfs kans op kromme kleppen. Heb je die distrikap niet meer los gehaald voor de zekerheid?

Geef me anders een belletje…

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 oktober 2008 01:13 AM
  [ # 57 ]

heeft iemand voor mij het productnummer van het inlaatspruitstuk?

weet niet zeker welke het is, maar het vergemakkelijkt het zoeken nogal als ik dat nummer heb…

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 oktober 2008 01:16 AM
  [ # 58 ]

Ik zou toch eerst kijken of je kleppen sluiten.

Voordat je dit gaat kopen!

hij heeft blijkbaar ontstoken met een klep open!
Als het gaat om een kromme klep, moet de kop er af..

Eerst even een compressietest (laten)doen

Profiel  

aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 03 oktober 2008 01:30 AM
  [ # 59 ]
Rene van Maren schreef:

Ik zou toch eerst kijken of je kleppen sluiten.

Voordat je dit gaat kopen!

hij heeft blijkbaar ontstoken met een klep open!
Als het gaat om een kromme klep, moet de kop er af..

Eerst even een compressietest (laten)doen

ja, ik weet het… heb al met razkin gesproken vanavond, volgende plan gemaakt

- distributie eraf
- krukas controleren of dat nog soepel wil
- distributie er weer op met de timing weer hersteld
- compressie meten

daarna ga ik pas aanschaffen e.d.
maar in de donkere uurtjes ken je niet veel anders dan googlen Wink dus als ik weet waar het spruistuk ligt scheelt mij dat een hoop zoekwerk als ik hem daadwerkelijk nodig heb…

Profiel  

jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1119

Gepost: 03 oktober 2008 09:50 AM
  [ # 60 ]

Heb jij nou het zelfde blok als ik. Want dan kan ik vanavond wel ff kijken voor dat nummer

Profiel  

4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook