knäckor schreef:Overigens heb ik het mijn vriendin verteld hoor het is immers mijn eigen auto, van mijn eigen geld.
Ok, maar ik kan me zo voorstellen dat ze je ondertussen voor gek heeft verklaard.
Wel een erg lastige plek om te lassen trouwens.
Zo vlak onder de voorruit en in de buurt van de kabelboom. Zou het handig zijn om eens het linker voorscherm te demonteren? Overigens is het inderdaad geen overbodige luxe om eens de kachelventilator te demonteren. Wie weet wat je daar voor rottigheid aantreft….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik vertelde het door de telefoon, en volgens mij hoorde ik door de telefoon dat ze lol had. We pesten elkaar altijd met elkaars auto namelijk.
De voorruit moet eruit, sowieso. Maar er zat toch al een barst in dus ach.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
ops: wat een tegenvaller!
Daar gaan wel wat uurtjes bak en braad werk inzitten lijkt me. Tenminste, als je de auto wat langer dan pak-m-beet een jaar wilt blijven houden. Gelukkig kom je er nu achter en niet nadat je de boel bijna klaar hebt…
Veel succes met deze extra klus. Ik blijf het volgen.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
knäckor schreef:... We pesten elkaar altijd met elkaars auto namelijk.
Ik durf het bijna niet te vragen, maarre….. wat rijdt zij eigenlijk, hehheh?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
winnetou schreef:knäckor schreef:... We pesten elkaar altijd met elkaars auto namelijk.
Ik durf het bijna niet te vragen, maarre….. wat rijdt zij eigenlijk, hehheh?
Goeie vraag
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Offtopic, maar ik meen ooit gelezen te hebben dat zij een Saxo had? Maar of ze die nog heeft..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Zeg eens, je bent toch niet stiekum met een sloopmeeting begonnen zonder het ons te vertellen?
Harm schreef:Zeg eens, je bent toch niet stiekum met een sloopmeeting begonnen zonder het ons te vertellen?
Ik acht knäckor verstandig genoeg om dit proces uit eigen beweging in gang gezet te hebben.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik ben blij dat je me verstandig acht, maar voor dit project heb ik mijn verstand aan de kant geschoven. Een beetje laswerk ben ik niet vies van, alleen echt balen dat er een andere ruit in moet.
Mocht het midden van de paravanbak nou ook helemaal rot zijn, dan ga ik nog wel eens nadenken. Maar vooralsnog zie ik de GTi over een jaar wel weer rijden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik zal mijn mening moeten herzien.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik weet dat het, puur rationeel gezien, een kansloos ding is. Maar ik heb het als hobbyproject en ben er niet bang voor, ik hoef er niet volgende maand in te rijden. Ik maak me meer zorgen over die velgen die maar in de weg liggen op de achterbank, daar zou het dashbord moeten liggen
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik weet dat het, puur rationeel gezien, een kansloos ding is. Maar ik heb het als hobbyproject en ben er niet bang voor, ik hoef er niet volgende maand in te rijden. Ik maak me meer zorgen over die velgen die maar in de weg liggen op de achterbank, daar zou het dashbord moeten liggen
Heb je mogelijkheden om te lassen?
Lekkages is een interessant fenomeen trouwens. Bij de uiteraard geheel off-topic zijnde V460 van mijn vriendin was de mat voor de achterbank aan bestuurderszijde doornat. En dan alleen in het midden. Ik begon te denken aan roestschade aan de bodem. Niet ondenkbeeldig gezien de recente afkeur vanwege een gecorrodeerde remleiding en het Zweedse kustklimaat. Toch leek het mij vreemd omdat de koets altijd binnen staat in een fijne ruime garage en er verder klokgaaf en hard uit ziet.
Maar even later bleek de kofferbakmat ook driijfnat. Die eruit gehaald om te drogen. Bleek het voor het achterlicht het natst te zijn. De zaak drooggekuist en na een verse regenbui was het bij het achterlicht weer nat. Bovendien als je langs de onderkant van de achterbank keek, zag je vocht liggen. Tijden het rijden klotst het water dus gewoon naar voren. Het water dat via de achtekleprubbers naar beneden stroomt, loopt regelrecht over de kitnaad waarmee de achterlichtunit aan de koetst zit gekit (de lampjes zijn van binnenuit bereikbaar).
Kortom: je hoeft maar 1 slecht plekje op de verkeerde plek (kit wat uitgedroogd en gebrokkeld) te hebben en je hebt een waterballet.
Met de BX heb ik ook een keer waterellende gehad (natte mattuh) omdat het rubber van de koppelingskabel niet goed op zijn plek zat.
Velgen zijn ook prima te gebruiken als nachtkastje. En nachtkastjes prima te gebruiken al brandhout voor in de openhaard of op de BBQ of het kampvuur
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
mpostma schreef:
Heb je mogelijkheden om te lassen?
Lekkages is een interessant fenomeen trouwens.
Ik heb geen onbeperkte mogelijkheden om te lassen, maar ik kan in de knustelschuur en ik kan een lasapparaat lenen.
Dat lekkages interessant zijn heb ik gemerkt. Ik heb net even de paravanbak even leeggehaald, en om het kort te houden: de rechter A-stijl is nog goed
Ik heb in ieder geval de oorzaak van de lekkage gevonden, dus dat is positief.
Eveneens ben ik tevens ook.
banden ook wel
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205