het lijkt mij dat de kop er af moet.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zonder het hele topic gelezen te hebben lijkt het mij verstandig om eerst eens een compressietest uit te (laten) voeren.
hoe ga je dat doen als er geen distr op zit
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:hoe ga je dat doen als er geen distr op zit
die zou ik er wel weer op kunnen leggen eventueel…
ik beschik zelf niet over de middelen om zo’n test te doen dus moet ik het wel laten doen, maar hoe krijg ik die wagen in godsnaam bij een garage
wil er niet te veel mee slepen enzo…
it never gets any easier!
ik zou de rotzooi gewoon na lopen en als er zuigers en kleppen zijn beschadigt is het einde voorstelling. en anders nieuwe distr er op en draaien
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:ik zou de rotzooi gewoon na lopen en als er zuigers en kleppen zijn beschadigt is het einde voorstelling. en anders nieuwe distr er op en draaien
jaimie, deze auto is mij meer waard dan “gewoon einde voorstelling”...
als er wat beschadigd is, betekend dat niet gelijk het einde van een blok! het is aan mij hoe ver ik wil gaan om hem weer lopend te krijgen denk ik…
ik weet niet wat beter is… ik kan me voorstellen dat als er dingen kapot zijn in mijn blok dat compressie meten meer schade aan zou kunnen brengen, maar alles na lopen is wel errug veel werk!
en kan ik als “niet-zo-ervaren-sleutelaar” zien wat er wel en niet goed is aan mijn blok als ik hem uit elkaar haal?
it never gets any easier!
schade die hierdoor is aangericht zou je met het blote oog moeten kunnen zien. als je nergens iets ervan ziet heb je heel veel geluk.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Draai gewoon de bougies er uit, zet de assen op tijd, en jank er een distributieriem om.
Daarna dopsleutel op de krukaspoulie en even wat rond draaien.
Als er geen rare geluiden waar te nemen zijn, probeer het dan eens met de startmotor.
Nog steeds niks? bougies er in en starten dat ding.
Als hij vlekkeloos loopt heb je mazzel. Anders moet de kop er als nog af.
en wat als er dan wat kapot is. dan heb je geld uit gegeven voor een nieuwe distrubutie riem. maja ach als je m toch wel wilt repareren dan kan je dat doen want dan moet je m toch wel kopen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Joh, gewoon een riempje op de sloop halen desnoods… alleen maar kijken of hij het doet, daarna vervang je de hele distributieset.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Buiten dat is een riempje niet eens zo gek duur, de spanrollen kosten het meeste geld, maar die mag je ook rustig hergebruiken als de riem weer los moet (En let wel!! hiermee bedoel ik niet dat je eeuwig met die rollen door moet gaan, maar stel je hebt nu een nieuwe set gekocht dan hoef je niet weer een hele nieuwe set te kopen mocht je de kop er toch af moeten trekken…) een nieuwe dbriem is wel aan te raden ook al zijn de meningen erover verdeeld, voor die 5 tientjes dat zo’n ding kost zou ik niet een riem hermonteren die al reeds op spanning geweest is.
En verder gewoon doen wat Rene schrijft, die kop kan altijd nog los, indien het niet nodig is bespaar je je een berg moeite…. indien het wel nodig is valt het aanbrengen van een riempje in het niet bij de rest van het werk dat je dan nog voor de boeg hebt!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
in dat geval gaat er een nieuwe distributieset op, ook de spanrol, geleiderol en waterpomp vervang ik… de spanrol kon ik na demonteren met de hand met moeite rond draaien, lagers-dichtring is weg :O en hij knarst, piept en ziet er niet uit die is op
de waterpomp laat ik misschien nog ff liggen totdat ik zeker weet dat ik het blok hou… dan hoef ik nu alleen de boel er weer op te zetten
ik zal inderdaad eerst maar eens kijken of het een beetje wil draaien zonder enge geluiden en ik heb inmiddels een compressie-meter op de kop getikt, dus dat doen we ook maar dan, zegt een hoop over mijn kleppen en zuigers dan iig
als ik daar allemaal geen problemen mee heb durf ik de vonkjes en benzine pas weer aan te sluiten… geen zin om nog een keer de zoektocht naar een inlaatspruitstuk te moeten doorgaan
we gaan dinsdag verder
it never gets any easier!
Succes.
Rene van Maren schreef:Succes.
dank je… ik zal het nodig hebben
heb een hoop voor dit blok over, tis een bijzondere wage en wil dit ding al zooooo lang, 1 enkele tegenslag neemt mij die wagen niet af,
desnoods gaat ze een loods in zodat ik kan gaan sparen… ze blijft van mij en bij mij!
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Kijk, je bent een harde
Niet voor 1 gat te vangen
Plaats anders een wat foto’s van de beschadigde delen… Altijd leuk op een forum. Sterkte!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002