




Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Evert Jan kon mij helpen aan een goede gebruikte leiding.
Deze zit er inmiddels op en de auto staat weer op zijn wielen.
De eerste remtest in de hoogste stand verliep goed. Nu geen leidinglekkage, ik had er rekening mee gehouden dat de andere zijde misschien wel zou knappen. Maar nee hoor, vandaag (nog) niet.
Aankomend weekeinde spreek ik mijn maat van de autoambulance, want ik heb besloten om niet rijdend naar Abbenes te gaan, want ik vertrouw de radiator ook niet helemaal.
Dus ik hoop volgende week deze maand nog bij Evert Jan terecht te kunnen voor de “keuring”.
Ik wil binnenkort ook een foto plaatsen van de break.
Ergens heb ik er nog 1, moet wel zoeken waar, maar ik maak sowieso foto’s op de dag zelf.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Goedemiddag,
Vanochtend om 9 uuur had ik de afspraak in Abbenes.
Na 3 kwartier was de conclusie helaas dat sowieso het subframe te slecht is.
Een goed gebruikt exemplaar voor deze break vinden is ook lastig. Verder punten van afkeur of aandacht waren onder anderen: accubak, alle leiding over de achteras, achterbalk roest, fuseekogel, Adals, radiateur.
Dit heeft mij doen besluiten niet verder te gaan met dit project.
Dus wordt het sloop. De motor is in ieder geval prima, de koppeling ook.
Onder de motorkap zitten veel onderdelen die ik wellicht t.z.t. gebruiken voor mijn CX 20 Pallas.
Ook een voordeel van slopen is dat ik zal leren hoe een blok te demonteren.
Voor de rest zullen alle bruikbare onderdelen wel weer een goede bestemming vinden.
Ik vind het jammer dat er straks weer een CX break S1 minder is, maar ik moet rationeel blijven denken.
Ik ga voor demontage,mocht je naar iets op zoek zijn laat het maar weten.
Jan




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Jammer, maar begrijpelijk…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Olving schrijft op pagina 179:
Bij demontage linker aandrijfas:
“Druk de aandrijfas zover mogelijk in de meenemer, alvorens de moeren vast te zetten.
Verwijder daarna de aandrijfas, deze wordt door een borgring in het planetaire wiel vastgehouden”.
Ik heb geen helaas niet de beschikking over trekker 6351-T.
Is de klus zonder deze trekker ook te klaren? En zo ja, hoe dan?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bandenlichter tussen de meenemer en het bakhuis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
En dan?
Met 1 hand de aandrijfas richting bak duwen en dan met de bandenlichter de meenemer naar je toe “wrikken”?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Je maakt de as helemaal los. Dus, oook uit de naaf. Dan een bandelichter tussen de meenemer en het bakhuis en KLAK de meenemer uit het bakhuis loswrikken. Klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Helder, hoop dat het zo simpel is.
Ik ga ermee aan de slag.
Bedankt,














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let wel, ze kunnen verschrikkelijk vastzitten. Krijg je de meenemer niet los, maak dan de ashoes los van de meenemer, schuif de as er uit en laat de meenemer in de bak zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Het zou zo maar kunnen dat ik direkt voor deze laatste optie kies.
Ik heb niet eens zo’n grote bandenlichter.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is dit nog een smalspoor of breedspoor?
En ook nog een vijf bak?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Breedspoor, 5 bak




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.