Totaal aantal Berichten: 1155
- C5 2.0 16v Comfort
Belg weigert Nederlands-talig GPS-systeem
Onze zuiderburen liggen al tijdenlang in de clinch met elkaar. Dat Walloniërs en Vlamingen niet altijd meer door een deur kunnen en willen, is dan ook reeds bekend. Maar deze Belgische man ging nog nét even een stapje verder.
Aller ici vers la droite / Ga hier naar rechts
Een inwoner van de Brusselse deelgemeente Ukkel eist van zijn autodealer een nieuw GPS-systeem. Dit keer met enkel Franse straatnamen en geen Nederlandse. Toen de man zijn auto aanschafte, kreeg hij daar het systeem bij. Omdat hij de aankoop in het Nederlands-talige Brussel kocht, krijgt hij ook die taal uitgelegd hoe hij moet rijden en hoe de straatnamen heten. Die staan in België namelijk wel vaker in beiden talen weergegeven. De verontwaardigde Belg heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen. Dit laat hij niet op zich zitten, absolument pas!
Met z’n vieren in je Eendje.
Die tweetalige straten is echt om zot te worden, de Gps weigert dus echt vaak de Nederlandse naam rond Brussel, begin maar weer te verzinnen hoe de straat in het Frans is .....
Eigenlijk is de topic titel niet juist want de Walen zijn redelijk bijgedraait, nu Brussel nog.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zo rond de taalgrens kom je toch nog wel wat explosieve typejes tegen.
Dat gebeurde me pas nog; ik vroeg een man wat in het Nederlands - net ten noorden van de taalgrens. Bleek de sukkel net de taalgrens te zijn overgestoken en beet me met veel minachting toe dat hij toch echt alleen maar Frans wenste te spreken… Waarop mijn poging in het Frans verder te gaan volstrekt vergeefs bleek.
Ich bin ein Breaker