2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Motor slaat soms af.
hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 21-09-2008

Gepost: 06 oktober 2008 11:36 PM
  [ # 16 ]

Vandaag garagist gebeld.

Afspraak voor volgende week donderdag.

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 06 oktober 2008 11:54 PM
  [ # 17 ]
hmeeberg schreef:

Vandaag garagist gebeld.

Afspraak voor volgende week donderdag.

mooi!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2008 10:52 PM
  [ # 18 ]

Re: Motor slaat soms af.

hmeeberg schreef:

Hallo Forum,

Ik heb, sinds kort, het volgende probleem.

Als ik bij bv, een verkeerslicht kom en ik trap mijn koppeling in, dan hoort mijn toerental terug te vallen naar ongeveer 900toeren.

Nu gebeurt echter het volgende, het toerental valt terug naar 3 á 400 toeren, soms 2, 3 keer achter elkaar, daarna pakt hij weer 900 toeren en is er niks aan de hand.

Het komt echter ook voor dat de motor volledig afslaat. Dit is nu 3 maal gebeurt.

Het terugval en afslaan probleem is echter niet constant aanwezig.

Verder rijdt de auto goed en reageerd ook goed op het gaspedaal.


Iemand bekend met dit probleem die een oplossing weet?

Bvd

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Het werd ook steeds erger en dus ook langs de dealer gereden.

Toen is de computer uitgelezen en gaf de bobine aan. Comp gereset en weer gestart en dezelfde melding.
Toen de bobine vervangen en geen meldingen meer Wink

Overigens hoort die maar 750 rpm te lopen Wink

Profiel  
 
hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 21-09-2008

Gepost: 08 oktober 2008 02:21 PM
  [ # 19 ]

@Arjan,

Mooi dat de computer bij jou de fout aangaf en alles nu weer lekker loopt.

Vandaag liep de auto goed tot ik bijna thuis was.
Weer de toerenterugval en voor de deur, toen ik wilde inparkeren, sloeg de motor totaal af.

Als de auto goed loopt is het toerental rond de 950 toeren, dat moet dus ook even afgesteld worden.

Nu maar hopen de de computer bij de dealer een fout geeft.
Toen ik belde voor een afspraak had hij het over even schoonmaken en misschien last van vocht.

Vocht lijkt mij lastig, want het gebeurd pas als de auto warm is. Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 oktober 2008 10:36 PM
  [ # 20 ]

Vraag duidelijk om het uitlezen, volgens mij doen ze dat niet altijd uit zichzelf Wink

Daar kan juist waardevolle info uit komen Wink

Profiel  
 
hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 21-09-2008

Gepost: 16 oktober 2008 02:02 PM
  [ # 21 ]

Afspraak bij garagist afgezegt.

Reden: geen last meer gehad van het wegvallen van de toeren.

Nog wel even de computer via het losmaken van de accuklem gereset.

Nu maar hopen dat het zo blijft.

Hij blijft echter wel rond de 900 toeren stationair draaien.
Kan ik die zelf lager zetten?

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 16 oktober 2008 02:06 PM
  [ # 22 ]
hmeeberg schreef:

Afspraak bij garagist afgezegt.

Reden: geen last meer gehad van het wegvallen van de toeren.

Nog wel even de computer via het losmaken van de accuklem gereset.

Nu maar hopen dat het zo blijft.

Hij blijft echter wel rond de 900 toeren stationair draaien.
Kan ik die zelf lager zetten?

Nee, die wordt elektronisch geregeld is mij een keer verteld dacht ik.

gr

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2008 09:49 PM
  [ # 23 ]
hmeeberg schreef:

Hij blijft echter wel rond de 900 toeren stationair draaien.
Kan ik die zelf lager zetten?

Heb je airco?
Kijk dan even of het uitmaakt of die als de airco uit staat minder toeren maakt Wink
Anders is 900 geen ramp met de airco aan Smile

Overigens kan uitlezen nooit kwaad, dan weet je of er meldingen zijn. Hoewel je die nu gewist zou kunnen hebben met het resetten van de computer Wink

Ben benieuwd of het terug komt Wink

Profiel  
 
hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 21-09-2008

Gepost: 17 oktober 2008 12:54 AM
  [ # 24 ]
Arjan Verkade schreef:
hmeeberg schreef:

Hij blijft echter wel rond de 900 toeren stationair draaien.
Kan ik die zelf lager zetten?

Heb je airco?
Kijk dan even of het uitmaakt of die als de airco uit staat minder toeren maakt Wink
Anders is 900 geen ramp met de airco aan Smile

Overigens kan uitlezen nooit kwaad, dan weet je of er meldingen zijn. Hoewel je die nu gewist zou kunnen hebben met het resetten van de computer Wink

Ben benieuwd of het terug komt Wink

Nope geen airco. Crying or Very sad

Maar kijken bij een dealer wat die ervan zegt.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 oktober 2008 01:27 PM
  [ # 25 ]

Volgens mij is 900/950 toeren stationair een prima waarde. Deed mijn 1.8i16V ook altijd. Stationair toerental is overigens niet zelf af te regelen, is een volautomatisch proces.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 21-09-2008

Gepost: 17 oktober 2008 04:45 PM
  [ # 26 ]
DigiDaan schreef:

Volgens mij is 900/950 toeren stationair een prima waarde. Deed mijn 1.8i16V ook altijd. Stationair toerental is overigens niet zelf af te regelen, is een volautomatisch proces.

Bedankt voor de reactie.

Dan laat ik het zo.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27943
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 10:17 PM
  [ # 27 ]

Als de toeren rond de 900 blijft zitten dan moet je er idd niet al teveel werk van maken. Neem aan dat we wel over een warme motor praten? Wink

Toen de mijne aan de computer hing dan kan je het digitaal uitlezen, toen zat die exact op de 750 rpm Smile

Vind overigens dit net in een document met orginele gegeven over mijn blok:

Stationair toerental t/min 850±50 Niet afstelbaar

Denk dat de jouwe niet veel ander zal zijn Wink
Verschil tussen 850 en 900 kan je amper zien op een analoge toerenteller Wink

Profiel  
 
hmeeberg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 21-09-2008

Gepost: 18 oktober 2008 02:20 PM
  [ # 28 ]
Arjan Verkade schreef:

Als de toeren rond de 900 blijft zitten dan moet je er idd niet al teveel werk van maken. Neem aan dat we wel over een warme motor praten? Wink

Toen de mijne aan de computer hing dan kan je het digitaal uitlezen, toen zat die exact op de 750 rpm Smile

Vind overigens dit net in een document met orginele gegeven over mijn blok:

Stationair toerental t/min 850±50 Niet afstelbaar

Denk dat de jouwe niet veel ander zal zijn Wink
Verschil tussen 850 en 900 kan je amper zien op een analoge toerenteller Wink

Bedankt voor de info.

halelujah

We praten inderdaad over een warme motor.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook