3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Knäckors BX GTi - Weg ermee!
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 oktober 2008 08:30 PM
  [ # 31 ]

Nou ja, waard… Vandaag ben ik maar eens wat met het interieur gaan rotzooien. Wat ontbreken er een hoop schroefjes zeg, niet al het werk in het verleden is professioneel uitgevoerd. Verder een hele kluwe nutteloze draden eruit getrokken. Hup, weg met die zooi. Tijdens die werkzaamheden kwam ik erachter dat de bekleding nat was. Maar niet gewoon nat, nee… echt doorweekt. De bekleding is er nu dus ook uit en ligt te drogen in de berging en in de auto staat een kacheltje dat de auto naar tropische sferen brengt. Het lijkt erop dat de nattigheid begint in de isolatie tussen het dashbord en het schutbord, heeft iemand een idee waar die nattigheid vandaan kan komen?

De tellerbak heb ik gedemonteerd om naar de dagteller te kijken. Wederom ontbraken er een hoop schroeven en de tellerkabel zat niet vastgeklikt omdat dat niet kan, verkeerde tellerkabel lijkt het wel. Ook heeft iemand het rubber uit het schutbord waar de tellerkabel doorheen hoort te lopen voor het gemak maar weggelaten, waardoor er een gat van 3 cm doorsnee tussen de cabine en de motorruimte is. Het lijkt er overigens niet op dat bovengenoemde lekkage daar vandaan komt, het is aan de andere kant het natst.

Verder heb ik het gasklephuis afgesteld. Heerlijk zo’n primitieve injectie waar nog eens wat aan geschroefd kan worden. Het loopt nu wel beter, maar nog steeds niet goed omdat de motor echt op is. Maarja, ik zal toch naar de werkplaats toe moeten rijden om de motor te kunnen vervangen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 oktober 2008 08:43 PM
  [ # 32 ]

Isolatie doorweekt? Grote kans dat je een of meerdere roestgaten in de paravanbak hebt. Controleer vooral onder de ruitepiesertankjes. Mijn Digit was zowel links als rechts rot, heb zelfs een keer een doorweekt zekeringenbord gehad, met als gevolg dat ik op een zondagochtend wakker werd omdat de luchthoorn stond te loeien en alles in de auto aan stond.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 oktober 2008 08:44 PM
  [ # 33 ]

Ik had al even vluchtig in de paravanbakken gekeken. Zag er nog goed uit, maar ik heb nog niet onder de tankjes gekeken. Dat zal ik morgen of vrijdag even gaan doen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 oktober 2008 09:04 PM
  [ # 34 ]

Bij mij was heel de bijrijderskant nat met koelvloeistof, zelfs bij de achterbank was het nat. Blijkbaar behoorlijk lek gehad bij de kachelradiator. Of weet je al zeker dat het water is? Ik kwam er snel genoeg achter door even een heeeel klein beetje te proeven, je merkt het meteen als het geen water is Smile.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 oktober 2008 09:10 PM
  [ # 35 ]

Ik weet niet hoe lang het daar al nat is, no way dat ik dat ga proeven Laughing Maar ik zal eens kijken of ik erachter kan komen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 oktober 2008 09:16 PM
  [ # 36 ]

haha, even je vinger erop en heel snel puntje van je tong erop en je weet het Smile. Gebeurd wel vaker dat die radiator lekt.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 01 oktober 2008 11:21 PM
  [ # 37 ]

Kachelradiator is inderdaad een goeie optie als het vooral aan bijrijderskant nat is… Maar iets simpels als uitgedroogde deurrubbers kunnen met het huidige weer ook voor flink wat nattigheid zorgen?! Kan uit je verhaal dan ook niet opmaken of het alleen de vloerbedekking is, of ook de stoelbekleding? Ik weet dat als ik vroeger door de wasstraat reed met mijn BX, of een fikse hoosbui meemaakte, dat ik een natte kont/broek had!  Confused
En dan kan ik me ook nog voorstellen dat-ie ergens bij het voorruit-rubber zou kunnen lekken, waardoor het water zelfs achter je dash langs naar beneden loopt?
Dan ga je (op de vloer of langs de voorruitranden) ook nog wel wat klagend metaal (roest) tegenkomen, vermoed ik?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 oktober 2008 11:44 PM
  [ # 38 ]

Het is alleen de vloerbedekking, de stoelen zijn droog. Ik denk niet dat het de kachelradiator is, het ruikt namelijk naar klef water.

Ik heb de paravanbak gecontroleerd, die ziet er goed uit. Ik verdenk de afdichting van de voorruit, maar ik hoop dat ik me vergis. De deurrubbers waren trouwens ook flink ranzig. Ik laat voorlopig de vloerbedekking er maar uit, misschien kan ik dan herleiden waar het vandaan komt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 02 oktober 2008 12:19 AM
  [ # 39 ]

Ik heb even geinformeerd naar dei D6A, die is niet 1,2,3 beschikbaar.
Wat je ook kunt doen is een 2 liter xantia/xm motor pakken, en daar dat hele stortkoker spulletje opschroeven.
Dan heb je een leuk motortje.

Test

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 oktober 2008 12:36 AM
  [ # 40 ]

Even om iets te leren, een stortkoker is een vuile gti met 122 pk toch?

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 oktober 2008 12:44 AM
  [ # 41 ]
Bart1989 schreef:

Even om iets te leren, een stortkoker is een vuile gti met 122 pk toch?

Een vuile GTI heeft maar liefst 125 pk. De schone slechts 122 pk.

Het verschil in koppel is veel groter. 170 tegen 150 Nm.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 oktober 2008 12:58 AM
  [ # 42 ]

Zo, dat koppel scheelt aardig Shocked

THNX!

 

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 02 oktober 2008 01:01 AM
  [ # 43 ]

Ja, en als je die stortkoker op een 2 liter schroeft, dan gaat het spulletje nog wat harder. In PK’s scheeld dat niet eens, maar in koppel gaat het dan nog een tandje hoger.

Test

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 oktober 2008 01:03 AM
  [ # 44 ]
knäckor schreef:

Het is alleen de vloerbedekking, de stoelen zijn droog. Ik denk niet dat het de kachelradiator is, het ruikt namelijk naar klef water.

Ik heb de paravanbak gecontroleerd, die ziet er goed uit. Ik verdenk de afdichting van de voorruit, maar ik hoop dat ik me vergis. De deurrubbers waren trouwens ook flink ranzig. Ik laat voorlopig de vloerbedekking er maar uit, misschien kan ik dan herleiden waar het vandaan komt.

Als de voorruit ooit vervangen is - dikke kans dat dat ‘m is. Hij hoeft alleen maar onderaan iets in het hoekje te lekken. De naden rond de ruit (onder het rubber en tegen de ruit aan) afsmeren met transparante lijm is een tijdelijk lapmiddel maar dan weet je in iederr geval waar het in zit.

De doorvoer v/d kabelboom in de rechter A-stijl is ook berucht.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 oktober 2008 01:49 AM
  [ # 45 ]

Misschien een afvoergootje verstopt, waardoor het water de auto binnen komt?

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook