lange motorkap bx sport
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 29 september 2008 10:29 PM

als ik op mijn bx sport een lang type motorkap zet kan dit dan erg veel kwaad voor de koeling en nee ik ga fit niet doen maar wel ies anders wat hiermee te maken heft dus moet ik weten of de motorkap luchtsleuven nodig heeft ja of nee


groeten rik

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 30 september 2008 02:43 AM
  [ # 1 ]

Re: lange motorkap bx sport

rik jongeneelen schreef:

als ik op mijn bx sport een lang type motorkap zet kan dit dan erg veel kwaad voor de koeling en nee ik ga fit niet doen maar wel ies anders wat hiermee te maken heft dus moet ik weten of de motorkap luchtsleuven nodig heeft ja of nee


groeten rik

welnu je kan natuurlijk altijd de watertemperatuur in de gaten houden en als je niet de hele tijd volgas geeft moet zo’n radiator het wel kunnen de gt heeft ook geen korte kap maar wel een brede radiator het is het belangrijkste dat je koelsysteem in goede staat is dus voldoende gevuld en met een goeie thermostaat en als ie toch heet wordt kun je altijd nog je kachel aanzetten wel handig als je watertemperatuurmeter het een beetje goed doet

groeten alex

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865
Geregistreerd: 05-11-2005

Gepost: 30 september 2008 08:45 PM
  [ # 2 ]

rik gewoon orgineel houden en een korte nemen. Wink

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 september 2008 09:27 PM
  [ # 3 ]

Re: lange motorkap bx sport

rik jongeneelen schreef:

als ik op mijn bx sport een lang type motorkap zet kan dit dan erg veel kwaad voor de koeling en nee ik ga fit niet doen maar wel ies anders wat hiermee te maken heft dus moet ik weten of de motorkap luchtsleuven nodig heeft ja of nee


groeten rik

Ik geloof echt niet dat het praktisch ook maar iets uitmaakt. Ik rij alweer dik 2.5 jaar met de turbod12 met lange kap en of ik nu een boedelbak met 150 over de snelweg trek, met 210 over de duitse autobaan jaag of in de verzengende hitte een bergpas beklim, die temperatuurmeter komt niet boven de 85 graden.

Bij de normale turbodiesel pakt de intercoolertunnel juist dat beetje lucht dat via de korte kap naar binnen gaat. Nou heb ik ook wel korte tijd met lange kap en normale turbodiesel gereden en op zich geen effectief verschil bemerkt, maar ik kan me daar nog wat beter voorstellen dat de motor sneller warm loopt onder hoge belastingen.

Ik heb het verder niet over het esthetische aspect. Want een BX Sport heeft origineel een korte kap, dus is dat wel het mooist.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 01 oktober 2008 01:22 AM
  [ # 4 ]

jep een bx sport heeft een korte kap en dat is het mooist.

en de twee chevrons moeten matzwart zijn bij een sport daaraan herken je een originele of ooit vervangen of gespoten kap

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 01 oktober 2008 03:10 AM
  [ # 5 ]

Tot nog toe gaat iedereen uit van de luchtstroom ten behoeve van de radiateur/het koelsysteem, maar de dubbele wabbers hebben natuurlijk ook een bepaalde (koude) lucht-inlaat-behoefte? Ben geen kenner en zeg daarmee ook niet dat het niet kan, maar wil het aspect wel even belichten…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 01 oktober 2008 01:36 PM
  [ # 6 ]

Mocht je een lange kap op je Sport gaan zetten;

Ik heb er nog wel eentje (in vermoedelijk) de goede kleur grijs.  Wink

Of wou je op die rooie Sport een lange kap gaan zetten?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 oktober 2008 02:09 PM
  [ # 7 ]
oudelut schreef:

Tot nog toe gaat iedereen uit van de luchtstroom ten behoeve van de radiateur/het koelsysteem, maar de dubbele wabbers hebben natuurlijk ook een bepaalde (koude) lucht-inlaat-behoefte? Ben geen kenner en zeg daarmee ook niet dat het niet kan, maar wil het aspect wel even belichten…

Dat kan ook interessant zijn. De lucht die als het ware over de radiateurbalk heen gaat zorgt voor luchtkoeling in de motorruimte.

Ik vraag me dan altijd af of de ontwerpers dat soort dingen uitgebreid doorrekenen tijdens het ontwerp of dat ze pas met testritten in de woestijn erachter komen dat de luchttemperatuur in de motorruimte wel erg hoog blijft en er dan toch maar een korte kap op flappen.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 oktober 2008 06:43 PM
  [ # 8 ]

Voor zover ik weet zuigt een originele BX Spogt gewoon lucht aan vanachter een zijscherm. Gemodificeerde Sports met een zogenaamd “powerfilter” hebben hoe dan ook een nadeel.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 oktober 2008 06:48 PM
  [ # 9 ]
Alcyone schreef:

Voor zover ik weet zuigt een originele BX Spogt gewoon lucht aan vanachter een zijscherm. Gemodificeerde Sports met een zogenaamd “powerfilter” hebben hoe dan ook een nadeel.

Je hebt natuurlijk de koeling via de aanzuiglucht en externe koeling aan de buitenkant van de carbs. Dat zijn in deze wel 2 verschillende dingen. Maar of het wat uitmaakt??

Wellicht wel als je het vermogen en mengsel uitgebreid gaat meten op de rollenbank.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 01 oktober 2008 06:58 PM
  [ # 10 ]
oudelut schreef:

Tot nog toe gaat iedereen uit van de luchtstroom ten behoeve van de radiateur/het koelsysteem, maar de dubbele wabbers hebben natuurlijk ook een bepaalde (koude) lucht-inlaat-behoefte? Ben geen kenner en zeg daarmee ook niet dat het niet kan, maar wil het aspect wel even belichten…

euh zijn wel dubbele solexen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 01 oktober 2008 08:17 PM
  [ # 11 ]
bxsport schreef:

euh zijn wel dubbele solexen…

I know, noem het allemaal maar wabbers, dus niet puur verbastering voor webers…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 oktober 2008 08:46 PM
  [ # 12 ]
mpostma schreef:
Alcyone schreef:

Voor zover ik weet zuigt een originele BX Spogt gewoon lucht aan vanachter een zijscherm. Gemodificeerde Sports met een zogenaamd “powerfilter” hebben hoe dan ook een nadeel.

Je hebt natuurlijk de koeling via de aanzuiglucht en externe koeling aan de buitenkant van de carbs. Dat zijn in deze wel 2 verschillende dingen. Maar of het wat uitmaakt??

Wellicht wel als je het vermogen en mengsel uitgebreid gaat meten op de rollenbank.

Ik verwacht niet dat externe rijwindkoeling van de carbs uitmaakt, zeker omdat nogal wat typen carburateur verwarming hebben door het koelsysteem.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook