Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Morgen foto’s en info?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
“morgen” is een relatief begrip.
Ik kon zo snel de kabel van mijn telefoon niet vinden (en die ga ik dus nu even opzoeken) voor de foto’s. ops:
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
djmoqua schreef:Weinig tot geen verandering. Morgen meer info en weer een paar foto’s, eerst maar eens slapen.
Dat is balen.
Als je maar zeker weet dat het goed komt en niet zo´n verhaal gaat worden als de GS van Mkgert.
Jeroen
Oh, ik geloof wel dat het goed gaat komen! Echter de resultaten uit het verleden zorgen ervoor dat ik vrij veel geduld heb met hem.
De foto’s zijn inmiddels van mijn telefoon af, maar mijnalbum wilde vanmorgen niet, dus nog even geduld alstublieft!
Ik heb overigens wel al het plasticwerk thuis liggen nu. Dat ga ik eens even grondig aanpakken en voorbehandelen, zodat Jeroen dat gelijk met de rest van het spuitwerk mee kan nemen. Het moet allemaal mooi glad en wit worden. Thuis maar eens een stukje teruglezen hier, want volgens mij had Joost al eens een werkomschrijving geplaatst.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Foto’s!!
Het wurmpje van Jeroen (Remco, inmiddels bijna 2) vond het reuze interessant.
Er is niet heel erg veel veranderd sinds mijn vorige bezoek ...
Edit: Kijk maar ...
Maar hij heeft wel een sleurkogel! En nu kan ik het kenteken alvast uit mijn hoofd gaan leren.
Deze sloffen moeten eronder gaan passen. Dat is maatje 185/60/R13. Die zaten “oorspronkelijk” ook onder de Cabrio en die zijn iets breder dan wat er om mijn Chronovelgen moet komen te liggen (175).
En, zoals gezegd, al het plasticwerk ligt nu bij mij in de woonkamer.
Ik zal daar binnenkort ook eens even aparte foto’s van maken. Ik heb ook een setje mistlichthouders voor een Chrono meegekregen, maar ik weet niet meer wie daar nou zo graag een mal van wilde maken ... we hebben elkaar in Heusden en na de voorjaarsrit gesproken, dus als je je aangesproken voelt, geef even een seintje!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Vandaag een stukje plastic meegenomen naar mijn werk. Een stuk wat ik dubbel heb, want ik wil eigenlijk 2 verschillende manieren van strakmaken proberen.
Jeroen raadde me aan om niet met spuitplamuur te gaan werken (want: kans op loslaten/scheuren (volgens hem)), maar om het stuk eerst schoon te maken en vervolgens met een spuitbus verf licht in de nevel te zetten en vervolgens te schuren tot alle verf verdwenen is.
Die laatstgenoemde methode ben ik nu aan het uitproberen (omdat op mijn werk bijna alles daarvoor voorradig is). Eerst met een sopje Dreft en een schuursponsje schoongemaakt, toen afgedroogd en vervolgens met Primor (ontvetter) ingespoten. Vervolgens een nevel geel er overheen gejaagd.
En na een paar minuten het ding omgedraaid en nog een nevel gespoten.
En daarna ben ik begonnen met schuren. Eerst het grove werk met korrel 60, daarna wat fijner met 120 en vervolgens 180. Een fijnere korrel hebben we op de werf niet, dus het echt fijne werk (Jeroen had het over korrel 800) zal ik alsnog thuis moeten doen. Nu zit ik er overigens wel aan te denken om thuis de schuurmachine er gewoon op te zetten, want ik zie het dus niet zitten om het grove schuurwerk bij alle delen met de hand te doen. Een foto van de vordering tot nu toe maak ik morgen, maar stel je er niet teveel bij voor.
Oh ja, best een leuk gezicht, als je van heel dichtbij een foto van de stootstrip maakt:
[img]
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ehhhh Peter!
Wat bedoel je met schuurmachine?
Toch géén bandschuurmachine…
De kans lijk me erg groot dat je vééls te veel weghaalt. En kuilen in de skirts krijgt. Vooral als je de machine te lang op een plek houd!
En het gevoel wat je doet met de machine op de plastic, lijkt me niet aanwezig te zijn!
Gewoon met de hand schuren. En een (nat)schuurkorrel 1000 gebruiken voor een strakke schuur resultaat! Zo kun je met de hand voelen hoe de rondingen van de skirt loopt. Met een bandmachine zul je eerder scherpe hoeken krijgen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Met mijn 125mm ronde schuurmachine zou ik het ook durven, wel ineens met een fijne korrel (minstens 120).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb een vlakschuurmachine (net nieuw gekocht van het weekend). Ik ga eens even kijken of ik daar korrel 180 voor kan krijg, dan zet ik die er gelijk op. Sowieso was ik al van plan het met de hand helemaal na te schuren met een zeer fijne korrel, maar het grove werk (het wegwerken van het reliëf) ga ik dus echt niet met de hand doen he! Dan ben ik nog wel een jaar bezig.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Okey!
Met zo’n vlakschuurmachine zal het wel kunnen!
Dus de stucteurkorrels wil je dus weghebben. Dan zal je met de hand inderdaad een tijd bezig zijn . Om een gladde opp te krijgen!
Nouja, het is een leuke bezigheid om de cabrio mooi te krijgen. In september schijnt het ook nog een cabrio weer te zijn!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ja en volgend jaar ook ...
Also, vandaag even bezig geweest op mijn werk met de vlakschuurmachine:
Steeds 2 stukjes schuurpapier aan elkaar gemaakt ...
... dat een beetje netjes opgestapeld ...
... vervolgens een sjabloontje gemaakt ...
... zodat er netjes gaatjes in die dingen zitten waar ze ook in mijn schuurapparaat ( ) zitten.
Lekker een beetje “sociale werkplaats” gespeeld, zeker toen ik me bedacht dat het misschien ook wel zou lukken als ik gewoon 2 losse stukkies erop zou klemmen ...
Anyway, flink aan het schuren geweest met de vlakschuurmachine en met het handje.
Omdat dit 1 van de 2 manieren is die ik wil proberen, heb ik op de terugweg bij de automaterialenzaak (waar Pruttel, mijn gele Visa, volgende week weer gekeurd gaat worden) gelijk maar even een busje spuitplamuur en schuurpapier korrel 1000 gekocht.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Net even al het plasticwerk uitgezocht en op de foto gezet. We beginnen vooraan:
Voorbumper
Spoiler voor onder de voorbumper (origineel accesoire)
Dat ziet er dan zo uit
Hoekje (ik heb alleen rechts, als iemand links (bestuurderskant) voor me heeft, PB me maar even) en motorkaprand
Spatschermverbreders (van een C15)
Stootstrips links
Stootstrips rechts
Achterbumper (ik moet de plaatjes voor in die gaatjes ook nog hebben, dit is lelijk)
Nummerplaathouder
Al het “kleine” spul
Als je alles dan netjes bij elkaar legt krijg je dit ...
... en hou je dit over
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Beetje off-topic, maar ik had ook een droom van een top-less Visa
En hoe lang duurde het voordat hij doorzakte?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Niet gebeurd! En geloof me, ik heb m’n best gedaan!
Ondanks dat het natuurlijk voor de grap was heb ik het op zich niet half aangepakt. Eerst achterdeuren en achterklep dichtgelast. Toen een paar dwars en langs verstevigingen en pas als laatste het dak eraf.
Heb er toch nog een maand of drie mee rondgescrosst voor ik van de weg werd gehaald
Zag trouwens dat je het plastik wou gladmaken… Ik heb dat ooit gedaan met een setje bumpers van een bee-iks. Voor het schuren had ik toen eerst geprimerd en gegerond om te voorkomen dat het kunststof ging pluisen. Door het gelijk te schuren loop je risico dat kunstvezels op gaan staan. Datt risico verklein je dan weer door een fijnere korrel te pakken…