Totaal aantal Berichten: 104
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Weet iemand de nieuwprijs van een Bull Bar en is deze makkelijk zelf te monteren?
Is een bull bar makkelijk tweedehands te vinden?
Alle info over een Bull bar is welkom
Re: Bull Bar??
spykiller schreef:Weet iemand de nieuwprijs van een Bull Bar en is deze makkelijk zelf te monteren?
Ziehier….
http://www.fullside.be/merken/citroen-berlingo-2001.php
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
spykiller schreef:Weet iemand de nieuwprijs van een Bull Bar en is deze makkelijk zelf te monteren?
ik had eentje 2e hands gevonden, 1 maand op een berlingo gestaan en die mensen hebben die auto gekocht met bullbar en sidebars. Heb alles gekocht voor 250 euro!!!!!
een super koopje dus
Berlingo 1.6HDI
das spijtig voor mij
spykiller schreef:das spijtig voor mij
misschien is dit iets?
http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Citroen/11430142/Bullbar_Pare_buffle_Picasso.html
http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Citroen/10644287/Bullbar_voor_citroen_Berlingo.html
Berlingo 1.6HDI
Bedankt balvast voor alle binnenkomende tips
Bull Bar??
Hoi Spykiller,
Als je een beetje handig bent, is een bull bar wel zelf te monteren; meestal is het vooraf exact op maat gemaakt.
ECHTER, je kunt ook bull bars treffen, die lijken ok, maar ik had er 1 die ik behoorlijk moest aanpassen; hij is 5cm ingekort (korter op de bumper) en 5cm verhoogd (dichter bij de bumper, ofwel hij hing eerst nog maar 6cm van de grond). Nu hangt tie beter, maar bij een stevige heuvel raak ik nog steeds de onderkant van de bullbar. Die is nu ondertussen zwaar geschaafd. Gelukkig zie je het niet echt, maar het is wel vervelend.
Oja, mijn Berlingo is aan de voorzijde 3cm verlaagd, dus dat scheelt ook.
Dus; goed opletten en gelijk monteren (of laten monteren).
S6 en we zien graag foto’s!
Hier een foto van mijn lage neus.
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wie heeft er eigenlijk bedacht dat een Berlingo er uit moet zien alsof ie de cameltrophy heeft gereden?
Marcel01 schreef:Hoi Spykiller,
Als je een beetje handig bent, is een bull bar wel zelf te monteren; meestal is het vooraf exact op maat gemaakt.
ECHTER, je kunt ook bull bars treffen, die lijken ok, maar ik had er 1 die ik behoorlijk moest aanpassen; hij is 5cm ingekort (korter op de bumper) en 5cm verhoogd (dichter bij de bumper, ofwel hij hing eerst nog maar 6cm van de grond). Nu hangt tie beter, maar bij een stevige heuvel raak ik nog steeds de onderkant van de bullbar. Die is nu ondertussen zwaar geschaafd. Gelukkig zie je het niet echt, maar het is wel vervelend.
Oja, mijn Berlingo is aan de voorzijde 3cm verlaagd, dus dat scheelt ook.Dus; goed opletten en gelijk monteren (of laten monteren).
S6 en we zien graag foto’s!
Hier een foto van mijn lage neus.
tjah, jouw bullbar loopt onder de bumper door!
de mijne (die gemaakt is voor berlingo) stopt tegen de bumper maar er
zijn 2 platen aan bevestigd zodat die op de originele bumper schroeven kan gezet worden, aan de bovenkant is de mijne bevestigd waar de nummerplaat gaten zijn!
foto:
Berlingo 1.6HDI
Netjes afgewerkt
Bull bar
Jouw bullbar ziet er zeer professionail uit 1.6HDi !
Die van mij oogt alleen wat stoerder, temeer met de “tanden” en omdat ie zo laag hangt. Maar ieder zijn smaak…
En ik begreep dat ‘agresief’ uitziende bullbars in Belgie niet toegestaan zijn? Althans, iemand zei dat je er een aanmerking voor krijgt???
@Graddus; ik begrijp uw opmerking niet geheel. Zou u uw opmerking beter kunnen uitleggen?
Want mijn inziens en met alle respect; als je een CamelTrophy rijdt, verhoog je juist de bodem-vrijheid van je auto en maak je je auto zo licht mogelijk. En i.p.v. een bullbar zou je beter een carter-bescherm-plaat kunnen plaatsen, laat staan dat je met 17” 205-40 banden gaat deelnemen aan iets dergelijks.
Daarnaast, je zou beter een Dangel uitrusting kunnen nemen en een witte kleur kunnen kiezen; dit scheelt 8 graden Celcius t.o.v. een zwarte auto. Wel zo prettig…
Ik vind ook wat de bull bar betreft ieder zijn smaak.
Als ik iets graag zie dan koop ik het en trek me weinig aan van een ander.
Ik koop een wagen voor mezelf en niet voor een ander.
Wat ze er ook mogen van vinden dan, dat trek ik mij simpelweg niet aan.
En zowel voor Marcel01 als voor berlingo1.6HDI
Beiden een prachtige bull bar chapeau
spykiller schreef:Ik vind ook wat de bull bar betreft ieder zijn smaak.
Als ik iets graag zie dan koop ik het en trek me weinig aan van een ander.
Ik koop een wagen voor mezelf en niet voor een ander.
Wat ze er ook mogen van vinden dan, dat trek ik mij simpelweg niet aan.
En zowel voor Marcel01 als voor berlingo1.6HDI
Beiden een prachtige bull bar chapeau
Beste spykiller,
veel succes met je zoektocht!
Hou vooral de 2de hands sites goed in de gaten.
Ik had dat ook gedaan en opeens stond er eentje op! Daarmee moet je echt geluk hebben.
grtz
btw, misschien dat we elkaar al hebben gekruist, met dat je van roeselare bent, en ik iedere dag roeselare passeer om naar kortrijk te vliegen
Berlingo 1.6HDI
berlingo1.6HDI schreef:
btw, misschien dat we elkaar al hebben gekruist, met dat je van roeselare bent, en ik iedere dag roeselare passeer om naar kortrijk te vliegen
Ben wel bijna dagelijks bij mijn vriendin in torhout.Als je wil kan je gerust es afkomen.
Zie: http://www.eruption.be
Bull Bar??
Oja, wat ik nog vergat te melden; er zijn bull-bars die keurig netjes zijn, of bull-bars met “rimpels”...; als je een dikke pijp ijzer buigt, rekt het metaal aan de buitenzijde van de bocht, en aan de binnenzijde moet het metaal ‘krimpen’. Dit doet metaal niet zo goed, dus ontstaan er rimpels in het ijzer. Als ze een bullbar (of wat dan ook) zo afleveren, zie je dat vrij duidelijk.
Maakt men een perfecte bullbar wordt de ijzeren pijp gevuld met zand of een niet samendrukbaare vloeistof. Op die manier kan het ijzer geen rimpels maken.
Of men stopt de gerimpelde bullbar nadien in een pers, welke de rimpels er uit perst of strijkt. En dat ziet er perfekt uit!
Of ze lassen er gewoon lasbochen tussen