Ik moet de waterpomp vervangen dus loopt het koelsysteem leeg.
Nu is mijn vraag als ik hem vul met koelvloeistof waar kan ik het koelsysteem ontluchten zodat ik geen probleem krijg met oververhitting door lucht in het systeem?
B.V.D Hobbyist
picasso 1.8 16v van 2003
Naar mijn weten zit er 1 op de kachelradiateur, 1 op motorblok en 1 bij de thermostaat.
gr Richard
OK bedankt Hobbyist
picasso 1.8 16v van 2003
Maar hoe ontlucht je eigenlijk goed? Dat is mijn vraag… is dat motor starten, alle 3 de ventieltjes open en wachten? Of is dat motor warm laten draaien tot koelvin aanslaat en dan de dopjes losdraaien? En moet je ook gasgeven tijdens het ontluchten?
Gr Richard
Hoop op een spoedig antwoord
ik heb het ontluchtingsnippelje op de thermostaat opgezet en net zo lang gevuld tot het water hier volop uitstroomde.
Daarna bij de kachelslangen hetzelfde.
Toen de motor laten lopen en tijdens het op temperatuur komen nog een paar keer de beide ontluchtingsnippels opengedraait net zo lang tot er geen lucht meer uit kwam alleen water uit stroomde.
De kachel word goed warm en de temperatuur blijft goed dus neem ik aan dat dit de goede methode is.
Veel succes hobbyist
PS het bericht kan wat mijn betreft op slot
picasso 1.8 16v van 2003
hobbyist schreef:ik heb het ontluchtingsnippelje op de thermostaat opgezet en net zo lang gevuld tot het water hier volop uitstroomde.
Daarna bij de kachelslangen hetzelfde.
Toen de motor laten lopen en tijdens het op temperatuur komen nog een paar keer de beide ontluchtingsnippels opengedraait net zo lang tot er geen lucht meer uit kwam alleen water uit stroomde.
De kachel word goed warm en de temperatuur blijft goed dus neem ik aan dat dit de goede methode is.Veel succes hobbyist
PS het bericht kan wat mijn betreft op slot
hoeveel kvs had je ong. gebruikt?
Ik heb hetgene wat er uit kwam weer erin gevuld + iets erbij i.v.m bij aftappen verloren gegaan.
Ik heb alleen niet gekeken hoeveel het was en ik denk ook niet dat alles compleet leeg was.
Als je een instructieboekje hebt moet je even bij technische gegevens kijken hoeveel de inhoud van het koelsysteem is dan heb je misschien een indicatie of ongeveer de juiste hoeveelheid erin zit.
Succes
picasso 1.8 16v van 2003