Er ligt een 14 TRS blok in. En ik vertrouw op de vakkundigheid van Jeroen dat dat helemaal goed gaat komen. En als het niet makkelijk kan, dan gebeurd het ook nog niet.
En die stootstrips wilde ik eigenlijk gewoon op de deuren laten zitten, puur ter bescherming. En dan wil ik eigenlijk qua Chrono kit ook nog eens alleen de sideskirts en de achterskirts. Ik wil er echt mijn eigen draai aan geven, zeg maar.
Ik wil er nu eindelijk wel weer een keer in rijden, dus daar ligt het hoofddoel. Alle andere klusjes komen heus nog wel, maar in de loop van de tijd. Dan gaat ook het blok er nog wel een keer uit, zodat het motorruim gespoten kan worden (die krijgt overigens nu ook wel een behandeling, maar dat hoeft van mij nog niet netjes weggewerkt te worden, er zit immers toch 99,9% van de tijd een motorkap overheen). Ook het interieur komt nog wel een keer aan de beurt overigens.
Natuurlijk zou het het mooist zijn om alles in 1 keer te doen, maar dan mag ik nog wel 3 zomers door blijven sparen. Daar heb ik nu het geduld nog niet voor.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Zoals eronder staat,
Life is what happens to you, while you’re busy making other plans
Als die Visa klaar is en hij rijdt en je bent een keer in Krimpen.
Dan wil ik wel even komen kijken.
Heb namelijk speciale belangstelling voor je dubbele carbs.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
@ djmoqua, je zult er niet aan ontkomen een andere kop op je blok te zetten als je dubbele Webers wilt plaatsen…
Probleem zal echter zijn om zo’n kop te bemachtigen
Zie mijn verbouwing (en de foto’s daarom heen)
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=EDSQ8OZU&album=HATT6EVF
Ach en als je dan toch het blok eruit hebt…. kun je gelijk de motorruimte spuiten en het blokje cleanen! Is erg fijn hoor als je moet(?) sleutelen in een schone omgeving
Een spoilersetje rondom (6 delen dus) heb ik nog wel over! Verkoopprijs € 200,-
Succes verder met je grote verbouwing!
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Chrono84 schreef:@ djmoqua, je zult er niet aan ontkomen een andere kop op je blok te zetten als je dubbele Webers wilt plaatsen…
Probleem zal echter zijn om zo’n kop te bemachtigenZie mijn verbouwing (en de foto’s daarom heen)
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=EDSQ8OZU&album=HATT6EVFAch en als je dan toch het blok eruit hebt…. kun je gelijk de motorruimte spuiten en het blokje cleanen! Is erg fijn hoor als je moet(?) sleutelen in een schone omgeving
Een spoilersetje rondom (6 delen dus) heb ik nog wel over! Verkoopprijs € 200,-
Succes verder met je grote verbouwing!
Bedankt voor het aanbod, maar een spoilersetje rondom kan ik voor de helft van die prijs krijgen.
Bovendien heb ik niet alle stukken nodig: op een Cabrio heb je niet zo veel aan de achterspoiler en aangezien ik een lip voor onder de voorbumper heb, hoeven de mistlichthouders er ook niet op. En ik heb een C15 neus (dus met spatschermverbreders en de knipperlichten in de bumper) en die wil ik ook wel zo houden. De enige stukken Chrono-spoilerset die ik dus zou willen gebruiken zijn de sideskirts en de achterskirts.
Ik zie wel hoe het gaat werken met die carbs. En inderdaad, als de motor er toch uit is, ga ik zeker het motorruim spuiten. Maar vooralsnog hoeft het blokje er niet uit, dus gaan we dat ook nog niet doen.
@BasisBIX: in principe wordt Krimpen de thuisbasis van de Cabrio, net zoals het de thuisbasis van Pruttel (de gele Visa) is. En als het zo ver is, vind ik het ook niet erg om hem even naar Nieuwerkerk te rossen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Ik heb besloten de plastic delen (bumpers, spatschermverbreders en stootstrips) zelf te gaan regelen. Jeroen gaat de hele wagen spuiten, ik doe het plastic. Ik voel er namelijk niet zo veel voor om die standaard grijs te houden, en al helemaal niet op een witte auto. Die ga ik dus goed schoonmaken en voorbehandelen en dan spuit ik ze zelf wit of zwart (waarbij mijn voorkeur uitgaat naar wit, omdat ik dat veel sjieker vind).
Dus nu de vraag: hoe ga ik dat plastic het beste behandelen voor het mooiste resultaat (voor het liefst zo min mogelijk budget)?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er is een plastic primer. Ga even naar een goede automaterialenhandel of verfhandel die ook autolakken doet en laat je daar even voorlichten.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb de kunststof delen van mijn GV ook allemaal gespoten, maar dan in zijdeglans zwart.
Eerst met Motip kunststofprimer gedaan, en daarna met kleurlak.
Kijk voor foto’s maar even in mijn GV-draadje.
btw. De voorbumper heb ik van de onderkant strakgemaakt met spuitplamuur. Ik denk dat als je het spul wit gaan spuiten, het het mooiste staat als je alles mooi glad maakt, dus je hele bumper en ook je spatbordverbreders en snorretje.
C15GrandVolume schreef:Ik heb de kunststof delen van mijn GV ook allemaal gespoten, maar dan in zijdeglans zwart.
Eerst met Motip kunststofprimer gedaan, en daarna met kleurlak.
Kijk voor foto’s maar even in mijn GV-draadje.btw. De voorbumper heb ik van de onderkant strakgemaakt met spuitplamuur. Ik denk dat als je het spul wit gaan spuiten, het het mooiste staat als je alles mooi glad maakt, dus je hele bumper en ook je spatbordverbreders en snorretje.
Snorretje? Bedoel je die bumperlip?
Het lijkt mij ook het mooist als het helemaal strak is ja! Maar:
1. Wat kost een spuitbus kunststofprimer?
2. Wat kost een zwikkie spuitplamuur?
3. Moet ik dan eerst primeren en dan plamuren, of andersom? En blijft die plamuur wel zitten op het plastic?
Het is wel mijn bedoeling om inderdaad alle kunststofdelen dan aan te pakken, dus ook de stootstrips worden dan glad.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Snorretje zit iets hoger
Die strip op de motorkap wordt ermee bedoeld.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:Snorretje zit iets hoger
Die strip op de motorkap wordt ermee bedoeld.
Oowh, dat snorretje.
Leuke: ik weet niet of ik die er wel op laat zitten, want: naast dat we een luchthapper in de motorkap gaan maken (althans, dat is de bedoeling) lijkt het mij ook wel mooi om de voorkant van de motorkap en de grille aan te passen, met de chevrons erin geïntegreerd (zoals bij de nieuwe Citroëns) en die af te zetten met een chroomrandje. Maar dat is slechts een idee dat ik nog eens uit moet gaan denken.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
djmoqua schreef:dappieman schreef:Snorretje zit iets hoger
Die strip op de motorkap wordt ermee bedoeld.Oowh, dat snorretje.
Leuke: ik weet niet of ik die er wel op laat zitten, want: naast dat we een luchthapper in de motorkap gaan maken (althans, dat is de bedoeling) lijkt het mij ook wel mooi om de voorkant van de motorkap en de grille aan te passen, met de chevrons erin geïntegreerd (zoals bij de nieuwe Citroëns) en die af te zetten met een chroomrandje. Maar dat is slechts een idee dat ik nog eens uit moet gaan denken.
Goed idee
Zal binnenkort even wat foto’s posten van mijn snorloze concept!
Ga hem er ook afhalen en de motorkap meer op een bx laten lijken.
Dus gewoon een vouw naar beneden tot aan de grille en koplampen.
Scheelt ook veel rotterij omdat je geen vochtophoping hebt onder de snor..
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
dappieman schreef:djmoqua schreef:dappieman schreef:Snorretje zit iets hoger
Die strip op de motorkap wordt ermee bedoeld.Oowh, dat snorretje.
Leuke: ik weet niet of ik die er wel op laat zitten, want: naast dat we een luchthapper in de motorkap gaan maken (althans, dat is de bedoeling) lijkt het mij ook wel mooi om de voorkant van de motorkap en de grille aan te passen, met de chevrons erin geïntegreerd (zoals bij de nieuwe Citroëns) en die af te zetten met een chroomrandje. Maar dat is slechts een idee dat ik nog eens uit moet gaan denken.Goed idee
Zal binnenkort even wat foto’s posten van mijn snorloze concept!
Ga hem er ook afhalen en de motorkap meer op een bx laten lijken.
Dus gewoon een vouw naar beneden tot aan de grille en koplampen.
Scheelt ook veel rotterij omdat je geen vochtophoping hebt onder de snor..
Ik wil hem wat dat betreft eigenlijk nog extremer: inderdaad doortrekken naar beneden, netjes langs de koplampen (a la BX, geen booskijkers), de grille weghalen en in de plaats daarvan een stuk plaatstaal met een uitstekend driehoekje in het midden (die dan in de driehoekige uitsparing van de overhangende motorkap valt), zodat er twee chevrons gevormd worden. Net zoals de C4 en de C5 dat hebben, zeg maar. En dan het randje afzetten met een chroomstrip.
Ik ben wel benieuwd naar jouw idee! Heb je al foto’s of ben je er nog mee bezig?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Met dat idee zat ik destijds bij mijn C15 ook te spelen.
Uiteindelijk toch origineel gelaten behalve dan dat het mee in kleur was.
?t=1225818558
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Met dat idee zat ik destijds bij mijn C15 ook te spelen.
Uiteindelijk toch origineel gelaten behalve dan dat het mee in kleur was.
?t=1225818558
Dat ziet er wel gaaf uit!
Ik heb zelf niet zo’n overhangende “snor”, ik heb de standaard Visa “snor”.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio